اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز قتل مرد جوانی در سینه سرکرده سارقان منازل



راز قتل مرد جوانی در سینه سرکرده سارقان منازل

سرکرده سارقان حرفه ای منازل پس از دستگیری راز قتل مردم جوان در خرم آباد را فاش کرد.

حوادث - ماموران پلیس آگاهی کشور از چندی قبل در جریان فعالیت اعضای یک شبکه بزرگ سرقت از منازل قرار گرفتند.
بررسی های ماموران نشان داد اعضای این باند در شهرستان های اراک، ساوه، مشهد  خرم آباد اقدام به سرقت از منازل کرده و پس از هر سرقت مخفیگاه خود را تغییر می دهند.

کارآگاهان با ردیابی های پلیسی موفق شدند خودروی زانتیای سارقان را شناسایی کرده و مشخصات خودرو در اختیار گشتی های پلیس قرار گرفت. سرانجام دیروز ماموران در میدان شهرداری ساوه خودروی متهمان را شناسایی کرده و پس از یک عملیات تعقیب و گریز و تیراندازی هوایی متهمان به نام های سامان 24 ساله، مجید 27 ساله و کیوان 19 ساله دستگیر کردند.

متهمان پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی ها به سرقت های سریالی در شهرهای اراک، ساوه، مشهد و خرم آباد اعتراف کردند و در ادامه سامان مدعی شد فروردین ماه امسال در شهرستان خرم آباد مردی به نام بهرام را با ضربه های چاقو به قتل رسانده است.

سرهنگ رضا احمدی رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت:  هم اکنون تحقیقات از متهمان در خصوص دیگر جرایم آنها و انگیزه سامان از قتل در پلیس آگاهی ادامه دارد./مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
راه حفظ امنیت خانه ها برای جلوگیری از سرقت از زبان سارقان حرفه‌ای منازل | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز قتل ۲ مرد جوان در سینه کارگر سوپر مارکت



راز قتل ۲ مرد جوان در سینه کارگر سوپر مارکت

 بازجویی از کارگر سوپر مارکت برای مشخص شدن راز قتل ۲ مرد جوان ادامه دارد.

به گزارش فارس، در ساعت 17 روز 17 اردیبهشت ماه سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 وقوع دو فقره قتل، در داخل اتاقکی حدوداً 12 متری واقع در زیرزمین یک ساختمان مسکونی، به کلانتری 134 شهرک غرب اعلام شد.

با حضور عوامل کلانتری و تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتولین به اسامی افشین 30ساله و وحید 20ساله، هر دو از ناحیه گردن دارای آثار خفگی و از ناحیه سر نیز دارای آثار ضرب و جرح هستند.

بررسی‌های اولیه از صحنه جنایت نشان از درگیری شدید در داخل اتاقک داشت؛ بگونه‌ای که آثار خون روی وسایل داخل اتاقک و همچنین به هم ریختگی اسباب و وسایل کاملاً مشهود و مشخص بود.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

نحوه کشف اجساد

با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اولین مرحله از رسیدگی به این پرونده به تحقیق از صاحبخانه و همچنین دو نفر از بستگان مقتولین پرداختند.

در تحقیقات انجام شده از صاحبخانه مشخص شد که هر دو مقتول از بستگان و همشهریان یکدیگر بوده که در شهر تهران، اقدام به اجاره دو مغازه سوپر مارکتی در مناطق سعادت آباد و شهران کرده و اتاقک طبقه زیرزمین ساختمان را نیز برای استراحت خود اجاره کرده بودند.

همچنین مشخص شد که در روز 16 اردیبهشت، دو نفر از بستگان مقتولین پس از مراجعه به در مغازه سوپرمارکت متعلق به افشین، واقع در منطقه سعادت آباد، متوجه بسته بودن سوپر مارکت می‌شوند که برای پیگیری علت آن ابتدا با شماره تلفن همراه "افشین" و در ادامه تلفن همراه "وحید" تماس گرفته و به علت عدم پاسخگویی به تماس‌های تلفنی، با مراجعه به در منزل و اطلاع موضوع به صاحبخانه به در اتاقک مراجعه و با اجساد افشین و وحید روبرو می‌شوند.

 

در تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان اداره دهم مشخص شد که افشین از حدود 20 روز پیش و از طریق آگهی استخدام در روزنامه‌های کثیرالانشتار اقدام به استخدام یک کارگر ساده برای مغازه سوپرمارکت خود کرده بود.

 

با شناسایی کارگر سوپرمارکت به نام محمد . ط 25 ساله و در ادامه تحقیقات مشخص شد که محمد آخرین بار، صبح روز کشف اجساد در حین تردد و خارج شدن از خانه و توسط همسایگان طبقات بالایی مشاهده شده و پس از مراجعه به سوپرمارکت افشین، واقع در دو کوچه پائین‌تر از محل جنایت، اقدام به باز کردن در مغازه کرده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی حدودا 30 دقیقه مجدداً مغازه را تعطیل و از آن زمان ناپدید شده است.

 

بنا بر تحقیقات انجام شده از همسایگان مشخص شد که با گذشت چند روز پس از استخدام محمد، افشین به صاحبخانه اطلاع داده است که شاگرد مغازه‌اش به علت آنکه تمامی اعضای خانواده‌اش در شهرستان زندگی کرده و در تهران محلی را برای استراحت ندارد، از او درخواست کرده تا در صورت امکان و توافق با صاحبخانه، پس از پایان کار روزانه و تنها شب ها برای استراحت به اتاقک محل سکونت افشین و وحید مراجعه نماید که صاحبخانه نیز با این موضوع موافقت کرده بود.

احتمال ارتکاب جنایت توسط محمد براساس شواهد و بویژه پس از ناپدید شدن وی در روز کشف اجساد، دستگیری شاگرد سوپر مارکت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

کارآگاهان با اطلاع از مراجعه محمد به مغازه سوپرمارکت در روز 17 اردیبهشت، با مراجعه به نشانی سوپرمارکت و انجام بررسی از محل اطلاع پیدا کردند که محمد اقدام به برداشتن تمامی اسناد و مدارک شناسایی خود کرده و همزمان با ناپدید شدن وی نیز، تعداد 8 دفترچه حساب بانکی متعلق به افشین از داخل مغازه مفقود شده است.

 

کارآگاهان با مراجعه به شعبات بانکی صاحب حساب بانکی از سوی افشین، به تحقیق از کارمندان شعبات و همچنین بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی پرداختند و با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته تمامی شعبات بانکی و همچنین جمع بندی اطلاعات بدست آمده از تحقیقات صورت گرفته از کارمندان بانک اطمینان پیدا کردند که در تمامی این شعبات، جوانی حدوداً 25 ساله و با مشخصات ظاهری محمد، ضمن مراجعه به این شعبات قصد برداشت وجه از حساب‌های متعلق به افشین را داشته که موفق به این کار نشده است که با بدست آمدن تصویر محمد در زمان مراجعه به بانک و شناسایی وی توسط همسایگان محل سکونت مقتولین، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که محمد پس از ارتکاب جنایت و قبل از ناپدید شدن، قصد برداشت غیرمجاز پول از حساب های بانکی متعلق به افشین را داشته است.

 

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با وجود آنکه هیچگونه اطلاعاتی از محل سکونت و یا مخفیگاه احتمالی متهم وجود نداشت، کارآگاهان اداره دهم پس از شناسایی هویت دقیق متهم تحت تعقیب، با شناسایی مخفیگاه احتمالی محمد در استان خراسان رضوی، با اخذ نیابت قضایی به این استان رفته و سرانجام در روز 8 تیر موفق به شناسایی و دستگیری متهم محمد شدند.

 

با دستگیری و انتقال متهم به اداره دهم، وی در اظهارات اولیه منکر هرگونه جنایت شد و مدعی شد که در زمان مراجعه به خانه، با جنازه متعلق به افشین و وحید روبرو شده و در حالیکه با مشاهده دو جنازه بسیار ترسیده، از محل متواری و به شهرستان آمده است.

وی در اظهارات اولیه خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 5 بامداد 17 اردیبهشت پس از مراجعه به خانه با جسد افشین و وحید روبرو شدم؛ در حالیکه بسیار ترسیده بودم از خانه خارج شده و پس از برداشتن مدارک شناسایی خود ار داخل سوپر مارکت به شهرستان بازگشتم.

با وجود اصرار متهم مبنی بر بیگناهی، اما دلایل و مدارک بدست آمده از مخفیگاه متهم و همچنین محل جنایت، نشان از ارتکاب جنایت توسط متهم داشت؛ با کشف پیراهن خون آلود متعلق به متهم از داخل اتاقک و همچنین کشف و مدارک شناسایی و دفترچه حساب‌های بانکی متعلق به افشین از مخفیگاه وی و همچنین تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی و عدم توانایی متهم در ارائه پاسخ های قانع کننده در این خصوص، به ناچار محمد لب به اعتراف گشود.

 

وی در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از بازگشت به خانه و ورود به داخل اتاقک متوجه شدم که وحید در حال استراحت است، اما افشین هنوز بیدار بود. هنوز دقایقی از ورود من به داخل اتاقک نگذشته بود که افشین شروع به شوخی با من کرد و در حین آن از الفاظ زشتی نسبت به من استفاده کرد که باعث عصبانیت من و درگیری با افشین شد؛ در همین زمان، وحید نیز از خواب بیدار شد و به طرفداری از افشین پرداخت و هر دو نفر شروع به تهدید من کردند که در یک لحظه کنترل خودم را از دست داده و افشین را با دست به عقب هل دادم که باعث زمین خوردن وی شد؛ بلافاصله میله‌ای آهنی را که در داخل اتاقک وجود داشت را برداشته و ضربه‌ای محکم به سر افشین زدم و زمانیکه قصد فرار و خروج از داخل اتاقک را داشتم، وحید با من درگیر شد که دو ضربه محکم نیز به سر او زدم.

 

متهم گفت: پس از بیهوش شدن هر دو نفر آنها، دست و پای آنها را بسته و برای اطمینان از مرگ هر دو نفرشان اقدام به بستن گلوی آنها کرده و پس از مراجعه به مغازه و برداشتن دفترچه حساب های بانکی افشین، متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه  آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم در خصوص ارتکاب جنایت، از سوی بازپرس پرونده قرار بازداشت موقت برای متهم صادر و با توجه به برخی اظهارات متهم تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی انگیزه اصلی ارتکاب جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است./فارس