اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز مرگ ماهیگیر گمشده در اعماق دریا



اخبار حوادث - راز مرگ ماهیگیر گمشده در اعماق دریا

وقتی قلاب صیادان به جای ماهی، جسد مردی را از اعماق خلیج‌فارس بیرون کشید، راز گم‌شدن یک ماهیگیر پس از ۳۵ روز فاش شد.

بیشتر از یك‌ماه پیش مردی نزد پلیس جزیره كیش رفت و از ناپدیدشدن برادرش در دریا خبر داد. او گفت: برادرم همراه تعدادی از دوستانش برای ماهیگیری راهی دریا شده بود اما برنگشت. وقتی به سراغ دوستانش رفتم، آنها گفتند كه برادرم هنگام ماهیگیری زیر آب رفته و دیگر بالا نیامده هر چه گشته‌اند، اثری از او پیدا نكرده‌اند.

با اظهارات این مرد تحقیقات پلیس آغاز شد و مأموران به بازجویی از دوستان مرد گمشده پرداختند. آنها گفتند: آن روز برای صیادی به دریا رفته بودیم. ما با روش سنتی صید می‌كنیم. یعنی بدون استفاده از كپسول اكسیژن به اعماق دریا می‌رویم و صیادی می‌كنیم. آن روز هم با همین روش در حال صید بودیم كه مرد گمشده چندبار برای نفس‌گیری به سطح آب آمد و به اعماق رفت اما آخرین بار كه نفس گرفت و پایین رفت، ناپدید شد و هر چه گشتیم نتوانستیم او را پیدا كنیم.

با این اطلاعات، تیم‌های غواصی راهی دریا شدند و به جست‌وجو پرداختند اما اثری از صیاد گمشده به‌دست نیامد. درحالی‌كه روزها از این ماجرا گذشته بود، چند روز پیش تعدادی از صیادان جزیره كیش جهت صید به اطراف اسكله رخش در ۶۰ مایلی جزیره رفتند. آنها زمانی كه سرگرم صیادی بودند، نخ قلابشان به جسمی سنگین گیر كرد. هر چند آنها در ابتدا تصور می‌كردند كه ماهی بزرگی صید كرده‌اند، وقتی قلاب را با تلاش فراوان بالا كشیدند ابتدا با یك تفنگ صیاد و به همراه آن با جسد مردی جوان روبه‌رو شدند كه به قلاب گیر كرده بودند.

ماجرا به پلیس گزارش شد و جسد در اختیار پزشكی قانونی قرار گرفت. پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد كه جسد متعلق به همان صیادی است كه بیشتر از یك‌ماه قبل در دریا گم شده بود.سرهنگ مروتی، رئیس پلیس آگاهی جزیره كیش با بیان این خبر گفت: پس از شناسایی هویت قربانی، جسد او با دستور قضایی در اختیار پزشكی قانونی قرار گرفت تا در بررسی‌های تخصصی علت اصلی مرگ وی مشخص شود.

او ادامه داد: نكته قابل توجه در این حادثه اقدام به صید ماهی از طریق تنفس طبیعی و بدون استفاده از كپسول اكسی‍‍ژن و لوازم ایمنی توسط جوانان و صیادان است كه در این جزیره رواج دارد و باعث شده امسال 2 نفر هنگام صیادی با روش سنتی در دریا جانشان را از دست بدهند. وی به صیادان توصیه كرد كه به جای این روش از روش‌های امن و بی‌خطر استفاده كنند تا دچار حوادث این چنینی نشوند.

اخبار حوادث - همشهری

 


ویدیو مرتبط :
آفرینش در اعماق دریا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز مرگ زن گمشده در طلاق دروغین از شوهرش



مریم از وقتی پدرش فوت و مادرش دوباره ازدواج کرد تنها زندگی می‌کرد.

به گزارش همشهری، حتی زمانی كه با سجاد ازدواج و زندگی تازه‌ای را شروع كرد هم كمتر با مادرش در تماس بود اما با این حال هر از گاهی به او زنگ می‌زد، تا اینكه از چند‌ماه پیش مادرش هر چه با او تماس گرفت، خبری از دخترش نبود. زن میانسال كه نگران شده بود، سراغ دامادش رفت اما سجاد مدعی شد كه از خردادماه او و مریم طلاق گرفته‌اند و پس از آن دیگر از سرنوشت وی خبر ندارد.

زن كه نگران دخترش شده بود همه جا را به‌دنبال او گشت اما وقتی اثری از وی پیدا نكرد، اواسط آبان‌ماه راهی اداره پلیس شد تا از مأموران برای پیدا كردن او كمك بخواهد. این زن مدعی شد كه حدود 4‌ماه است از دختر 34ساله‌اش خبر ندارد و این در حالی است كه دامادش هم جواب درست و حسابی به او نمی‌دهد.

    شروع تحقیقات
با اظهارات زن میانسال پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تیمی از مأموران برای یافتن ردی از زن گمشده وارد عمل شدند. تنها كسی كه می‌توانست سرنخی از مریم داشته باشد شوهر 27ساله او بود. سجاد تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد كه من و مریم حدود 2سال پیش ازدواج كردیم اما از همان ابتدا با هم اختلافات زیادی داشتیم.

 

سرانجام به‌دلیل همین اختلافات بود كه 16خردادماه به‌صورت توافقی از هم جدا شدیم و پس از آن دیگر او را ندیدم. ماموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند كه مریم صاحب یك خودروی 206و ویلایی در شهرستان فریدون‌كنار بوده اما در حال حاضر خودروی او در اختیار شوهرش سجاد است و ویلایش نیز مدتی قبل توسط همین شخص(سجاد) كه از مریم وكالت تام داشته، فروخته شده است. در چنین شرایطی ظن مأموران به سجاد بیشتر شد و او بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت اما این بار ادعا كرد كه مدت‌ها بود كه از همسرم 130میلیون تومان طلب داشتم. زمانی كه می‌خواستیم از هم جدا شویم، او ماشین و ویلایش را در ازای بدهی‌اش به من تحویل داد و من كه به پول نیاز داشتم، ویلا را فروختم.

    طلاق خیالی
مظنون اصلی پلیس در این پرونده سجاد بود و مأموران حدس می‌زدند كه او رازی را از آنها پنهان می‌كند. تحقیقات درباره این مرد ادامه یافت و مأموران راهی دفترخانه‌ای شدند كه سجاد گفته بود در آنجا از همسرش جدا شده است اما چنین دفترخانه‌ای وجود خارجی نداشت. از سوی دیگر بررسی مدارك دفترخانه‌ای كه ازدواج آنها را ثبت كرده بود نیز نشان می‌داد كه این زن و شوهر از هم جدا نشده‌اند.

با این اطلاعات شكی وجود نداشت كه سجاد در ماجرای ناپدید شدن همسرش نقش دارد و به همین دلیل وی بازداشت شد و به اداره آگاهی انتقال یافت. مرد جوان این بار وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اظهارات تازه‌ای را مطرح كرد و گفت: سوم خردادماه بود كه از مغازه به خانه آمدم و دیدم که مریم در خانه افتاده است. حسابی ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه كار كنم. تا ساعت 11 شب منتظر ماندم و پس از آن جسد مریم را با ماشین به روستایی در نزدیكی فیروزكوه بردم و در محلی خلوت دفن كردم.

 با اعترافات جدید مرد جوان ماموران راهی فیروزكوه شدند و با راهنمایی سجاد توانستند بقایای جسد زن جوان را از عمق 3متری زمین بیرون بكشند. سرهنگ حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به كشف جسد، برای متهم قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات در خصوص ادعای او درباره مرگ همسرش ادامه دارد.


  اخبار  حوادث  -  همشهری