اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راهبه ۱۰۳ ساله برای اولین بار از صومعه خارج می شود



 

 

راهبه ۱۰۳ ساله برای اولین بار از صومعه خارج می شود

 

یک راهبه اسپانیایی ۱۰۳ ساله که طی ۸۴ سال گذشته تمام زندگی خود را پشت دیوارهای صومعه ایدر شمال مادرید به گوشه نشینی پرداخته قرار است طی چند روز آینده برای دیدار با پاپ از صومعه خارج شود.

 

به نقل از منابع اینترنتی، ترسیتا راهبه ۱۰۳ ساله کاتولیک تصدیق کرد که از زمانی که ۱۹ ساله بوده ، وارد صومعه شده و تا کنون از آن خارج نشده است.

 

وی ۱۶ آوریل ۱۹۲۷ وارد صومعه شده است، همان روزی که یوزف راتزینگر پاپ بندیکت شانزدهم کنونی در آلمان متولد شد.

 

راهبه ترسیتا از آن زمان تا کنون در صومعه بوده است و تنها بین سالهای ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ در زمان جنگ داخلی اسپانیا چند ساعت را بیرون از صومعه گذرانده است.

 

وی روز جمعه به هیئتی که از این صومه برای دیدار با پاپ می روند ملحق می شود. پاپ قرار است در دیدار سه روزه خود از اسپانیا در مراسم روز جهانی جوانان کاتولیک شرکت کند.

 

ماریا از مدیران این صومعه اعتقاد دارد که ترسیتا این سفر را با چشمهای بسته طی می کند تا در راه هیچ چیز وی را به خود معطوف نکند.

 

ترسیتا همچنین موضوع کتابی "دختری چون شما در محلی این چنین چه می کند" نوشته عیسی گارسیا بوده که شرحی بر زندگیهای ۱۰ راهبه در صومعه بوده است./خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
اولین فیلم پارکور صومعه سرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بوئینگ های 36 ساله ؛ از سقوط در ارومیه تا سانحه در تهران / وعده خارج از رده کردن 727 ها چه شد؟



 

بوئینگ های 36 ساله ؛ از سقوط در ارومیه تا سانحه در تهران / وعده خارج از رده کردن 727 ها چه شد؟

 

هواپیمای بوئینگ 727 هما که 26 مهر امسال از مسکو به تهران می آمد و بدون باز شدن چرخ های جلو در مهرآباد فرود آمد شباهت غریبی دارد با همتای خود که در 19دی سال گذشته در اطراف ارومیه سقوط کرد و دهها نفر را به کشتن داد.

هر دو هواپیما از نوع بوئینگ 727 بودند که نمادی از حضور هواپیماهای قدیمی در ناوگان هوایی کشورمان به شمار می روند. سال ساخت هر دو هواپیما به حدود 1975 میلادی می رسد که نشان می دهد تقریبا 36 سال پرواز کرده اند و البته بخش اعظم آن را در شرایط سخت تحریم.

بوئینگ مسکو - تهران ، دقیقاً به همان دردسری دچار شد که پیشتر گریبان هواپیمای ارومیه را گرفته بود ؛ آن هواپیما قبل از سقوط در ارومیه ، حادثه باز نشدن چرخ ها در فرودگاه شیراز و فرود با دماغه را در کارنامه اش داشت.

بوئینگ هر چند هواپیمای قابل اعتمادی است اما وقتی دهها سال از عمرش می گذرد ، حتی با اورهال های مکرر نیز رفته رفته ایمنی اش را از دست می دهد و بوئینگ های قدیمی 727 شاهد مثال این ماجرا هستند.

عصرایران سال گذشته در گزارشی نسبت به وقوع سوانح هوایی با محوریت بوئینگ های 727 هشدار داد و مسوولان مربوطه نیز اعلام کردند که این مدل از بوئینگ ها را از رده خارج خواهند کرد.

بوئینگ منهدم شده در ارومیه و بوئینگ سانحه دیده در تهران ، هر دو مشمول این وعده بودند و اگر مسوولان به موقع آنها را از خط پرواز خارج کرده بودند ، نه آن فاجعه در ارومیه رخ می داد و نه این اتفاق در تهران. این هم یکی از شباهت های این دو بوئینگ است که هر دو قرار بوده از رده خارج شوند ولی این اتفاق نیفتاد تا آن اتفاقات بیفتند!

در حال حاضر ، به روایت سایت رسمی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تنها 3 فروند قدیمی بوئینگ 727 در خطوط پروازی این شرکت می پرند که یکی از آنها نیز دچار سانحه شد و در تعمیرگاه به سر می برد و همین حضورش در تعمیرگاه این نگرانی را به وجود می آورد که نکند می خواهند دوباره این هواپیمای قدیمی را به خط پرواز برگردانند!

هر چند مشکلات شرکت های هواپیمایی به دلیل تحریم و تشدید آن در یکی دو سال اخیر قابل درک است و تلاش پرسنل آنها برای سرپا نگه داشتن هواپیماها شایسته تقدیر ، اما به نظر می رسد عمل به وعده خارج کردن بوئینگ های انگشت شمار 727 ربط چندانی به تحریم ها نداشته باشد و مسوولان می توانند از خیر چند پرواز باقی مانده از عمر طولانی این دو - سه فروند بگذرند و پیش از آن که خدای ناکرده حادثه خونباری مانند سقوط در ارومیه رخ دهد ، این سالخوردگان فرتوت را بازنشسته کنند.

وعده خارج کردن 727 ها ، قبل از سقوط هواپیما در ارومیه داده شده بود و البته گفته بودند که این خروج تدریجی خواهد بود و به نظر می رسد حتی به شرط تدریج هم ، الان وقت خداحافظی با بوئینگ های کهنسال  و ناایمن 727 فرا رسیده است ؛ هواپیماهایی که ظرف کمتر از یک سال مهم ترین سوانح هما را به خود اختصاص دادند و معلوم نیست آبستن چه حوادثی در آینده هستند../عصرایران