اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رامین رفت



 

 

رامین رفت

 

یک منبع آگاه خبر داد: محمد جعفر محمدزاده به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین محمد علی رامین شد.

این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: سید محمد علی حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد جعفر محمدزاده را به‌عنوان معاون مطبوعاتی این وزارتخانه منصوب کرده و حکم انتصاب وی، به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

محمدزاده پیش از این مسوول دفتر معاون اول رییس‌جمهوری بود و انتصاب وی به‌عنوان معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ، پس از کسب نظر موافق محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهوری صورت گرفت.

محمدزاده سوابق رسانه‌ای و مطبوعاتی متعددی از جمله معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری، مدیر کلی روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، معاونت موسسه و روزنامه جام جم و همچنین فعالیت در صدا و سیما و تالیف چند کتاب را نیز در کارنامه خود دارد.

وی در طول حدود دو سال فعالیت به‌عنوان معاون ارتباطات ریاست جمهوری، تعامل سازنده ای با رسانه ها برقرار کرده بود.

دهم آبان ماه سال گذشته، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد علی رامین را به‌عنوان معاون مطبوعاتی خود منصوب کرده بود.

همچنین به گزارش  فارس، مراسم تودیع و معارفه محمدعلی رامین و محمدجعفر محمدزاده دقایقی قبل در شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمد زاده پیش از این معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور و سپس رئیس دفتر رحیمی معاون اول رئیس جمهور بود....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
رامین کیخسروی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات رامین درباره توقیف اعتمادوایراندخت



 

توقیف اعتمادوایراندخت

 

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد: به جای بستن یک نشریه که گردانندگان آن با رفتن به یک نشریه یا رسانه دیگر همان کارها را انجام می دهند، باید با خاطیان و مجرمان نشریه برخورد شود نه با نشریه ای که در آن خطا اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا محمدعلی رامین که با خبر ۲۰/۳۰ درباره تصمیمات هیات نظارت برمطبوعات گفتگو می کرد گفت: در غرب به جای اینکه روزنامه یا مجله را تعطیل کنند فعالیت افراد خاطی را برای همیشه از کار رسانه ای ممنوع و آنان را از حقوق شهروندی محروم می کنند.

وی افزود: قانون فعلی مطبوعات دست ما را بسته است و تا حدی در مضیقه هستیم که امیدوارم در قانون جامع رسانه ها این خلا پر شود تا به جای بستن یک نشریه با خاطیان آن برخورد شود.

وی در پاسخ به سئوال مجری برنامه ۲۰ و۳۰ شبکه ۲ سیما درباره علل توقیف روزنامه اعتماد و لغو مجوز هفته نامه ایراندخت و سینا گفت: "امروز در هیات نظارت ۳۰ نشریه را مجوز دادیم چرا آنها را نمی گویید؟ اول با خبر های خوش شروع کنید."

وی بستن روزنامه ها را تلخ و ناگوار دانست و افزود: هیات نظارت بر مطبوعات تصمیم گرفت ،روزنامه اعتماد را پیرو تذکرات مکرر و اصرار این روزنامه بر تخلف از مواد قانونی ، با یک درجه تخفیف به جای لغو مجوز توقیف و پرونده آن را به دادگاه ارسال کند.

وی گفت: هفته نامه "ایران دخت" که یک نشریه سراسری است و نشریه "ابن سینا" که در استان همدان منتشر می شود نیز به خاطر تخلفات مکرر و عدم تعهد به قانون و اجرای رسالت مطبوعاتی و پایند نبودن به مسیر جمهوری اسلامی و عهد شکنی لغو مجوز شد.

معاون مطبوعاتی وزیر افزود: هیات نظارت برمطبوعات که مجموعه ای از شخصیتهای حقیقی و حقوقی نمایندگان قوای سه گانه ، نمایندگان دانشگاهیان ، حوزویان ، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده صنف مطبوعات در آن عضو هستند، ارتباط مستقیم با معاونت مطبوعاتی ندارد و مستقل است.

رامین خطاب به مجری تلویزیون خاطرنشان کرد: به عنوان یک فرد رسانه ای از شما سوال کنم که وضعیت مطبوعات را چگونه ارزیابی می کنید ؟ و به عنوان رسانه ملی این آشفتگی هایی که می بینید برای مخاطبین چگونه ارزیابی می کنید و به ما کمک کنید تا تکلیف خود را بدانیم .؟

وی اضافه کرد: با این آشفته بازاری که با تعداد بسیار اندکی قانون شکن ، ساختارشکن و هرج مرج طلب روبرو هستیم چکار باید کرد.

وی ادامه داد: این عده، فضای مطبوعات و فضای رسانه ها را که گروه کثیری از نخبگان و اندیشمندان و صاحبان فکر و تعهد و فرهنگ قلم می زنند و اعتبار و حیثیت ملی هم دارند ، مخدوش می کنند و باید برای آن چاره جویی کنیم.؟

مجری تلویزیون پاسخ داد: آقای رامین ما در مقام قضاوت نیستیم و در آینده و گذر زمان مشخص خواهد شد ، زیرا ما در واقع در مقام اطلاع رسانی هستیم.

رامین اضافه کرد: اشکال ندارد بنابر این در مقام اطلاع رسانی شما به مخاطبین بفرمایید و ما هم استقبال می کنیم که مخاطبین به ما بگویند چه کار بکنیم.

معاون وزیر ارشاد متذکرشد: وقتی که یک نفر، فرض کنیم هشت ماه فتنه گری و آشوب طلبی کرده و به زندان افتاده و با سپردن وثیقه بطور موقت از زندان آزاد شده است ، با مجموعه افرادی که با کمال وقاهت همه قوانین را زیر پا می گذارند سرپرستی دو نشریه را به عهده می گیرد، اگر بخواهیم فضای منطقی و عاقلانه ، خردمندانه و ارزشمدارانه را که حق هم باشد در عرصه مطبوعات اعمال کنیم ، با این افراد چکار باید کرد.