اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز قتل خانواده چهارنفره در عتیقه‌های بیجار



راز قتل خانواده چهارنفره در عتیقه‌های بیجار

رییس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان تهران در تشریح جزئیات قتل خانواده‌ای گفت: متهم به قتل به انگیزه تحصیل مال نامشروع اقدام به ارتکاب این جنایت کرده است.

حوادث - سرهنگ خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جزئیات خبر قتل یک خانواده چهارنفره در ملارد گفت: در 23 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در پی مراجعه مردی‌ و اعلام فقدانی خانواده چهارنفره برادرش، پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی در کلانتری 12 مارلیک تشکیل شد. 

وی افزود: این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که مدت یک هفته است که از برادرش (مرتضی )، زن برادرش (رقیه) و دو طفل هشت ساله آنها (محمد و مهدی) بی‌خبر است که با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات کارآگاهان برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد. 

رییس پلیس‌آگاهی فرماندهی غرب استان‌تهران با بیان اینکه تحقیقات میدانی نشان داد که مرتضی کارمند یکی از شعب بانک است که پس از فراغت از کار در یکی از معاملات ملکی‌های شهر مشغول به فعالیت است، گفت: تحقیقات نشان داد که این فرد خرید و فروش عتیقه نیز انجام می‌دهد. 

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که مرتضی در روز آخر قبل از فقدانی با فردی به نام «اصغر» که دارای سوابق متعدد است دیده شد، گفت: سرانجام با تحقیقات ردپای اصغر در پرونده فقدانی مرتضی دیده شد و کارآگاهان پس از شناسایی محل زندگی وی در مارلیک با اخذ مجوز قضایی، نسبت به دستگیری وی اقدام کردند که پس از دستگیری در بازرسی از خودروی وی علاوه بر کشف یک قبضه اسلحه‌کمری، مدارک هویتی متعلق به فقدانی و همچنین دو النگو متعلق به رقیه نیز کشف شد. 

خدادادی با بیان اینکه با کشف اموال و مدارک هویتی مرتضی، اصغر لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت خانوادگی برداشت، گفت: این مرد در اعترافات خود عنوان داشت که با توجه به خرید و فروش عتیقه از سوی مرتضی، به طمع کسب مال نقشه قتل وی را کشیده و با همدستی سه تن دیگر وی و همسرش را در باغی در بیجار به قتل می‌رساند. 

رییس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه این فرد در اعترافات خود عنوان داشت که با توجه به خرید و فروش عتیقه از سوی مرتضی، وی را به بهانه خرید عتیقه به بیجار کشانده و پس از فریب وی و همسرش با همدستی سه تن دیگر دست و پای آنها را بسته و پس از سرقت 17 میلیون تومان از آنها و همچنین وادارکردن این زوج به واریز شش میلیون تومان دیگر به حساب آنها، این زوج را با طناب خفه کرده و به قتل می‌رسانند. 

وی با بیان اینکه پس به قتل رساندن این زوج جسد آنها را در باغ و مزارع گندم جاده بیجار به همدان رها کرده است، در مورد سرنوشت مبهم دو کودک هشت ساله مقتول نیز گفت: متهم در اعترافات خود عنوان کرد که مرتضی برای خرید عتیقه به همراه همسر و دو فرزندش، راهی بیجار شد و پس از فریب آنها، دو کودک هشت ساله‌اش را که یکی از آنها از ناحیه دست معلول بود را در صندوق عقب خودرو گذاشتیم که در حین برگشت به تهران متوجه شدیم که این دو طفل به علت کمبود هوا جان خود را از دست دادند. 

خدادادی با بیان اینکه پس از ثبت اعترافات این فرد، تحقیقات برای شناسایی سه همدست وی که در ازای دریافت پول با متهم همدست شده بودند آغاز شد گفت: این افراد نیز در عملیاتی مشترک دستگیر شدند. 

رییس پلیس آگاهی فرماندهی غرب استان تهران با بیان اینکه تحصیل مال نامشروع انگیزه اصلی این فرد بوده است، گفت: بررسی‌ها نشان داد که این فرد پس از سرقت از این خانواده و رقم زدن جنایت هولناک با اموال مسروقه یک دستگاه خودرو سواری سمند خریداری کرده است. 

وی با بیان اینکه متهمان به همراه پرونده متشکله در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند، گفت: این در حالی است که صحنه جرمی توسط متهمان بازسازی شد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
خانواده ی چهارنفره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک دست نوشته راز جنایت تبریز را فاش کرد/ پسر جوان پس از قتل اعضای خانواده‌اش خودکشی کرد



یک دست نوشته راز جنایت هولناک در تبریز را فاش کرد ولی همچنان ماموران درصدد یافتن انگیزه این حادثه دلخراش هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عصر روز شنبه 9 خردادماه جنازه‌های اعضای این خانواده چهار نفری در خانه شخصی‌شان در تبریز کشف شده است.

به دنبال این اتفاق دلخراش گروه ویژه‌ای از ماموران پلیس آگاهی تشکیل شد که طی بررسی‌ها ماموران یک دست نوشته از پسر خانواده خانواده پیدا کردند که راز جنایت‌ هولناک را فاش می‌کرد.

سرهنگ صابر عباس‌زاده رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌شرقی درباره این خبر گفت: بر اساس دست نوشته‌ای که در محل حادثه کشف شده است، پسر خانواده پس از به قتل رساندن خواهر، مادر و پدرش، خود را حلق‌آویز کرده است.

بر اساس گزارش خبرنگار ما،‌هنوز انگیزه این جنایت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و ماموران پلیس درصدد کشف زوایای پنهان این پرونده هستند.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران