اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رانندگان فاقد گواهینامه به دادگاه می روند


رئیس پلیس ترافیک شهری، از معرفی افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می کنند به مراجع قضایی خبر داد.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس ترافیک شهری، از معرفی افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می کنند به مراجع قضایی خبر داد.

سرهنگ محسن مهرایی اظهار داشت: براساس قانون افرادی که بدون گواهینامه رانندگی می کنند در صورت شناسایی توسط ماموران پلیس راهور به مراجع قضایی معرفی می شوند. همچنین رانندگانی که هنگام تردد با خودرو گواهینامه به همراه نداشته باشند جریمه خواهند شد.

وی در خصوص انتقال خودروهای توقیفی به پارکینگ گفت: در صورتی که راننده هنگام انتقال در صحنه حاضر شود ماموران موظف هستند پس از اعمال قانون، خودرو را به راننده تحویل دهند. البته در صورت هزینه حمل و نقل راننده موظف به پرداخت ان است.

رئیس پلیس ترافیک شهری با اعلام اینکه جلسات ساماندهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی 91-92 بزودی آغاز می شود، گفت: خوشبختانه در سال تحصیلی جاری هیچ تصادف منجر به مرگ در سرویس مدارس رخ نداد و با نظارت پلیس آمار تخلفات این گروه کاهش یافته است.    


ویدیو مرتبط :
رانندگان فرمول یک اینجوری گواهینامه میگیرن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گواهینامه رانندگان شش ماه ضبط می‌شود



 

گواهینامه رانندگان به مدت شش ماه ضبط می‌شود

 

در صورت تشخیص مستی راننده:

گواهینامه رانندگان به مدت شش ماه ضبط می‌شود


در صورت نقص وسایل نقلیه، پلیس راهنمایی و رانندگی وسیله نقلیه را به تعمیرگاه اعزام می‌كنددر صورتی كه راننده فاقدگواهینامه مبادرت به رانندگی كند وسیله نقلیه متوقف و راننده به مرجع قضایی معرفی می‌گردد.

براساس مصوبه امروز مجلس در صورتی كه راهنمایی و رانندگی مستی راننده‌ای را تشخیص دهد آن راننده دو میلیون ریال جریمه شده و گواهینامه اش نیز به مدت شش ماه ضبط می‌شود.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی جزییات لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی موادی از آن را تصویب كردند.
براین اساس پلیس راهنمایی و رانندگی موظف شد در صورت مشاهده تخلفات در صورتی كه وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی موثر بوده و احتمال ایجاد خطر یا وقوع تصادف وجود داشته باشد، وسیله نقلیه را به تعمیرگاه اعزام گرداند.
همچنین نمایندگان تصویب كردند كه در مواردی كه قرائن و شواهد حاكی از حالت مستی یا استفاده راننده از مواد مخدر دروانگردان باشد ماموران موضوع این قانون بااستفاده از تجهیزات لازم نسبت به تشخیص این حالت اقدام كند و در صورت اثبات حالت مستی و بی‌ارادگی حاصل از مصرف مسكرات و مواد مخدر و روانگردان از رانندگی فرد مورد نظر جلوگیری و ضمن صدور قبض جریمه به مبلغ دو میلیون ریال و ضبط گواهینامه به مدت شش ماه توسط نیروی انتظامی و جهت اقدام قانونی به مرجع صالح قضایی معرفی می‌شود.
گفتنی است در صورتی كه راننده فاقدگواهینامه مبادرت به رانندگی كند وسیله نقلیه متوقف و راننده به مرجع قضایی معرفی می‌گردد.
نمایندگان مقرر كردند كه هرگاه راننده‌ای به صورت همزمان مرتكب دو تخلف از تخلفات یاد شده، شود؛ وسیله نقلیه برای مدت حداكثر هفتاد و دوساعت توقیف می‌شود. آیین‌نامه اجرایی بندهای این ماده ظرف مدت شش ماه توسط وزارت كشور با همكاری وزارت دادگستری تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
همچنین هرگاه وسیله نقلیه مطابق قانون به توقفگاه اعزام گردید، ترخیص آن منوط به پرداخت كلیه جرایم و تسلیم مفاصا حساب وارائه اصل مسیر خودرو یا دستور مقام قضایی است در صورت ظن قوی در عدم مالكیت ارائه مدارك مثبته مالكیت ضروری است.
وزارت راه و ترابری و شهرداری‌ها بنا به تشخیص و اعلام راهنمایی و رانندگی موظف شدند محیط‌هایی را كه توقف وسایل نقلیه در آنها به هر میزان موجب بروز خطر وكاهش ظرفیت و انسداد راه می‌شود با نصب علامت مخصوص مشخص كنند. در صورت توقف وسایل نقلیه در این قبیل محل‌ها و ترك آن به امتناع راننده از حركت و همچنین توقف خودرو در پیاده روها، ماموران مكلفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به انتقال وسیله نقلیه اقدام كنند.
گفتنی است علامت مخصوص موضوع این ماده علامت توقف ممنوع متصم به علامت حمل با جرثقیل است...../تحلیل:ایلنا