اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز قتل عام آتشین در آخرین تماس مادر



ساعت 11.5 جمعه شب 24 بهمن ماه سال گذشته انفجار خانه‌‌ای در خیابان خاکبازان و کوچه حریفی حوالی شهدا فاجعه آفرید.

همسایه‌ها و امدادگران در نخستین گام پدر 50 ساله به نام «سلیمان» و پسر 30 ساله‌اش «اکبر»‌را از میان شعله‌های آتش بیرون کشیدند و آنان را به خاطر شدت سوختگی بلافاصله با آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید مطهری تهران انتقال دادند.

 

سپس با ورود آتش‌نشانان به قلب آتش در طبقه اول اجساد بهشت 47 ساله به همراه دختر 17 ساله‌اش به نام «زهرا» و پسر 10 ساله خانواده به نام «امیرحسین» را بیرون کشیدند.

با توحه به مرگ این مادر و فرزندان بازپرس سعید احمدبیگی کشیک ویژه قتل پایتخت وارد عمل شد و به اداره 16 پلیس آگاهی تهران مأموریت داد تا برای رازگشایی از این آتش‌سوزی مرگبار وار عمل شود. در روز ابتدایی حادثه تصور بر این بود که آتش‌سوزی یک حادثه بوده است تا اینکه سلیمان و اکبر نیز بر اثر سوختگی شدید در بیمارستان تسلیم مرگ شدند و دیگر کسی نمانده بود تا جزئیات حادثه را فاش کند اما کارآگاهان در ادامه تحقیقات میدانی پی بردند که آتش‌سوزی خانه دو طبقه قدیمی عمدی بودند است و اکبر پسر خانواده که خود نیز قربانی این آتش‌سوزی شده با ریختن بنزین داخل خانه دست به چنین قتل عام خانوادگی زده است.

مصطفی پسر دیگر خانواده که در زمان حادثه در خانه حضور نداشته است تحت بازجویی گرفته شد و به بازپرس احمد بیگی گفت: شب حادثه برادرم اکبر مست بود و از آنجا که ما در طبقه بالای خانه پدرم زندگی می‌کنیم برای گرفتن خودرویم نزد من آمد اما چون در حالت عادی نبود خودرویم را به او ندادم. او تهدید کرد که خانه را آتش خواهد زد اما من تهدیدش را جدی نگرفتم و از خانه بیرون رفتم. همزمان مادرم به من زنگ زد و گفت اکبر بنزین داخل خانه ریخته است و چون بخاری روشن بوده آنان در محاصره آتش قرار دارند.

بنابر این گزارش، تحقیقات درخصوص اینکه چرا در روزهای نخست مشخص نشده بود که حادثه عمدی بوده است، ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - ایران

 


ویدیو مرتبط :
قتل عام آیفون و آخرین پرچمدار سامسونگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین تماس راز جنایت را فاش كرد



آخرین تماس راز جنایت را فاش كرد

مردی كه در پی درگیری با شوهر صیغه‌ای خواهرش، او را با چاقو در یكی از محله‌های شهریار كشته و با انتقال جسد به آزادراه ساوه آن را سوزانده بود، از سوی ماموران پلیس آگاهی شهریار دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، چهارم شهریور امسال مردی با حضور در كلانتری 11 شهرستان شهریار در غرب استان تهران از گم شدن برادر جوانش خبرداد. شاكی گفت: برادرم با خودرویش از خانه‌مان در یكی از محله های شهریار خارج شد و دیگر بازنگشت. تلفن همراهش نیز خاموش بود. در پی غیبت مرموز برادرم به جستجوی او پرداختیم اما تا‌كنون بی‌نتیجه مانده است.

در پی این شكایت، پرونده برای ادامه تحقیقات در دستور كار كارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهریار قرار گرفت. ماموران با اطلاعات به دست آمده از خانواده مرد گمشده، مشخصات خودروی وی را در اختیار گشت های انتظامی قرار دادند.

در حالی كه جستجو برای یافتن مرد گمشده ادامه داشت، ماموران انتظامی خودروی مرد گمشده را كه در میدان جهاد شهریار رها شده بود، پیدا كردند.

با گزارش موضوع به بازپرس اسدی، با هماهنگی قضایی خودرو به پاركینگ پلیس منتقل شد.

در ادامه تحقیقات ماموران مطلع شدند، مرد گمشده، آخرین مرتبه با همسر صیغه‌ا‌ی‌اش مكالمه تلفنی داشته است.

با مشخص شدن این موضوع ، زن جوان برای تحقیقات به پلیس آگاهی احضار شد. در تحقیق از این زن، او ادعا كرد از سرنوشت مرد جوان بی‌خبر است.

در پی اظهارات این زن، پلیس وقتی مداركی علیه این زن به دست نیاورد، او را به طور موقت آزاد كرد، اما رفت و آمد وی را زیرنظر گرفت.

در حالی كه رازگشایی از پرونده مرد گمشده ادامه داشت، ماموران مطلع شدند مردی با گوشی تلفن همراه مرد گمشده با زن صیغه‌ای او مكالمه تلفنی داشته است.

با به دست آمدن این سرنخ، ماموران احتمال دادند كه این زن اطلاعاتی از سرنوشت مرد گمشده داشته باشد، بنابراین اوایل مهر امسال وی بار دیگر بازداشت شد.

اعتراف به قاتل بودن برادر

زن جوان در بازجویی مقدماتی ادعا كرد از سرنوشت شوهر صیغه‌ای خود بی‌اطلاع است، اما در ادامه تحقیقات اعتراف كرد كه برادرش، عامل جنایت بوده و وی از انگیزه‌اش درباره این جنایت بی‌‌خبر است.

با اطلاعات به دست آمده از این زن، برادرش تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار گرفت و نوزدهم مهر امسال در یكی از محله‌های شهریار دستگیر شد.متهم با انتقال به پلیس آگاهی ادعا كرد از سرنوشت مرد گمشده بی‌اطلاع است، اما در مواجهه حضوری با خواهرش، به قتل اعتراف كرد.

عامل جنایت به پلیس گفت: متوجه شده بودم كه شوهر صیغه‌ای‌اش، در غیاب خواهرم افراد غریبه‌ را به خانه‌شان می‌آورد. همین موضوع باعث ناراحتی‌ام شده بود تا این كه شب حادثه شوهر صیغه‌ای‌ خواهرم به خانه‌اش آمد. با او مشاجره كرده و خواستم دیگر به خانه خواهرم نیاید و افراد غریبه را نیز به محل سكونت او نیاورد.

متهم به قتل اضافه كرد: آن شب با هم درگیر شدیم و من نیز عصبانی شدم و با چاقو ضربه‌ای به وی زدم كه نقش زمین شد. ترسیدم و خواستم وی را به بیمارستان ببرم، اما در میانه راه به دلیل شدت خونریزی فوت كرد.

متهم اضافه كرد: نمی‌دانستم با جسد چه كار كنم. بنابراین آن را به 20 كیلومتری آزادراه ساوه ـ همدان بردم و در حاشیه جاده جسد را سوزاندم و خودرویش را هم در یكی از محله‌های شهریار رها كردم و با سرقت گوشی مقتول با خواهرم تماس گرفتم و گفتم شوهر صیغه‌ای‌ او را كشته‌ام.

در پی اعتراف متهم به قتل، كارآگاهان جنایی برای یافتن جسد به استعلام از پلیس آگاهی ساوه پرداختند و معلوم شد، آنها جسد سوخته را كنار جاده پیدا كرده و با هماهنگی قضایی به پزشكی قانونی انتقال داده بودند.

بنا بر این گزارش، با كشف جسد مرد جوان، برای عامل جنایت و خواهر وی از سوی اسدی، بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهریار در غرب استان تهران قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تكمیلی از آنها ادامه دارد./جام جم آنلاین