اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز کشف جسد پیرمرد تنها در صندوقچه آبی



راز کشف جسد پیرمرد تنها در صندوقچه آبی

زوج جنایتکار که پس از قتل پیرمرد تنها جسد او را در بیابان‌های اطراف آزادگان رها کرده بودند، در جلسه دادگاه به تشریح جنایت خود پرداختند.

ششم مرداد سال 85 مردی در بزرگراه آزادگان با دیدن صندوقچه آبی رنگ، وقتی در آن را گشود، هراسان در تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 از پیدا شدن جسدی در صندوقچه مذکور خبر داد.در پی این تماس، ماموران کلانتری 152 خانی آباد پس از حضور در محل، موضوع را به بازپرس شهریاری در دادسرای جنایی تهران گزارش کردند.


با حضور قاضی جنایی در محل معلوم شد، مقتول مردی 70 ساله است که دست و دهان او با چسب بسته شده است. با دستور قضایی مبنی بر انتقال جسد به پزشکی قانونی، پرونده برای رازگشایی از جنایت به شعبه 10 پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.


با شروع تحقیقات ماموران و بررسی افراد گمشده معلوم شد مقتول به نام امیر پس از جدایی از همسرش به تنهایی زندگی می کرده   و از دو سال پیش زنی میانسال به عنوان پرستار به محل سکونت وی در رفت وآمد بوده است.

 

با جمع بندی اطلاعات، ماموران در تحقیق از همسایه های مقتول متوجه شدند زن پرستار وسایل منزل را بار کامیون کرده و گفته است صاحبخانه به شیراز نقل مکان کرده است.در ادامه تحقیقات، ماموران متوجه شدند زن میانسال با مردی به نام غلامحسین که شغلش خیاطی بوده، ارتباط داشته است.


با به دست آمدن این سرنخ، ماموران با حضور در محل کار غلامحسین، متوجه شدند وی این محل را تخلیه و به مکان نامعلومی متواری شده است.6 سال پس از وقوع این جنایت، در حالی که تحقیقات در این زمینه برای شناسایی زن و مرد متهم به قتل ادامه داشت، ماموران متوجه شدند مرد متهم در جنوب تهران با هویت جعلی ازدواج کرده است.با گزارش موضوع، بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی، دستور قضایی در این ارتباط صادر و کارآگاهان غلامحسین را دستگیر کردند.

 

با شروع تحقیقات، متهم زبان به اعتراف گشود و گفت: زنی 42 ساله به نام زهرا که به عنوان پرستار در خانه مقتول کار می کرد، شب ها در اتاقکی بالای کارگاه خیاطی با او زندگی می کرد.وقتی فهمیدم مرد سالخورده به زهرا پیشنهاد ازدواج داده، تصمیم به قتل او گرفتیم. مرد 70 ساله چند بار به محل کار من آمد و ادعا کرد زهرا سه میلیون تومان به او بدهکار است. سرانجام یک روز او را به کارگاه کشاندیم و زهرا  نیز با خوراندن قرص های خواب آور او را بی‌هوش کرد.


متهم افزود: پس از بی هوش شدن مقتول، با بستن دهان او، پیرمرد را به قتل رساندم و جسدش را داخل کیسه‌ای گذاشتیم، سپس روز بعد به خانه او رفتیم و صندوقچه آبی رنگی را که آنجا بود، به کارگاه آوردیم و جسد را در آن گذاشتیم و به بزرگراه آزادگان بردیم و رها کردیم.پس از جنایت یک روز به اتفاق زهرا به خانه مقتول رفتیم و تمام وسایل خانه او را سرقت کردیم، سپس با تخلیه کارگاه خیاطی با یکدیگر قطع ارتباط کردیم.

 

در پی این اعترافات، دستور دستگیری زن متهم صادر و وی در شرق تهران دستگیر شد.زن متهم در بازجویی ابتدا منکر جنایت شد و عنوان کرد، قتل از سوی غلامحسین انجام شده و او فقط قرص‌های خواب آور را تهیه کرده است.


در پی این اظهارات و مواجهه حضوری، سرانجام متهم زبان به اعتراف گشود و گفت در قتل صاحبکار 70 ساله‌اش، او به غلامحسین کمک کرده و به پیشنهاد او این جنایت رخ داده است.

 

با اعتراف متهمان و بازسازی صحنه قتل، بازپرس جنایی برای زهرا و غلامحسین به اتهام مباشرت در قتل قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز دو متهم در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی عزیزمحمدی پای میز محاکمه قرار گرفتند. در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست برای متهمان تقاضای مجازات قانونی کرد.


سپس فرزندان مقتول در جایگاه قرار گرفته و برای قاتلان درخواست قصاص کردند.آنها مدعی شدند ادعاهای متهمان صحت ندارد و پدرشان مرد خیری بوده است.


در ادامه غلامحسین در جایگاه حاضر شد که در دفاع از خود گفت: مقتول تنها زندگی می کرد و من و زهرا در کارگاه دوخت مانتو پیش او کار می کردیم. زهرا همچنین به عنوان پرستار در خانه امیر رفت و آمد داشت. یک روز زهرا نزد من آمد و مدعی شد امیر از او سه میلیون تومان طلب دارد و به خاطر این طلب او را تحت فشار قرار داده است.

 

او سپس نقشه قتل را طراحی کرد و با همدستی خود مقتول را به کارگاه کشانده و زهرا در ماست قرص خواب آور ریخت و به مقتول داد. بعد من دست و پای او را بستم و زهرا کیسه ای پلاستیکی را روی سر امیر کشید. وقتی از مرگ او مطمئن شدیم جسد را در صندوقچه‌ای گذاشته و در بزرگراه آزادگان رها کردیم. روز بعد هم اثاثیه خانه اش را سرقت کرده و بین خودمان تقسیم کردیم.


سپس زهرا در جایگاه حاضر شد و گفت: مقتول سه میلیون تومان از من طلب داشت و به خاطر آن مرا تحت فشار قرار داده بود.برای رهایی از پرداخت طلب نقشه قتل امیر را طراحی کرده و با همدستی غلامحسین اجرا کردیم.  من روی سر مقتول کیسه پلاستیکی کشیدم که باعث مرگ او شد. بعد هم با غلامحسین به صورت موقت ازدواج کرده و فراری شدیم.


پس از آخرین دفاعیات متهمان وکلای آنها قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند./قانون

 


ویدیو مرتبط :
‫دانلود فیلم تتل و راز صندوقچه‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز جسد کشف شده در کنار جاده افشا شد



افشای راز جسد کنار جاده توسط مامور پلیس‌راه

راز جسد کشف شده در کنار جاده افشا شد.

سرهنگ مهیار رستگار، سرپرست پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اولین دقایق بامداد روز 23 اسفندماه سال 91 پاسگاه پلیس‌راه رشت - لاهیجان از طریق مرکز فوریت‌های پلیس 110 از یک فقره تصادف منجر به جرح در یکی از محورهای فرعی شهرستان لاهیجان روستای لفمجان مطلع شد و کارشناس پلیس‌راه به محل حادثه اعزام شد.

رستگار افزود: مشاهده مقداری خون در سطح آسفالت و نبود خط ترمز ماشین، ماموران را برآن داشت تا برای بررسی بیشتر به بیمارستان اعزام شوند که پس از حضور ماموران در بیمارستان پزشکان عنوان کردند که مصدوم به علت شدت صدمه وارده به سر، جان خود را از دست داده است.

وی ادامه‌داد: با مرگ مصدوم که جوانی حدود 35 ساله بود، پرونده وارد مرحله جدیدی شده و کارشناسان پلیس‌راه با استفاده از نظر پزشک معالج و آثار و علائم برجا مانده از مقتول با کسب نظر اولیای متوفی خواهان کالبد شکافی و بررسی دقیق‌تر توسط پزشکی‌قانونی شدند.

سرپرست پلیس‌راه گیلان افزود: اکیپ‌های عملیاتی پلیس‌راه دوباره محل حادثه را مورد بررسی دقیق قرار داده و یک تکه چوب‌دستی که بر اثر ضربه دچار شکستگی شده بود را کشف کردند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی با دادستان مستندات جمع‌آوری شده تحویل پلیس آگاهی شهرستان شد، گفت: در بررسی انجام شده روی تکه‌چوب در آزمایشگاه پلیس مشخص شد که آلت جرم و وسیله‌ای که با آن ضربه به سر مقتول وارد شده، همان چوب‌دستی کشف شده است.

رستگار ادامه‌داد: در ادامه با انجام تحقیقات وسیع پلیس آگاهی شهرستان، قاتلان مرد جوان با انجام عملیات پلیسی و تعقیب و مراقبت شناسایی و دستگیر شدند و ضمن اعتراف صریح به قتل، معترف شدند که به مشکلات و اختلافات موجود مقتول را به این جاده فرعی کشانده و در فرصت مناسب توسط تکه‌چوبی که از قبل آماده کرده بودند، ضربه‌ای محکم به سر وی وارد کرده و وی را نیمه جان در راه رها کردند.

به گفته سرپرست پلیس‌راه استان گیلان متهمان صحنه را جوری طراحی کرد بودند که به نظر برسد خودرو با این جوان 35 ساله برخورد و باعث مصدومیت و مرگ وی شده است./ایسنا