اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رازگشایی از قتل دندانپزشك كرجی بعد از ۵ سال



 

 رازگشایی از قتل دندانپزشك كرجی بعد از ۵ سال

 

۲ مرد كه با همدستی یكدیگر دندانپزشكی را به خاطر ۳۰هزار تومان سرقت در كرج كشته بودند، پس از ۵ سال دستگیر شده و به قتل اعتراف كردند.

به گزارش «جام جم»، ساعت ۳۰/۱۹ روز ۶ مهر سال ۸۴ وقتی دختر جوان در مجتمع تجاری كرج وارد مطب پدرش شد، با مشاهده جسد پدرش فریاد كشید و با حضور همسایگان معلوم شد مرد دندانپزشك به نام نعمت نیكانلو با ضربه های چاقو كشته شده است و یكی از همسایه ها با مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ كرج تماس گرفت و موضوع را خبر داد.

جسد طناب پیچ شده در مطب

دقایقی بعد كارآگاهان جنایی آگاهی استان تهران به محل حادثه اعزام شدند و مشاهده كردند، جسد مرد دندانپزشك به صندلی طناب پیچ شده است. كارآگاهان جنایی با هماهنگی قضایی با بازپرس كشیك وقت دادسرای كرج، جسد را به پزشكی قانونی منتقل و تحقیقات در این باره را آغاز كردند.

سرقت ۳۰ هزار تومانی

كارآگاهان جنایی در بررسی محل سرقت پی بردند عاملان این جنایت ۳۰ هزار تومان از كمد اتاق منشی سرقت كرده اند.

پلیس در ادامه تحقیقات متوجه نكته دیگری شد كه مقتول قرار بوده پس از فروختن مطبش به تهران نقل مكان كند.

رد پای آخرین بیمار در جنایت

ماموران در ادامه به تحقیق از منشی مطب پرداختند كه دختر جوان گفت: در حال خروج از مطب بودم كه یك زوج جوان به عنوان بیمار وارد مطب پزشك شدند.

با اطلاعاتی كه منشی در اختیار پلیس قرار داد، با چهره نگاری رایانه ای از این زن و مرد، تصاویر آنها در اختیار گشت های انتظامی قرارگرفت تا هر چه زودتر دستگیر شوند.

زن جوان، راز جنایت را فاش كرد

جستجو برای یافتن عاملان این جنایت مرموز ادامه داشت تا این كه ۵ سال پس از وقوع حادثه، اوایل پاییز امسال گزارشی از پلیس آگاهی سنندج در اختیار پلیس جنایی آگاهی استان تهران قرار گرفت، مبنی بر این كه زن جوانی به نام لیلا با حضور در مركز پلیس راز قتل یك دندانپزشك در كرج را فاش كرده است.

ماموران آگاهی كرج با كسب نیابت قضایی به شهر سنندج اعزام شدند و به تحقیق از او پرداختند كه وی مدعی شد با همكاری شوهرش و مردی غریبه، دندانپزشك را به قتل رسانده اند.

با اعتراف این زن، شوهرش نیز دستگیر و مدعی شد مرتكب قتل نشده و همسرش به انگیزه انتقام گیری، به دروغ ماجرای قتل را بازگو كرده است.

متهمان برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی استان تهران منتقل شدند و پس از چند ماه، هفته گذشته یكی از متهمان ـ اسماعیل ـ راز قتل مرد دندانپزشك را فاش كرد.

اعتراف به جنایت بعد از ۵ سال

اسماعیل ـ متهم به قتل ـ در این باره به پلیس گفت: چندماه پیش از جنایت با مردی كه رفوگر فرش بود، آشنا شدم كه او ادعا می كرد یكی از اقوامش دندانپزشك نیكوكاری است و می تواند در حل مشكلات مالی به من كمك كند.

متهم به قتل یادآور شد: از آن روز به بعد وسوسه شدم تا از مطب مرد دندانپزشك سرقت كنم.

بنابراین ماجرا را با همسرم و یكی از دوستانم به نام علی در میان گذاشتم كه آنها نیز پذیرفتند در اجرای نقشه سرقت با من همكاری كنند.

متهم به قتل اضافه كرد: عصر روز حادثه به محض خروج منشی از محل كارش، من و همسرم وارد مطب شدیم و به جستجوی كمدهای اتاق كار منشی پرداختیم و مبلغ ۳۰ هزار تومان موجود را سرقت كردیم. دقایقی بعد علی، همدست دیگرمان به ما ملحق شد.

عامل جنایت ادامه داد: در حال گفت وگو با یكدیگر بودیم كه مرد دندانپزشك ما را دید. در همین موقع با چاقو او را تهدید كرده و به داخل اتاق بردیم. مرد دندانپزشك با داد و فریاد، تقاضای كمك كرد كه در همین موقع دست و پایش را به صندلی بسته و از او خواستیم تا جای پول هایش را بگوید.

راز جنایت در قلب مرد آشنا می تپید

متهم به قتل دراین باره گفت: وقتی او حاضر به دادن پول هایش نشد، من و همدستم علی با چاقو وی را كشته و هر سه از آن محل فرار كردیم.چند روز بعد از حادثه در تماس با آشنای مقتول، ماجرای جنایت را برایش بازگو كرده و با تهدید به مرگ، از او خواستیم راز جنایت را فاش نكند. با اعتراف این مرد، ۲ همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند.

یكی از متهمان به نام مهدی در بازجویی به همكاری در قتل مرد دندانپزشك اعتراف كرد و آشنای خانوادگی مقتول كه دیگر متهم پرونده بود، مدعی شد در جنایت نقشی نداشته و در تماس تهدیدآمیز از سوی اسماعیل ـ متهم ـ از ماجرا باخبر شده است.

عاملان جنایت، سارق هم بودند

متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایم آنها ادامه داشت تا این كه مشخص شد اسماعیل و علی ـ عاملان جنایت ـ چند روز پیش از جنایت با زور و تهدید وارد خانه یك پیرمرد در كرج شده و پس از كتك زدن او، پول، طلا، چند تابلو فرش ابریشم و اسناد و مدارك ملكی را سرقت كرده اند.

بنابر این گزارش، متهمان پرونده صحنه جنایت را بازسازی كردند. تحقیقات از آنها ادامه دارد.... / گزارش : جام جم آنلاین



ویدیو مرتبط :
رازگشایی از طومارهای دریای مرده + زیرنویس فارسی..قسمت ۱

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رازگشایی از قتل مادر و فرزند بعد از 7 سال


سه قاتل که بعد از کشتن مردی جوان و مادرش در سال ٨٧ فرار کرده بودند، سرانجام با تحقیقات گسترده پلیسی به دام افتادند.

روزنامه شرق: سه قاتل که بعد از کشتن مردی جوان و مادرش در سال ٨٧ فرار کرده بودند، سرانجام با تحقیقات گسترده پلیسی به دام افتادند.

کارآگاهان جنایی شیراز دی سال ٨٧ در جریان وقوع جنایتی هولناک در آپارتمانی واقع در شهرک گلستان قرار گرفتند و به‌سرعت در محل حادثه حاضر شدند. آنها بعد از حضور در محل جنایت، جسد مردی به نام جابر و مادرش به نام سمیه را مشاهده کردند و فهمیدند در این واقعه زنی دیگر به نام منیره نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده است.

کارآگاهان بعد از انتقال اجساد به پزشکی قانونی و بهبودی نسبی منیره، به تحقیق از او پرداختند. این زن گفت: «من در خانه جابر و مادرش بودم که سه مرد ناگهان به زور وارد منزل شدند و شروع به تیراندازی کردند و سپس به‌سرعت گریختند. این حادثه بسیار سریع اتفاق افتاد و من هنوز هم باور نمی‌کنم زنده مانده‌ام».

افسران جنایی در جریان تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند قتل با هدف کینه‌جویی اتفاق افتاده است. آنها با تحقیقات گسترده، فهرستی از افرادی را به دست آوردند که ممکن بود با اعضای این خانواده اختلاف داشته باشند. به‌این‌ترتیب نام سه مظنون اصلی به دست آمد و کارآگاهان برای دستگیری آنها وارد عمل شدند اما فهمیدند این افراد فرار کرده و به مکان نامعلومی پناه برده‌اند. تلاش‌ها برای ردیابی متهمان سرنخ‌های تازه‌ای را در اختیار پلیس قرار داد و فاش شد این سه نفر که با هم فامیل هستند در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت دارند و به‌همین‌دلیل مرتب محل اختفای خود را تغییر می‌دهند.

دراین‌میان ردپای متهمان در شهرهای مختلف ازجمله گناوه، بوشهر، بندرعباس، کرج و هشتگرد به دست آمد اما پلیس در این سال‌ها نتوانست متهمان را به دام بیندازد تا اینکه چندی قبل خبر رسید یکی از سه مظنون فراری در خانه‌ای در بندرعباس پنهان شده است. به‌این‌ترتیب تیمی از مأموران با اخذ نیابت قضائی، به این شهر رفتند و توانستند این متهم را که جواد نام دارد، در عملیاتی ویژه دستگیر کنند.

جواد بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل مادر و پسر اعتراف کرد. او گفت: «در سال ٨٧ دو نفر از دایی‌های من در منطقه «چهل‌چشمه دشت ارژن» به قتل رسیدند و عاملان جنایت فرار کردند.

ما بعد از جست‌وجوهای فراوان هویت قاتلان را به دست آوردیم و تصمیم گرفتیم این اقدام آنها را تلافی کنیم به‌همین‌دلیل وقتی فهمیدیم منیره نامزد یکی از قاتلان است، او را ردیابی کردیم و روز حادثه به خانه‌ای که وی حضور داشت، حمله‌ور شدیم. ما مادر و پسر را کشتیم و به منیره نیز تیراندازی کردیم اما او زنده ماند».

جواد در ادامه تحقیقات، همدستان خود را معرفی کرد و نشانی آنها را به پلیس داد. به‌این‌ترتیب دو متهم دیگر نیز بازداشت شدند و اعتراف کردند با انگیزه انتقام‌جویی دست به این کشتار زدند. به‌این‌ترتیب راز یکی از پیچیده‌ترین جنایت‌ها فاش شد.

بنا بر این گزارش متهمان درحال‌حاضر در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها همچنان ادامه دارد.