اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز قتل پیرزن ثروتمند در آتش سوزی عمدی


عامل آتش سوزی عمدی خیابان کارگرشمالی که بعد از قتل پیرزن ۷۳ ساله اقدام به سرقت جواهرات کرده بود در جریان تحقیقات پلیسی شناسایی و دستگیر شد . متهم اعتراف کرد در مراسم تدفین مقتول شرکت داشته است.

خبرگزاری مهر: عامل آتش سوزی عمدی خیابان کارگرشمالی که بعد از قتل پیرزن ۷۳ ساله اقدام به سرقت جواهرات کرده بود در جریان تحقیقات پلیسی شناسایی و دستگیر شد . متهم اعتراف کرد در مراسم تدفین مقتول شرکت داشته است.

 ساعت ۱۶ بعد از ظهر ۸ بهمن ۹۳ از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک فقره آتش سوزی در خیابان کارگر شمالی- کوچه بهمن، در طبقه دوم یک ساختمان ویلایی دو طبقه به کلانتری ۱۴۸ انقلاب اعلام شد. با حضور تیم آتش نشانی ایستگاه شماره ۴۵ و همچنین عوامل کلانتری در محل و انجام بررسی های اولیه توسط تیم کارشناسی آتش نشانی مشخص شد که واحد مذکور دچار حریق عمدی شده و خانمی ۷۳ ساله نیز در داخل ساختمان فوت کرده است. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «فوت مشکوک» و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان بررسی صحنه جرم اداره دهم و با توجه به نظریه کارشناسی آتش نشانی مبنی بر عمدی بودن آتش سوزی، کارآگاهان با انجام بررسی محل وقوع حادثه اطمینان پیدا کردند که فرد یا افرادی که اقدام به ایجاد حریق کرده اند بدون ایجاد هرگونه تخریب وارد خانه شدند. همزمان با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وجوه نقد داخل گاو صندوق به همراه مقادیری از طلا و جواهرات متعلق به مقتوله مفقود شده که با توجه به نتایج بدست آمده بررسی فرضیه « وقوع جنایت با انگیزه سرقت» در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. با مطرح شدن فرضیه ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت، کارآگاهان به تحقیق از اهالی محل سکونت متوفیه پرداخته و اطلاع پیدا کردند در روز حادثه آتش سوزی فردی حدودا ۳۵ ساله مدتی در نزدیکی محل حادثه تردد داشته است.

 در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند تعدادی از مجتمع های مسکونی محل وقوع حادثه مجهز به دوربین های مداربسته است؛ بلافاصله تصاویر دوربین ها مورد بازبینی قرار گرفت و بنا بر اظهارات همسایگان و اهالی محل، تصویر فرد ناشناس روز حادثه آتش سوزی- مورد شناسایی قرار گرفت. شناسایی هویت فرد ناشناس با بدست آمدن تصویر فرد ناشناس و نتایج بدست آمده مبنی بر ورود به محل وقوع حادثه بدون ایجاد هرگونه تخریب و در نتیجه احتمال آشنا بودن فرد ناشناس، تصویر این شخص به رؤیت اعضای خانواده متوفیه رسید و بلافاصله این شخص به عنوان یکی از بستگان مورد شناسایی قرار گرفت اما آنها همچنان تأکید داشتند که هیچگونه انگیزه و یا دلیلی در خصوص ارتکاب جنایت توسط این شخص نزد آنها متصور نیست.

با شناسایی هویت فرد ناشناس بنام سعید ( ۳۵ ساله ) و در ادامه تحقیقات پلیسی، کارآگاهان ۲۵ فروردین ۹۴ اقدام به دستگیری سعید در محل سکونتش واقع در محدوده میدان مادر - محسنی- کرده و او را برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند. سعید که پس از انتقال به اداره دهم آگاهی و روبرو شدن با دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان چارهای جز اعتراف نداشت، بلافاصله به ارتکاب جنایت، ایجاد حریق عمدی و تلاش برای منحرف کردن مسیر تحقیقات پلیسی اعتراف کرد.

 متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت:« به دلیل مشکلات مالی و چکی که دست یکی از طلبکاران داشتم، تصمیم گرفتم تا برای درخواست کمک مالی به یکی از بستگان نزدیک همسرم مراجعه کنم چراکه چک متعلق به حساب همسرم بود و طلبکار قصد داشت تا دستور جلب او را بگیرد؛ ساعت ۹روز حادثه از منزل خارج شده و به سمت خانه متوفیه رفتم اما ایشان برای انجام ورزش صبحگاهی به پارک رفته بود و به همین علت ساعتی در کوچه منتظر ماندم تا ایشان به منزل بازگشت؛ پس از بازگشت متوفیه از ورزش صبحگاهی، به همراه وی وارد خانه شده و در همان راه پله موضوع چک را مطرح کردم .

متهم در ادامه اظهاراتش در خصوص انگیزه ارتکاب جنایت و ایجاد حریق عمدی گفت: زمانی که موضوع چک را مطرح کردم، متوفی شروع به سرزنش بنده کرد؛ در حالی که منتظر چنین برخوردی نبودم، مشاجره لفظی بین ما دو نفر در گرفت و در یک لحظه، بنده که ابتدا به قصد کمک گرفتن رفته بودم، اختیارم را از دست داده و با متوفیه گلاویز شدم که ایشان بیهوش شد و بر روی زمین افتاد. بسیار ترسیده بودم؛ مقتوله را به داخل واحد طبقه دوم منتقل و پس از برداشتن مقداری طلا و جواهرات و همچنین وجه نقد داخل گاو صندوق، پرده و تعدادی از لوازم چوبی داخل خانه را به آتش کشیده و به سرعت از محل خارج شدم.

 متهم افزود:بعدازظهر همان روز و از طریق بستگان، خبر مرگ مقتوله و آتش سوزی خانه به همسرم اطلاع داده شد؛ روز تشییع جنازه و دیگر مراسم های یادبود پیرزن حضور داشتم اما هیچکدام، از عذاب وجدانم کم نکرد تا اینکه سرانجام دستگیر شدم.

 سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی عمدی در جنگل ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل پیرمرد ثروتمند به دست دو پسر شرور/ راز آتش سوزی در خیابان قیطریه بر ملا شد + عکس



 

دو پسر شرور که اقدام به قتل پیرمردی ثروتمند کرده بودند، پس از تحقیقات فشرده پلیسی شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران، در ساعت 23:00 مورخه 14/03/1393 وقوع یک فقره آتش سوزی در واحد مسکونی شماره 2 یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان قیطریه – روبروی پارک قیطریه ، به کلانتری 101 تجریش و ایستگاه آتش نشانی منطقه اعلام شد .

با حضور تیم آتش نشانی و مأموران کلانتری در محل ، عملیات اطفای حریق و ایمن سازی محل توسط مأموران آتش نشانی انجام و مأموران کلانتری پس از ورود به واحد شماره با جسد پیرمردی 70 ساله (صاحبخانه) بنام "مهدی . ع" روبرو شدند .

با تحقیقات بعمل آمده از اهالی مجتمع مشخص شد متوفی پس از مرگ همسرش به تنهایی زندگی می کرده و فرزندانش جهت انجام امورات شخصی وی از قبیل نظافت منزل ، تهیه غذا و ... ، اقدام به استخدام پرستار برای وی کرده اند .

با اطلاع و حضور فرزند متوفی در محل ، وی در اظهاراتش عنوان کرد که پدرش با هیچ فردی مشکل یا اختلاف شخصی و یا مالی نداشته و در این خصوص از کسی شکایتی ندارد .

پرونده در اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ :
در شرایطی که فرزندان متوفی در زمان تکمیل پرونده پدرشان هیچگونه طرح شکایتی در خصوص فوت وی نداشتند ، اما جسد متوفی برابر اقدامات قانونی و جهت تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد .

سرانجام با اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر "فوت ناشی از انسداد شریان تنفسی" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای امور جنایی ، پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" تشکیل و پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل قرار گرفت .

 

اخبار,اخبارحوادث, قتل, جنایت


سرقت گاو صندوق از منزل مقتول :
کارآگاهان اداره دهم با حضور در محل زندگی مقتول به بررسی محل جنایت پرداخته و همزمان با بررسی صورتجلسه تنظمیم شده توسط مأموران کلانتری ، مشخص شد که در زمان پلمپ منزل متوفی ، یک گاو صندوق ( برابر اظهارات فرزند متوفی ) حاوی اسناد و مدارک بانکی ، طلا و جواهارات ، وجه نقدو ... نیز وجود داشته که در زمان مراجعه کارآگاهان به منزل متوفی وجود نداشته و فرد یا افرادی بدون ایجاد هرگونه خسارت و تخریب درب ورودی اقدام به سرقت آن کرده اند .

برداشت وجه نقد از حساب های بانکی مقتول :
در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی حساب های بانکی متعلق به مالباخته و بررسی تراکنش مالی آنها اطلاع پیدا کردند که در چندین مرحله و پس از فوت متوفی ، وجوه میلیونی از حساب های بانکی مقتول به شیوه جعل امضا و کارت شناسایی مجعول متعلق به مقتول برداشت شده است .

شناسایی و دستگیری قاتل :
با توجه به اطلاعات بدست آمده ، شعبات محل برداشت پول از حساب های بانکی مقتول شناسایی و تصاویر دوربین های مداربسته آنها مورد بازبینی قرار گرفت و در تمامی تصاویر ، تصویر فردی واحد به عنوان وصول کننده چک ها مورد شناسایی قرار گرفت .

 

اخبار,اخبارحوادث, قتل, جنایت


با بدست آمدن تصویر فرد وصول کننده چک ، تصویر این شخص توسط فرزند مقتول مورد شناسایی قرار گرفت ؛ فرزند مقتول در زمان شناسایی تصویر به کارآگاهان گفت : " این شخص پسر خدمتکار منزل پدرم بنام احسان است که برخی اوقات به عنوان راننده ، اقدام به بردن پدرم به سطح شهر می کرد " .

با شناسایی "احسان . س" ( 30 ساله ) محل سکونت وی در منطقه پیروزی مورد شناسایی قرار گرفت ؛ همزمان با شناسایی محل سکونت احسان و تحقیقات بعمل آمده از سوی کارآگاهان مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار منطقه پیروزی در زمینه سرقت های بعنف و زورگیری است که توسط کلانتری 110 شهدا در مورخه 26/12/1393 دستگیر و در حال حاضر به اتهام زورگیری در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تعدادی از شکات و مالباختگان نیز وی را به عنوان سارق اموال خود مورد شناسایی قرار داده اند .

با انتقال احسان به اداره دهم ، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع و ارتباط با مرگ مقتول شده اما در ادامه و با توجه به ارائه دلایل و مدارک غیر قابل انکار از سوی کارآگاهان ، به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن معرفی همدست خود به ارتکاب جنایت و سرقت گاوصندوق اعتراف کرد .

اعترافات احسان :
"احسان . س" در اعترافاتش ضمن معرفی یکی از دوستان خود بنام عباس بعنوان همدست در ارتکاب جنایت و همچنین سرقت گاوصندوق ، به کارآگاهان گفت : " شب حادثه ، بهمراه عباس جهت سرقت به منزل متوفی رفتیم ؛ متوفی مرا کاملا می شناخت و به همین علت درب خانه را باز کرد و من و عباس وارد خانه شدیم ؛ پس از ورود ، با اسلحه تقلبی شروع به تهدید متوفی کردیم تا رمز گاو صندوق را به ما بدهد اما او مقاومت می کرد و ما نیز با نوارچسب اقدام به بستن دست و پای [ مقتول ] کرده و او را مورد آزار و اذیت بدنی قرار دادیم تا شاید رمز گاو صندوق را از وی بگیریم اما او همچنان مقاومت می کرد و دائما از همسایگان و اهالی مجتمع درخواست کمک می کرد ؛ به همین علت تصمیم گرفتیم تا دهان او را نیز با نوارچسب ببندیم و همین کار را نیز کردیم اما پس از چند دقیقه متوجه شدیم که [ به علت فشار ناشی از فشردگی نوارچسب به ناحیه گردن و انسداد کامل دهان ] وی نفس نمی کشد و فوت کرده است .

 

تصمیم گرفتیم تا مرگ را عادی نشان دهیم ؛ به همین علت تمامی نوارچسب ها را از بدن مقتول باز کرده و حتی هیچگونه سرقتی از داخل خانه انجام ندادیم و تنها کلیدهای درب ورودی آپارتمان را برداشتیم ؛ در زمان خروج از خانه ، شیر گاز را باز کرده و سعی داشتیم تا با ایجاد انفجار و آتش سوزی مانع از کشف حقیقت شویم ؛ چند روز پس از شب حادثه نیز مجددا بهمراه عباس به محل زندگی مقتول رفته و با کلیدهای آپارتمان که آنها را سر قت کرده بودیم وارد خانه شده و گاو صندوق را سرقت و ... " .

دستگیری دومین متهم پرونده :
با توجه به اعترافات صریح احسان و معرفی "عباس . ر" ( 26 ساله ) به عنوان همدست خود در ارتکاب جنایت و سرقت از منزل مقتول ، مخفیگاه وی در منطقه پیروزی شناسایی و این متهم نیز در مورخه 28/12/1393 دستگیر شد .

"عباس . ر"  پس از مواجه حضوری با احسان و اطلاع از اعتراف صریح و کامل وی ، صراحتا تمامی اظهارات احسان را تأیید کرد .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی برای هر دو متهم صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند .

 

 اخبار حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران