اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز مرگ هولناک راننده BMW فاش شد (+ عکس)



مردی که به خاطر به تاخیر افتادن سند مالکیت خودرو، فردی را به قتل رسانده بود،‌ توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ 16 بهمن ماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره کشف جسد متعلق به یک مرد به کلانتری منطقه خاوران اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به فردی حدودا ۳۵ ساله و فاقد هرگونه مدارک شناسایی است که بر اثر اصابت ضربات متعدد جسم تیز (چاقو) به ناحیه گردن و کمر چاقو به قتل رسیده و پس از پیچیده شدن در داخل یک پتو، توسط قاتل یا قاتلین به محل کشف جسد واقع در داخل یک کانال آب (نزدیکی شهرک صنعتی خاوران) منتقل و‌‌ رها شده است.

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور دادرس دادگاه عمومی خاوران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار رگفت.

شناسایی هویت جسد:
با آغاز رسیدگی به پرونده، شناسایی هویت جسد در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان در اولین مرحله از اقدامات خود، با بررسی بانک اطلاعات فقدانی افراد موفق به شناسایی خانواده مقتول شدند.

خانواده مقتول در مورخه ۱۵/۱۱/۱۳۹۳ با مراجعه به پایگاه هشتم پلیس آگاهی عنوان کرده بودند که مقتول (متولد ۱۳۵۷) در مورخه ۱۴/۱۱/۱۳۹۳ و پس از رساندن پسر ۱۰ ساله‌اش به مدرسه، دیگر به محل زندگی خود مراجعه نداشته است.

فرضیه اول: ارتکاب سرقت با انگیزه سرقت
کارآگاهان اداره دهم در تحقیقات از خانواده مقتول اطلاع پیدا کردند که مقتول مالک یک دستگاه خودرو BMW مدل ۶۳۰i بوده که آخرین بار نیز فرزند خود را با این خودرو به مدرسه رسانده است. لذا بررسی فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت در دستور کار قرار گرفت و در این راستا، دستور توقیف خودرو BMW مقتول در سیستم سراسری پلیس ثبت شد.

کمتر از ۲۴ ساعت از زمان ثبت دستور توقیف خودرو مقتول، خودرو BMW در مورخه ۲۰/۱۱/۱۳۹۳ و در بلوار معلم منطقه یافت آباد (به صورت پارک شده در کنار خیابان) شناسایی شد.

با توجه به نحوه ارتکاب جنایت (وجود آثار متعدد ضربات چاقو بر روی بدن مقتول)، خودرو BMW توسط تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم مورد وارسی و بازبینی قرار گرفت اما هیچگونه آثاری ناشی از وقوع درگیری در داخل خودرو، پیدا نشد.

هدایت کارآگاهان به سمت متهم پرونده
در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول در حدود چهار ماه پیش اقدام به فروش یک دستگاه خودرو پرشیا به فردی بنام «محمد. چ» (۴۱ ساله) کرده اما هنوز اسناد مالکیت خودرو مذکور همچنان بنام مقتول باقی مانده است.

 «محمد. چ» در محدوده منطقه یافت آباد شناسایی، در مراجعه به محل کار وی مشخص شد که وی در یک شرکت خصوصی فعال در زمینه راهسازی مشغول به فعالیت است که محل شرکت در طبقه سوم یک ساختمان تجاری در بلوار معلم (دقیقا خیابان محل کشف خودرو BMW) قرار داشت.

در مراجعه به محل شرکت، کارآگاهان در تحقیقات از اهالی ساختمان اطلاع پیدا کردند که شرکت از مورخه ۱۵/۱۱/۱۳۹۳ (زمان اعلام فقدان از سوی خانواده مقتول) تعطیل شده و بنا بر اظهارات اهالی ساختمان، در مورخه ۱۴/۱۱/۱۳۹۳ صداهای بلندی از داخل شرکت مذکور شنیده می‌شد که بنا بر ادعای «محمد. چ» به علت اختلاف مالی با یکی از اعضای شرکت بوده است.

من قاتل هستم:
تمامی دلایل و شواهد بدست آمده نشان از مشارکت «محمد. چ» در ارتکاب جنایت داشت لذا دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی جهت دستگیری «محمد. چ» انجام شد.

در مورخه ۲۷/۱۱/۱۳۹۳ و همزمان با اعزام تیم کارآگاهان جهت دستگیری «محمد. چ»، شخصی به پلیس آگاهی مراجعه و ضمن اعتراف به ارتکاب به جنایت خود را بنام «علی. چ» معرفی کرد.

اعترافات متهم:
 «محمد. چ» با اعتراف صریح به ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: «حدودا چهار ماه پیش یک دستگاه خودرو پرشیا را از مقتول خریداری کرده اما اسناد مالکیت خودرو بنام پدر ایشان بود و به همین علت انتقال اسناد مالکیت خودرو به زمان دیگری موکول شد؛ این زمان همچنان به تعویق می‌افتاد تا نهایتا منجر به اعتراض بنده به موضوع شد و طی چندین تماس تلفنی، ناراحتی و اعتراض خود را به مقتول اعلام کردم».

 «محمد. چ» در خصوص روز ارتکاب جنایت نیز به کارآگاهان گفت: «روز حادثه و پس از تماس‌های مکرر بنده، مقتول - پس از پایان ساعت کار شرکت - به محل کارم واقع در بلوار معلم (محل ارتکاب جنایت) مراجعه کرد؛ ایشان در وضعیت روحی خوبی قرار نداشت و به نظر می‌رسید که از موضوعی ناراحت است؛ زمانیکه در خصوص علت تأخیر انتقال اسناد مالکیت خودرو صحبت کردم، ناگهان ایشان با من درگیر شد؛ مقتول از لحاظ قدرت بدنی بسیار قوی‌تر از من بود و زمانیکه درگیری لفظی ما دو نفر به درگیری فیزیکی و بدنی کشیده شد، ناگهان با چاقویی که در داخل شرکت بود چندین ضربه به مقتول زدم و او بر روی زمین افتاد. در‌‌ همان زمان، تعدادی از اهالی مجتمع به درب شرکت مراجعه کرده بودند تا علت سر و صدا را جویا شوند که به آن‌ها عنوان کردم با یکی از اعضای شرکت اختلاف مالی پیدا کرده بودم؛ تا ساعت ۲۱: ۰۰ در داخل شرکت ماندم تا اطمینان پیدا کنم که کسی در داخل ساختمان حضور ندارد؛ پس از آن، جسد را در داخل یک پتو قرار داده و کشان کشان به پارکینگ برده و داخل صندوق عقب خودرو پرشیا (خودرو خریداری شده از مقتول) قرار دادم؛ نهایتا جسد را شبانه به منطقه خاوران برده و در داخل کانال آب‌‌ رها کردم».

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت».

 

اخبار,اخبار حوادث , جنایت

 

اخبار,اخبار حوادث , جنایت

 

 اخبار حوادث  - باشگاه  خبر نگاران 


ویدیو مرتبط :
آزادی تکریت، جنایت هولناک داعش را فاش کرد+فیلم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیامک به خاله راز جنایت هولناک را فاش کرد/ قاتلان در حین فرار خانواده‌‌های مقتولین را تهدید به مرگ می‌کردند



دو پسر جوان که با اسلحه دو تن از دوستانشان را به قتل رسانده بودند، پس از روز‌ها فرار توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک کارگاه پلیس آگاهی یکی از پرونده‌های دوران خدمتش را به عنوان یک خاطره بازگو کرد که در ادامه می‌خوانید.

اواخر سال 89 در پی فقدان دونفر به نامهای سعید و ابوالفضل ٢٢ ساله و ارسال یک پیامک از شماره ای معلوم که مربوط به جمشید بر روی گوشی همراه خاله سعید که قبلاٌ با متهم دوست بوده با عنوان (من سعید و ابوالفضل را کشتم به کال کباب بروید تا حیوانات آنها را نخورده اند آنها را بردارید) ماموران در جریان یک جنایت قرار گرفتند.
 
از این رو اکیپی ویژه به محل مورد نظر که منطقه‌ای بیابانی در اطراف روستای نصر آباد بود اعزام شدند و جسد هر دو را در حالیکه بر اثر اصابت تیر جنگی به قتل رسیده بودند کشف کردند.
 
با کشف اجساد رسیدگی ویژه در دستور ماموران پلیس قرار گرفت اما با توجه به جو روستا مبنی بر اینکه تهدیدات زیادی نسبت به خانواده قاتل صورت می‌گرفت و احتمال وقوع درگیریهای محلی رخ میداد ،تحقیقات و اقدامات بصورت شبانه روزی آغاز شد.
 
از همین رو اقدامات فنی در راستای تعیین محل تردد قاتل انجام شد که مشخص شد نامبرده در شهرضا و یاسوج و شهر کرد تردد داشته است. مسیر عبور قاتل بررسی گشت و مشخصات متهم در سامانه افراد تحت تعقیب ثبت شد.
 
اما زمانی که قاتل در حال فرار بود با ارسال پیامکهای تهدید آمیز خانواده های مقتولین را به قتل تهدید می کرد، در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد متهم قصد عزیمت به کهکیلویه و بویر احمد را دارد،از این رو سریعا اکیپی به آن شهرستان اعزام و به مدت دو روز در آن شهرستان مستقر شد تا اینکه متهم در ساعت 16،‌ 8 آذر ماه سال 88 دستگیر شد.
 
در تحقیقات بعمل آمده از متهم وی با اشاره به انگیزه قتل گفت: مقتولین دائما من را مسخره میکردند من هم به همراه دوستم ایمان که او هم از این افراد کینه‌ای قدیمی داشت، اقدام به کشتن آنها کردیم. متهم با استفاده از سلاح جنگی کلاش که حدودا دو ماه قبل از قتل خریداری کرده بود، دست به جنایت زد و پس از قتل سلاح را در طالخونچه مبارکه مخفی نموده و به شهر کرد متواری شده است و به محض رسیدن به یاسوج توسط مامورین دستگیر شده است.
 
در تحقیات بعمل آمده از ایمان وی علت همکاری با قاتل را اعمال منافی با عفت از سوی مقتولین در چند سال قبل عنوان کرد، در نهایت متهم "جمشید ع" به اتهام قتل عمد و ایمان به اتهام معاونت در قتل بازداشت موقت و روانه زندان شدند. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران