اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز قتل درشب برفی کشف شد



زن 55 ساله و فرزند نوجوانش در حالی پس از گذشت 3ماه راز قتل پدر خانواده را فاش کردند که هرکدام از آن ها سعی دارند ارتکاب جنایت را به دیگری نسبت دهند.

 شب جمعه گذشته، نوجوان 15ساله ای که دچار عذاب وجدان شده بود وارد پاسگاه انتظامی شهرک رضویه مشهد شد و راز قتل پدرش را فاش کرد. او به افسر نگهبان گفت: حدود 3ماه قبل و در یک شب سرد زمستانی که برف نیز به آرامی می بارید، مشغول کبوتر بازی بودم که ناگهان چوب دستی که با آن کبوترانم را می پراندم از دستم رها شد و به سر پدرم اصابت کرد و جان خود را از دست داد. آن شب من و مادرم خیلی ترسیده بودیم و برادر 2.5 ساله ام نیز گریه می کرد.

تا این که به پیشنهاد مادرم دهانه چاه فاضلاب داخل حیاط روستایی را باز کردیم و جسد پدرم را داخل چاه انداختیم. پس از آن هم آلونک کبوترها را تخریب کردیم و همه خاک و آجر و نخاله ها را روی جسد ریختیم. نوجوان 15ساله ادامه داد: آن منزل اجاره ای بود و به همین خاطر هم 15روز بعد از آن منزل به جای دیگری نقل مکان کردیم ولی از روزی که این حادثه رخ داد دچار عذاب وجدان بودم تا این که تصمیم گرفتم به پلیس مراجعه کنم.

 

گزارش خراسان حاکی است: در پی اظهارات نوجوان، بلافاصله ماموران انتظامی موضوع را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. دقایقی بعد و با صدور دستوری از سوی قاضی سید جواد حسینی، مادر 55 ساله نوجوان نیز بازداشت شد و ماموران آتش نشانی مشهد با بررسی محل دفن جسد، اعلام کردند به دلیل تاریکی شب و قدیمی بودن چاه فاضلاب امکان عملیات بیرون آوردن جسد میسر نیست تا این که صبح روز جمعه گذشته، گروهی از ماموران آتش نشانی عملیات خاکبرداری را آغاز کردند.

این گزارش حاکی است: عملیات آتش نشانان که با تلاش گسترده آنان همراه بود تا ساعت 14:30 روز گذشته به طول انجامید که ناگهان جسد مرد 55ساله نمایان شد. با پیدا شدن جسد، بلافاصله قاضی حسینی به همراه پزشک قانونی، افسر جنایی و عوامل بررسی صحنه جرم عازم روستای قازقان شد و به تحقیق در این باره پرداخت. مقام قضایی که متوجه اظهارات ضد و نقیض نوجوان 15ساله شده بود، وقتی با جسد طناب پیچ مرد افغانی مواجه شد از نوجوان مذکور خواست تا حقیقت ماجرا را بیان کند.

 

او که دیگر اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت: مادرم به مواد مخدر اعتیاد داشت و مرا هم معتاد کرده بود. آن روز من برای تامین هزینه های مواد مخدر تعدادی از کبوترانم را فروختم اما وقتی پدرم متوجه موضوع شد مادرم را عامل بدبخت شدن من دانست و گفت: اگر تو او را معتاد نمی‌کردی او امروز کبوترانش را نمی فروخت ! به همین دلیل هم بین آن ها درگیری به وجود آمد و مادرم با چوب دستی پدرم را کشت. سپس با کمک یکدیگر لباس های پدرم را از تنش خارج کردیم، دست وپایش را با طناب بستیم و جسد او را داخل چاه انداختیم.

وی در پاسخ به سوال مقام قضایی که چرا با مادرت همکاری کردی؟ گفت: آن شب من برادر کوچکم را در آغوش گرفته بودم که مادرم گفت مرا اعدام می کنند. من هم فکر کردم اگر او اعدام شود برادرم بی کس می شود به همین خاطر هم ابتدا قتل پدرم را به گردن گرفتم.این درحالی است که زن 55ساله نیز در بازجویی ها گفت: شوهرم که 60سال داشت به شغل چوپانی اشتغال داشت. آن روز وقتی با هم به خاطر فروش کبوترها درگیر شدیم او مرا از منزل بیرون کرد. وقتی بازگشتم دیدم پسرم او را کشته است.

 

به همین خاطر هم جسد را با کمک یکدیگر درون چاه فاضلاب انداختیم. وی در پاسخ به سوال قاضی که چگونه راز جنایت را پنهان کردید گفت: به اهالی روستا می گفتم همسرم به افغانستان رفته است و به آشنایان هم می گفتیم در بیابان به چوپانی مشغول است.

 

این گزارش حاکی است: 2 متهم با صدور دستوری از سوی قاضی ویژه قتل عمد در اختیار کارآگاهان آگاهی قرار گرفتند تا بررسی های بیشتری در این باره انجام شود. قاضی حسینی نیز ضمن قدردانی از تلاش های ماموران آتش نشانی برای بیرون آوردن جسد، به خراسان گفت: جسد مقتول برای انجام معاینات به پزشکی قانونی انتقال یافته است و بررسی های لازم برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده همچنان ادامه دارد.

 

اخبار حوادث - خراسان

 


ویدیو مرتبط :
کشف راز جوانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف راز 18 ساله قتل پزشک سرشناس



کشف راز 18 ساله قتل پزشک سرشناس

تنها مظنون قتل پزشک سرشناس پس از 18 سال از جنایت و کشف جسد مقتول همچنان منکر قتل است.

به گزارش مهر، 15 اسفندماه سال گذشته مرد جوانی با مراجعه به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی از ناپدید شدن مرموز پدرش خبر داد.

او به بازپرس پرونده گفت:  پدرم که از پزشکان عمومی سرشناس بود 20 مهرماه سال 74 در حالی که 59 ساله بود از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. یک ساعت بعد نیز نامادری ام با حالتی غیرعادی به خانه بازگشت که این رفتار باعث شک من شد. صبح روز بعد وقتی سراغ پدرم را از  نامادری گرفتم او گفت پدرت جایی رفته و دیگر باز نمی گردد. سال 88 پس از اتمام دوره سربازی با نامادری ام تماس گرفته و از او خواستم اگر اطلاعی از پدرم دارد به من بگوید که او با حالتی غیرعادی مدعی شد از محل پدرم اطلاع دارد و فقط هنگامی که در یک قدمی مرگ قرار دارد جای او را به من می گوید.

شاکی ادامه داد: در این مدت به دلیل مشکلاتی نتوانستم موضوع را پیگیری کنم اما حالا با به دست آوردن مدارکی علیه نامادری ام از او شکایت دارم.

در ادامه پرونده برای انجام تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد که ماموران در جریان بررسی ها دریافتند همزمان با ناپدید شدن پزشک عمومی شکایتی در این رابطه مطرح شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده بود. از سوی دیگر پسر این پزشک فایل صوتی را در اختیار ماموران قرار داد که در آن نامادری اش مدعی شده بود پدرش کشته شده است.

ماموران با جمع آوری اسناد و مدارک دوم مهرماه امسال زن 54 ساله را دستگیر کردند که او در بازجویی ها منکر قتل و صدای ضبط شده شد. با توجه به رفتار مشکوک این زن تیمی از کارآگاهان برای بررسی خانه پزشک ناپدید شده راهی محله ستارخان شدند

در بازرسی از ساختمان سه طبقه ماموران متوجه یک دیوار کاذب در موتورخانه ساختمان شده که پس از تخریب این دیوار با اسکلت مردی در پشت آن روبرو شدند. فرزندان مقتول که در محل حضور داشتند مدعی شدند به احتمال قوی این اسکلت متعلق به پدرشان می باشد.

با انجام بررسی های مقدماتی در محل کشف جسد با دستور بازپرس دادسرای جنایی تهران بقایای جسد کشف شده برای تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره به خبرنگار مهر گفت:  تنها مظنون این جنایت تا کنون به قتل اعتراف نکرده و با کشف جسد پرونده از اداره یازدهم به اداره مبارزه با قتل فرستاده شد.

وی افزود: متهم امروز به دادسرا منتقل شد و تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت همچنان ادامه دارد.

/مهر