اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راهکار قطر برای جذب تماشاگر مقابل ایران


فدراسیون فوتبال قطر برای کشاندن تماشاگر به استادیوم برای بازی با ایران برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

اوج نیوز: فدراسیون فوتبال قطر برای کشاندن تماشاگر به استادیوم برای بازی با ایران برنامه های متنوعی تدارک دیده است.

فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرده برنامه هایی برای تماشاگران در نظر گرفته تا حوصله آنها در استادیوم سر نرود.

جلوی ورودی شماره 5 استادیوم السد محوطه ای برای بازیهای کامپیوتری درنظر گرفته شده و به جز آن 2 زمین فوتبال سایز کوچک هم تعبیه شده تا بچه ها بتوانند فوتبال هم بازی کنند.

برنامه های دیگری هم برای تماشاگران قطری در نظر گرفته شده تا در روز بازی با ایران، میزبان بدون هوادار نباشد. فدراسیون فوتبال قطر از تماشاگرانش خواسته چند ساعت قبل از شروع بازی به استادیوم بیایند تا مشکل پارکینگ و ورود به داخل ورزشگاه را نداشته باشند.

خالد الکواری رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال قطر گفته که مجموعه اش با طراحی برنامه های سرگرم کننده برای تماشاگران امیدوار است که آنها ساعات خوبی را در استادیوم سپری کنند. او تاکید کرده که فدراسیون فوتبال قطر حساب ویژه ای روی حضور تماشاگران در بازی روز سه شنبه باز کرده چرا که تیم ملی فوتبال قطر بازی بسیار سختی را پیش رو دارد.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // خالقی: «هندبال ایران» رقابت تنگاتنگی با «قطر» در پیش دارد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران صفر- قطر صفر/ تماشاگر فرست‌كلاس، تیم بی‌كلاس!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایران صفر- قطر صفر؛ این‌بار شانس هم نداشتیم

تلخ‌تر از دو امتیازی كه از دست ایران رفت، سبك بازی ناامیدكننده تیم ما بود. یك سوال؛ آن تیم هیجان‌انگیز مرحله قبلی كجاست آقای كی‌روش؟

مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل- منطقه آسیا- مرحله آخر

گروه A- دور سوم

تیم ملی ایران- تیم ملی قطر

سه‌شنبه 23 خردادماه 1391- ساعت 20:00

ورزشگاه آزادی تهران

داور: پیتر گرین (استرالیا)

اخطار: ابراهیم ماجد(53)، قاسم برهان(84)، برونو سزار(89) از قطر- آندارنیک تیموریان(85)، علی کریمی(89) از ایران

تماشاگر: حدود 100 هزار نفر

 

تیم ملی ایران: مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، خسرو حیدری، احسان حاج‌صفی (46- محمدرضا خلعتبری)، مهرداد پولادی، حسین ماهینی (53- اشكان دژاگه)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، علی کریمی و کریم انصاری فرد

سرمربی: کارلوس کی‌روش

تیم ملی قطر: قاسم برهان، محمد حسونا، ابراهیم عبدالله، فابیو سزار، محمد کاسولا، سباستین سوریا، خلفان ابراهیم، امارا جونیور، عبدالله الغائم، یونس

سرمربی: پائولو اتوری

 

شرح بازی:

تیمی که در تاشکند طی یک مسابقه پر حرف و حدیث ازبکستان را مغلوب کرد باید برای عقب نماندن از کورس صعود با چشم‌بادامی‌های کره‌ای تیم فوتبال قطر را در خانه مغلوب کند. هر چند این روزها مسابقات یورو2012 تمامی نگاه‌ها را معطوف به خود کرده ولی باید به هواداران پرشور ایرانی دست مریزاد گفت که با حضور پرتعداد در ورزشگاه آزادی بازیکنان تیم فوتبال ایران را تنها نگذاشتند.

 

نیمه اول

ایران بازی را با تركیبی كاملا متفاوت از دیدار قبلی آغاز كرد. حضور كریم انصاری‌فرد در نوك حمله و حضور همزمان پولادی و حاج‌صفی در جناح چپ و ماهینی و خسرو حیدری در جناح راست نشان می‌داد كی‌روش برنامه‌های زیادی برای نفوذ از جناحین و موقعیت‌سازی برای مهاجم اول خود دارد. شاگردان کی‌روش در تب و تاب برتری بر قطر چندملیتی، مسابقه را توفانی آغاز کردند و قرمزپوشان قطری در همان ابتدا در نیمه زمین خود حبس شدند. سرمربی تیم ایران با گماردن حسین ماهینی در دفاع راست و به بازی گرفتن خسرو حیدری در خط هافبک نشان داد به حملات بیشتری از سمت راست چشم دوخته است. تیم ایران تا دقیقه بیستم فضا و زمان بازی را در اختیار داشت ولی توفیق چندانی روی دروازه قاسم برهان نداشت. در این دقایق باز هم بازیکنان سفیدپوش ایران به پرتاب‌های اوت بلند حاج‌صفی و ماهینی از دو جناح امید بسته بودند كه از قضا در دقیقه سی‌ام مسابقه پرتاب اوت دستی ماهینی با شوت سرضرب کاپیتان نکونام به تیر افقی قطر اصابت کرد.

قطری‌ها نیز با قاپیدن توپ از دست بازیکنان ایران چشم به ساق‌های خلفان ابراهیم مهاجم زهردار و خطرناک خودشان دل بسته بودند که اگر فرصت مهیا می‌شد دروازه رحمتی را با مشکل مواجه می‌ساخت. در تنها حمله خطرناک شاگردان اتوری می‌توان به ضربه سر امارال جونیور اشاره کرد که مشت‌های مهدی رحمتی ناجی دروازه تیم ایران شد. نکته حائز اهمیت در تیم فوتبال ایران این بود که هر گاه بازیکنان ایران به بازی سرعت می‌دادند قطری‌ها کاملا مقهور می‌شدند اما مشخص نبود چرا ایرانی‌ها كمتر از این ترفند برای تحت تاثیر قرار دادن حریف سود می‌بردند.

 

نیمه دوم

شاگردان کی‌روش تاخت و تاز نیمه دوم را در شرایطی آغاز کردند که ورود محمدرضا خلعتبری و اشکان دژاگه جان تازه‌ای را به خط حمله تیم ایران بخشید. سانترهای ارسالی از دو جناح تیم ایران به نوعی شکل می‌گرفت که هیچ یک از بازیکنان خطوط هافبک و حمله ایران برای استفاده بهینه از آن بهره نمی‌بردند. قطری‌ها بسان نیمه اول با دفاع محض سعی و تلاش مضاعفی انجام دادند تا حملات پردامنه ایرانی‌ها را دفع کنند.

علی کریمی هافبک جادویی تیم ایران که دفاع پرتعداد قطری‌ها در پشت محوطه جریمه را سدی صعب‌العبور برای زدن گل پیش روی خود و دیگر هم‌تیمی‌هایش می‌دید با حرکات و دریبل‌های منحصربه‌فردش تا حدودی سازمان دفاعی قرمزپوشان قطر را به هم ریخت ولی قاسم برهان مرد شماره یک دروازه قطر در ناکامی مهاجمان ایران نقش بسزایی را ایفا کرد.

به هر حال در روزی که میزبان تیم قطر بودیم و باید برای صعود سه امتیاز بدون دغدغه را به اندوخته‌هایمان اضافه می‌كردیم با یک تساوی بدون گل دوباره مانند ادوار گذشته دست به دامان اما و اگر شدیم. آن هم با یك سرمربی گران‌قیمت و حرفه‌ای به نام كارلوس كی‌روش.

 

دقایق کلیدی:

دقیقه 10: سانتر بلند مهرداد پولادی از جناح چپ با ضربه سر نه‌چندان دقیق علی کریمی در آغوش قاسم برهان جای گرفت.

دقیقه 30: پرتاپ اوت بلند ماهینی در محوطه جریمه با شوت سرضرب جواد نکونام به تیر افقی اصابت کرد.

دقیقه 35: ارسال کرنر قطری‌ها و ضربه سر خطرناک امارال جونیو توام شد اما مهدی رحمتی با واكنشی سریع به خوبی توپ را دفع كرد.

دقیقه 50: پاس علی کریمی با سانتر کریم انصاری‌فرد در جناح راست بر روی دروازه قطر كامل شد، اما هیچ یک از بازیکنان ایران نبودند که از آن استفاده کنند.

دقیقه 58: سانتر اشکان دژاگه با پای چپ با دفع ناقص دفاع قطر به کرنر رفت.

دقیقه 76: پاس محمدرضا خلعتبری به محوطه جریمه و شوت کریم انصاری‌فرد با برخورد به پای مدافع تیم قطر به کرنر رفت.

 

بهترین بازیکن:

هر چند علی کریمی با دریبل‌های چشم‌نوازش در نیمه دوم چند بار خط دفاع قطر را به هم ریخت و تماشاگران حاضر در ورزشگاه را به وجد آورد اما قاسم برهان دروازه‌بان سنگالی تیم قطر كه با خروج‌هایش تاثیر فراوانی در دفع حملات تیم ایران داشت، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

 

اتفاق ویژه:

شبکه الجزیره اسپورت در هنگام پخش این بازی به دفعات گل تیم ازبکستان را که با دفع سیدجلال حسینی و اشتباه داور ژاپنی از داخل دروازه بیرون آمد برای مخاطبانش به تصویر کشید تا به نوعی سه امتیاز برتری ایران را به چالش کشیده باشد!/سایت گل