اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راه‌اندازی دانشكده‌های تك‌جنسیتی و دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای



مشاور دانشگاه فنی‌وحرفه‏‌ای خبر داد:

راه‌اندازی دانشكده‌های تك‌جنسیتی و دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه فنی‌حرفه‌ای

مشاور رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌‏ای کشور، گفت: سرانه دانشجویان دانشگاه‏‌های کشور یک میلیون و 700 هزار تومان است در حالیکه سرانه هر دانشجوی فنی و حرفه‏‌ای 700 هزار تومان است.

ایسنا: میر علی‏‌اکبر قادری در حاشیه اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری پسران دانشکده‎های فنی و حرفه‎ای کشور، افزود: همه ساله جشنواره‎های فرهنگی هنری در بین سراسر دانشجویان فنی و حرفه‎ای کشور با هدف تقویت باورهای دینی، توسعه بینش سیاسی، آشنایی با زندگانی ائمه اطهار(ع) برگزار می‏کنیم.

وی با بیان اینکه همه ساله این جشنواره به صورت تفکیک بین دختران و پسران برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال همچنین کنگره 1343 شهید دانشگاه فنی و حرفه‎ای در باغ موزه ملی تهران برگزار شد.

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‎ای کشور گفت: امسال 7 هزار دانشجو از سراسر کشور در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق غرب و جنوب اعزام شدند.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان در بیستمین نمایشگاه بین‎المللی قرآن در تهران غرفه‎ای برای بخش دانشگاه در نظر گرفته شده است.

مشاور رییس دانشگاه فنی و حرفه‏‌ای کشور با بیان اینکه ماموریت ما تربیت تکنسین ماهر برای بخش صنعت و نیازهای کشور است، عنوان کرد: به دنبال راه‏‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه هستیم.

وی در این رابطه افزود: در کل کشور 170 دانشکده و 220 هزار دانشجو در 53 رشته کاردانی و 6 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

قادری از پذیرش 65 هزار دانشجو دختر و پسر در سال تحصیلی جدید خبر داد و یادآور شد: شعار ما این است که دانشگاه ما متفاوت از دانشگاه‏های دیگر باشد، بنابراین به راه‎اندازی دانشکده‎های تک جنسیتی اقدام کرده‏‌ایم.

مشاور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‎ای کشور گفت: دانشجویان این دانشگاه که در رشته‎های فنی از جمله تراشکاری، الکترونیک، الکتروتکنیک و ساختمان فارغ‎التحصیل می‎شوند هیچگاه بیکار نمی‏‌مانند و همگی جذب بازار کار می‎شوند، اما اکثر فارغ‏‌التحصیلان بیکار ما در رشته‏‌های عمومی هستند که برای اشتغال آنها نیز قراردادی با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منعقد کردیم تا آنها با ارئه طرح‏‌هایی، تعاونی تشکیل و به کار مشغول شوند.

قادری اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه‌‏ای پسران کشور را 300 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سرانه هر دانشجوی فنی و حرفه‏ای 700 هزار تومان است در حالیکه سرانه دانشجویان دیگر دانشگاه‏ها یک میلیون و 700 هزار تومان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشکده‎های فنی و حرفه‏ای کشور 1300 کارگاه آموزشی فعال است که این موضوع در خاورمیانه کم‌‏نظیر است./ایسنا


ویدیو مرتبط :
تیزر کارشناسی ارشد فنی مهندسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی در دوره ارشد در دانشکده فنی دانشگاه تهران



رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی,پذیرش بدون آزمون رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی

پذیرش رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی در دوره ارشد در دانشکده فنی دانشگاه تهران

رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی، به شرط حفظ شرایط برتر تحصیلی بدون آزمون وارد دوره کارشناسی ارشد می‌شوند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا تقی‌دخت مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشکده فنی دانشگاه تهران با اعلام این خبر، گفت: رتبه‌های برتر کنکور (یک تا 100) که وارد دانشکده فنی دانشگاه تهران شوند، به شرط حفظ شرایط برتر تحصیلی، از محل سهمیه 10 درصد دانشجویان برتر بدون کنکور وارد مقطع کارشناسی ارشد می‌شوند.

وی افزود: به صورت عادی این دانشجویان (رتبه‌های یک تا 100 کنکور) جزو دو – سه درصد اول رشته‌های خود در دانشگاه هستند و پذیرش بدون آزمون آنها در کارشناسی ارشد در رشته دلخواهشان در دانشکده فنی قطعی است.
همچنین، سهمیه 10 درصد دانشجویان برتر، هم اکنون در دانشکده فنی دانشگاه تهران در حال اجرا است./ایسنا