اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راز طول عمر ژاپنی ها چیست؟


مردم ژاپن از بالاترین میانگین سنی نسبت به دیگر مردم جهان برخوردارند. این بدین معنی است که مردم ژاپن بیش از دیگران عمر می کنند. میانگین عمر مردان در ژاپن 80 سال و میانگین عمر زنان در این کشور87 سال است.

پایگاه خبری العربیه: مردم ژاپن از بالاترین میانگین سنی نسبت به دیگر مردم جهان برخوردارند. این بدین معنی است که مردم ژاپن بیش از دیگران عمر می کنند. میانگین عمر مردان در ژاپن 80 سال و میانگین عمر زنان در این کشور87 سال است.

پس از جنگ جهانی دوم، میانگین سنی ژاپنی ها، از پایین ترین میانگین ها در سطح جهان بود؛ مساله ای که نشان می دهد عمر بلند ژاپنی ها ارثی نیست. همچنین به این مساله ربط ندارد که هر ژاپنی سالانه دوازده بار به پزشک مراجعه می کند.

ماجرای عمر بلند ژاپنی ها، در درجه اول به نظام غذایی آن ها باز می گردد. مواد غذایی مورد استفاده ژاپنی ها از آن چه به طور مثال آمریکایی ها مصرف می کنند، سالم تر است. نظام غذایی ژاپنی ها بر «ماهی به جای گوشت قرمز، اندکی شیر، کره و لبنیات، برنج، باقالی، چایی، گیاهان دریایی و مقادیر بسیاری سبزی» استوار است.

اما باز به نظر نمی رسد که تنها مواد غذایی، عامل طول عمر ژاپنی ها باشد؛ به ویژه این که نکاتی منفی در برخی غذاهای ژاپنی ها وجود دارد. به طور مثال برخی از غذاهای آن ها دارای مقادیر زیادی نمک است یا اینکه غذایی همچون سوشی می خورند که خوب پخته نمی شود؛ مساله ای که می تواند باعث سرطان معده شود.

ژاپنی ها راه حل دیگری یافته اند و آن «شادی خالی از تلاش و خستگی برای بزرگ سالان» است.

بزرگسالان در ژاپن می توانند بدون توجه به پرداخت هزینه پزشکی زندگی کنند. این امتیاز با کمک فرزندان به دست آمده است.

بزرگسالان ژاپنی به اندازه ای که به کیفیت زندگی برای طول عمر خود استفاده می کنند، بر بیمارستان ها تکیه ندارند.


ویدیو مرتبط :
راز طول عمر ژاپنی ها بعد از 40 سال مشخص شد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهوه، راز طول عمر



 

 

قهوه

 

 

تحقیقات نشان می‌دهد كه نوشیدن یك فنجان قهوه در روز، انرژی فوق‌العاده‌ای را برای بالا بردن سطح سلامت بدن فراهم می‌سازد.

 

این نوشیدنی با برطرف كردن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، طول عمر افراد را افزایش می‌دهد.

 

محققان دانشگاه آتن با انجام این پژوهش دریافته‌اند كه نوشیدن یك فنجان قهوه داغ در روز، میزان انعطاف پذیری و كشسانی سرخرگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد كه این امر می‌تواند خطر بروز بیماری‌های قلبی را برطرف سازد.

 

این محققان پژوهش اخیر را بر اساس تجزیه و تحلیل روی 485 فرد مبتلا به فشار خون بالا انجام داده‌اند.

 

شركت كنندگان در این پژوهش بین 65 تا 100 سال سن داشتند و مدت طولانی ساكن جزیره ایكاریا در یونان بوده‌اند.

 

گفتنی است، این جزیره به عنوان «سرزمین طول عمر» شناخته شده و یك سوم از ساكنان آن به سن 90 سالگی می‌رسند.

 

محققان پیش از این در مورد تاثیر قهوه بر سلامت قلب تردید داشته‌اند و برخی از آنها حتی تصور می‌كردند كه قهوه فشار خون را تشدید می‌كند، اما پژوهش جدید تاكید كرد محتویات قهوه شامل كافئین و آنتی اكسیدان‌ها، عملكرد عروق را بهبود می‌بخشند و برای قلب مفید هستند.