اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رازگشایی از اسرار فرار ال چاپو + عکس



دولت مکزیک با انتشار یک ویدئو و عکس‌هایی از مسیر فرار بزرگ‌ترین قاچاقچی این کشور از زندان، جزئیاتی از نقشه او و همدستانش را تشریح کرد..

در این ویدئو «ال چاپو» پس از عوض کردن کفش های خود پشت دیوار کوتاه حمام می رود و دوش آب را باز می کند.

او سپس پشت دیوار نیم متری حمام نشسته و بعد از آن یکباره ناپدید می شود.

کمیسر امنیت ملی آلخادرو در این باره گفت: همه تدابیر امنیتی برای مراقبت از «ال چاپو» اتخاذ شده بود و فضای حمام طبیعی است. در سلول او دو نقطه کور برای دوربین ها وجود داشته که او از همین نقاط برای فرار استفاده کرده است.

تصاویری که منتشر شده، نشان می دهد «ال چاپو» از طریق تونلی که کف حمام حفر شده، وارد یک تونل به طول یک کیلومتر شده و با یک دستگاه موتورسیکلت که به ژنراتوری متصل بود و در طول تونل روی ریلی حرکت می کرد، فرار کرده است.

از سوی دیگر ساعتی بعد از فرار، پسر این قاچاقچی عکسی از پدرش را در یک مهمانی، در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

 

اخبار,اخبار حوادث,اسرار فرار ال چاپو

 

همدستان این قاچاقچی حرفه ای در فاصله ای حدود یک کیلومتری زندان کارگاهی در یک خانه قدیمی راه اندازی و از یک سال قبل ساخت تونل و کانال برای فرار «ال چاپو» را آغاز کرده بودند.

دولت مکزیک برای فردی که مخفیگاه زندانی فراری را اعلام کند، بیش از پنج میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

خوآکین گوسمان لوئرا معروف به «اِل چاپو» از بزرگ ترین قاچاقچیان موادمخدر و سرکرده کارتل سینالوآ بود.

 

اخبار,اخبار حوادث,اسرار فرار ال چاپو

 

وی سال ۲۰۰۳ و پس از دستگیری رقیبش «اوسیل کاردناس»، به بزرگ ترین تاجر مواد مخدر مکزیک تبدیل شد و طبق گفته های وزارت خزانه داری آمریکا، وی از قدرتمندترین رهبران گروه های جرایم سازمان یافته قاچاق عُمده مواد مخدر در جهان بود.

گفته می شود کارتل «سینالوآ» در ۴۰ کشور مختلف فعالیت می کند و در واقع یک شرکت بین المللی است و علاوه بر تجارت مواد مخدری مانند کوکائین و ماری جوانا، در تولید و فروش مواد مخدر مصنوعی و شیمیایی نیز دست دارد. وی با «اما گرونل» ملکه زیبایی سابق مکزیک ازدواج کرده و از او دو دختر دوقلو دارد.

خوآکین گوسمان سال ۱۹۹۳ در گواتمالا دستگیر و تحویل مقامات مکزیک شده بود. در آن زمان او به ۲۰ سال حبس محکوم و به یک زندان فوق امنیتی فرستاده شد، اما هشت سال بعد توانست با پنهان شدن در سبد لباس های چرکین، از زندان فرار کند.

اخبار,اخبار حوادث,اسرار فرار ال چاپو

 

وی ۲۲ فوریه ۲۰۱۴ در یک عملیات مشترک بین تفنگداران دریایی مکزیک، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا و اداره مارشال آمریکا، در هتل محل اقامتش بازداشت شد. چندی پیش از دستگیری، نیرو های نظامی مکزیک عملیات های مختلفی را برای دستگیری و تصرف مکان های متعلق به افراد نزدیک خوآکین گوسمان آغاز کرده بودند.

وی سرانجام شامگاه شنبه ۱۱جولای ۲۰۱۵ توانست از زندانی در نزدیکی شهر «تولوکا»ی مکزیک برای دومین بار بگریزد.

اخبار حوادث - جام جم


ویدیو مرتبط :
تصاویر ویدئویی ال چاپو در لحظه فرار از زندان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرار فرار 3 محکوم از زندان «آلکاتراز»(+عکس)



اخبار,اخبار حوادث,فرار از زندان

اخبار حوادث - فرار 52 سال پیش انجام گرفت
اسرار فرار 3 محکوم از زندان «آلکاتراز»

دانشمندان امریکایی - هلندی با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری و بازسازی چهره مجرمان، فرار اسرارآمیز سه زندانی از جزیره وحشت و زندان معروف «آلکاتراز» را که 52 سال پیش انجام گرفته بود تأیید کردند. سه زندانی جنجال‌برانگیز با نام‌های «فرانک موریس»، «جان آنجلین» و «کلارنس آنجلین» در سال 1341 هجری شمسی با اجرای نقشه حیرت‌آوری از زندان مخوف آلکاتراز فرار کردند و با یک قایق دست‌ساز توانستند از جزیره‌ای که زندان در آن بنا شده بگریزند. این سه زندانی با استفاده از قاشق تونلی زیرزمینی حفر کرده بودند که از این طریق توانستند دور از چشمان تیزبین نگهبانان و عبور از موانع مختلف از زندان بیرون بیایند. آنها سپس توانستند به دور از چشمان تیزبین زندانبانان جزیره آلکاتراز واقع در خلیج سانفرانسیسکو را پشت سر بگذارند و در اطراف پل «گلدن گیت» با سوار شدن به یک خودرو که در انتظارشان بود به فرار ادامه بدهند.


طبق گزارش تیم محققان امریکایی آنها در ساعت 30/11 دقیقه شب 21 خردادماه سال 1341 از سوراخی در زیر کاسه توالت وارد تونل شده بودند.
دانشمندان هلندی بر این باورند که نمی‌توان درباره سرنوشت فراریان هیچ‌گونه نظری داد زیرا این زندانیان پس از فرار هرگز دیده نشده‌اند.


تنها نشانه باقیمانده از آنها قایقی دست‌ساز بود که توسط پلیس اف‌بی‌آی کشف شد.
زندان آلکاتراز حدود 50 سال پیش به دستور «رابرت اف کندی» برادر رئیس‌جمهوری وقت امریکا برای همیشه تعطیل شد.

 

اخبار حوادث - روزنامه ایران