اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رازگشایی از مافیای واردات خودروهای لوکس/ نهادهای امنیتی ورود کنند



رازگشایی از مافیای واردات خودروهای لوکس/ نهادهای امنیتی ورود کنند

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با افشای پشت پرده مافیای واردات خودرو، خواستار برخورد جدی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل کشور با آنان شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نادر قاضی پور در گفتگو با مهر درباره نحوه ورود خودروهای لوکس به کشور اظهارداشت: ابتدا باید به این موضوع توجه داشت که هرکسی نمی تواند خودروی لوکس به کشور وارد کند و اساسا به هرکسی مجوز واردات خودرو از سوی دولت داده نمی شود.

وی افزود: براین اساس، یک مافیا برای واردات خودرو تشکیل شده است که برخی از آنها مرتبط با بدنه دولت هستند و با استفاده از نفوذی که دارند، مجوزهای زیادی را برای واردات خودرو با استفاده از ارز مرجع اخذ کرده اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه متاسفانه با وجود اینکه این خودروها با ارز مرجع وارد کشور شده اند اما قیمت آنها در بازار بسیار بالاست درحالی که به طور معمول نباید این اتفاق بیفتد، گفت: این موضوع نشان دهنده فعالیت گسترده مافیای خودرو در کشور است که از این طریق سود هنگفتی به جیب می زنند.

وی با تاکید براینکه نباید برای واردات خودرو که جزء کالاهای لوکس محسوب می شود، ارز مرجع 1226 تومانی اختصاص داد، گفت: ارز مرجع فقط باید به واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه اختصاص داده شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: اختصاص ارز مرجع برای واردات خودرو خیانت به مردم است، چراکه تامین ارز با نرخ 1226 تومانی از محل بیت المال است و نهادهای امنیتی، نظارتی وقضایی مثل وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و دادستانی کل کشور باید احساس تکلیف کنند و نسبت به این مسئله حساسیت نشان دهند و با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

به گزارش مهر، واردات خودرو سواری در نیمه اول امسال در حالی به 19 هزار و 380 دستگاه به ارزش بیش از 429 میلیون دلار رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال 90 (16 هزار و 563 دستگاه به ارزش بیش از 369 دلار) از لحاظ ارزشی بیش از 21 درصد و از حیث تعداد 17 درصد افزایش نشان می‌دهد.

از 19 هزار و 380 دستگاه خودروی سواری واردشده به کشور در نیمه اول امسال، 9 هزار و 447 دستگاه به ارزش بیش از 246 میلیون دلار از مبدا امارات متحده عربی، 7 هزار و 169 دستگاه به ارزش بیش از 120 میلیون دلار از مبدا جمهوری کره، 710 دستگاه به ارزش بیش از 14 میلیون دلار از مبدا کویت و 2 هزار و 54 دستگاه به ارزش بیش از 47 میلیون دلار از مبدا سایر کشورها بوده است.

در همین حال، میانگین قیمت هر خودروی سواری در شش ماهه اول امسال بیش از 22.1 هزار دلار ( نزدیک به 3.91 برابر هر خودروی سواری صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 3.46 درصدی مواجه شده است.

اکثر خودروهای سواری که وارد ایران می‌شوند، چون پورشه و بنز خودروهای لوکس هستند و قیمت‌های بعضا چند صد میلیون تومانی دارند. برهمین اساس، وقتی میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی 22.1 هزار دلار می‌شود، در واقع می‌تواند دو اتفاق افتاده باشد؛ نخست اینکه اکثر این خودروها با ارز دولتی 1226 تومان وارد کشور شده‌‍اند و دیگر اینکه احتمال کم اظهاری خودروی سواری در گمرک وجود دارد./مهر

 


ویدیو مرتبط :
ممنوعیت واردات خودروهای لوکس به ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاسبه تعرفه واردات 100درصد خودروهای لوکس خارجی با ارز 1226 تومانی



محاسبه تعرفه واردات 100درصد خودروهای لوکس خارجی با ارز 1226 تومانی

خبرگزاری فارس: تعرفه واردات 100 درصد خودروهای لوکس خارجی که در شش ماهه امسال وارد کشور شد، بر اساس ارز مرجع 1226 تومانی محاسبه گردید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

در حالی پیش از این اعلام شده بود که بیش از 78 درصد خودروهای خارجی با ارز مرجع وارد کشور شده است که بر اساس اطلاعات جدید، تعرفه واردات تمام خودروهای لوکس خارجی نیز در شش ماهه امسال بر اساس ارز 1226 تومانی محاسبه گردیده است.

بر اساس اطلاعات جدید گمرک، در شش ماهه امسال بیش از 19 هزار و 380 خودروی خارجی وارد کشور شده است که ارزش دلاری آن 429 میلیون دلار و ارزش ریالی آن نیز 5259 میلیارد ریال اعلام شده است.

محاسبه تعرفه واردات خودروهای لوکس خارجی بر مبنای ارز مرجع 1226 تومانی در حالی است که به نظر می رسد در وضعیت فعلی کمبود ارز در کشور، دولت و مجلس باید با اصلاح قوانین قبلی، مبنای محاسبه تعرفه واردات خودروهای لوکس خارجی را تغییر دهند و این تعرفه را حداقل بر اساس ارز مبادله ای در مرکز مبادلات ارزی محاسبه کنند.

به گزارش فارس، حجم واردات خودروهای خارجی در کشور در شش ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17.1 درصد و ارزش دلاری آن نیز 21 درصد افزایش یافته است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی طی شش ماهه نخست سال 1391 مبلغ 22,136 دلار بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش 3.46 درصدی مواجه بوده است./فارس

 

قیمت خودرو در بازار