اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راننده مرد در سرویس مدارس دخترانه ممنوع


بکارگیری رانندگان مرد برای سرویس مدارس دختران دبیرستانی ممنوع است.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: بکارگیری رانندگان مرد برای سرویس مدارس دختران دبیرستانی ممنوع است.

سرهنگ محسن مهرایی اظهار داشت: نخستین جلسه در خصوص سرویس مدارس سال تحصیلی 91-92 در شورای شهر تهران برگزار شد. براساس آئین نامه سرویس مدارس امسال نیز با همکاری شهرداری ها تاکسی های درون شهری به عنوان سرویس مدارس فعالیت می کنند.

اگرچه تنها در زمانیکه خودروهای حمل و نقل عمومی کفاف سرویس مدارس را ندهند خودروهای شخصی مورد تائید بکارگیری می شوند.


وی با اشاره به اینکه خودروها از نظر ایمنی توسط پلیس و شهرداری ها کنترل می شوند تاکید کرد: صلاحیت عمومی رانندگان سرویس مدارس باید توسط پلیس بررسی و تائید شود. امسال نیز توجه ویژه ای به معاینه فنی خودروها داریم.

رئیس پلیس ترافیک شهری از برخورد با بکار گیرندگان سرویس های غیرمجاز خبر داد و افزود: در سال تحصیلی پیش رو با مدیران مدارس و افرادی که سرویس غیرمجاز بکارگیرند برخورد و در صورت بروز حادثه فرد مقصر براساس ماده 14 به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گفته مهرایی، بکارگیری راننده مرد برای سرویس مدارس دختران دبیرستانی ممنوع است و از تاکسی های بانوان استفاده می شود. هماهنگی های لازم بین شهرداری و آموزش و پرورش در حال انجام است.    


ویدیو مرتبط :
فروش ۱۲ خوراکی در مدارس ممنوع شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این مرد مشاور ریس جمهور شد/ ملک زاده ؛ از راننده هاشمی شاهرودی تا بازداشت و مشاورت احمدی نژاد



این مرد مشاور ریس جمهور شد

ملک زاده ؛ از راننده هاشمی شاهرودی تا بازداشت و مشاورت احمدی نژاد

آقای ملک زاده قبل از آمدن به تهران، در مشهد ساکن بود و با ارتباطاتی که فراهم ساخت در سفرهای آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت قوه قضاییه ، سعی می کرد رانندگی و همراهی ایشان را از دست ندهد. همصحبتی با آیت الله شاهرودی راهی شد برای امکان ارتباط با مقامات قضایی و رسیدن به مدیرکلی در این قوه.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس جمهور طی حکمی محمد شریف ملک‌زاده را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

 

به گزارش ایلنا، متن حکم دکتر محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است؛

"بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمد شریف ملک‌زاده

سلام علیکم

نظر به مراتب تعهد و تجربیات ارزشمند به عنوان «مشاور رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید.

امیدوارم با توکل بر خدا و تلاش و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ع) در خدمت به ملت بزرگ و پیگیری برنامه‌های دولت موفق باشید."

ملك‌زاده سال گذشته از سوی علی‌اكبر صالحی وزیر امور خارجه به سمت معاونت مالی و اداری این وزارت‌خانه منصوب شد كه این انتصاب واكنش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برانگیخت و تا آنجا پیش رفت که وزیر امور خارجه را در آستانه استیضاح قرار داد. این در حالی بود که وزارت اطلاعات نیز طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه صلاحیت ملك‌زاده برای تصدی مسئولیت جدید را رد كرد. این تقابل میان مجلس و دولت با استعفای ملک زاده و پذیرش آن از سوی صالحی پایان یافت .

 

"الف" در گزارشی که 14 دی ماه 89 منتشر کرده بود سیر ارتقاء ملک را چنین بیان می کند که ؛ آقای ملک زاده قبل از آمدن به تهران، در مشهد ساکن بود و با ارتباطاتی که فراهم ساخت در سفرهای آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت قوه قضاییه ، سعی می کرد رانندگی و همراهی ایشان را از دست ندهد. همصحبتی با آیت الله شاهرودی راهی شد برای امکان ارتباط با مقامات قضایی و رسیدن به مدیرکلی در این قوه. از ملک زاده در این دوران به عنوان مشاور قوه قضاییه نامبرده می شد.

 

پس از آن وی در دانشگاه آزاد اسلامی مشاور جاسبی و همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی دانشگاه آزاد را عهده دار شد. ملک زاده در این دوران دکترای خود را نیز دریافت کرد. پاسخ های ملک زاده به منتقدان مدیریت دانشگاه آزاد که با امضای "مشاور ریاست عالیه و رئیس مرکز اطلاع رسانی" امضا می شد، از یادگارهای وی در آن دوران است.

 

پس از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال 84 ، ملک زاده با نزدیک شدن به مشایی، به معاونت رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی رسید. سابقه و نهاد آشنایی ملک زاده با مشایی نامشخص است. معاونت ملک زاده در دولت اول احمدی نژاد که مشایی رییس سازمان میراث بود ادامه داشت. با انتقال مشایی به دفتر احمدی نژاد در دولت دوم، راه برای ارتقاء ملک زاده، بازتر شد. اواخر تابستان هشتاد و هشت، مشایی در مقام جانشین رییس جمهور در ریاست شورای عالی ایرانیان، برای معاون سابق خود حکم دبیری این شورا را امضا کرد. موازی کاری های شورای مذکور با وزارت خارجه و برخی اقدامات مشکوک دیگر، اعتراضات نمایندگان، وزیر خارجه و در نهایت مقامات عالی نظام را به همراه داشت که در نهایت به تصویب طرح تحقیق و تفحص این شورا از یک طرف و حذف متاخر متکی از وزارت خارجه از طرف دیگر انجامید.

 

 ,ملک زاده,ملک زاده کیست,ملک زاده مشاور احمدی نژاد,اخبار

در مراتب کسب مقام و منصب ، وی همچنین به عضویت و ریاست هیات مدیره "ایرانول " نیز نائل آمد ، اما بالاخره این صعود بی توقف او در روز 2 تیرماه 90 پس از احضار و تفهیم اتهام به زندانی شدنش انجامید . حدود سه ماه بعد و در روز 21 شهریور عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی استان تهران، در جمع خبرنگاران از آزادی ملک زاده با "قرار وثیقه" خبر داد اما گفت که "رسیدگی به پرونده وی همچنان ادامه دارد.

 

اما بنظر می رسد اینبار هم ملک زاده که در دولتهای مختلف با سلایق گوناگون توانسته است همچنان خود را در پیش چشم صاحبان قدرت عزیز نگاه دارد ، با حکم جدید به کشمکشی دیگر میان طیف های مختلف جریان اصولگرا دامن بزند . باید منتظر بود و دید حکم مشاوره کلی ای که رییس جمهور برای ملک زاده صادر کرده است ، چقدر به مزاق همراهانش خوش می آید !/انتخاب