اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راحت نفس بکشید، هوای تهران سالم شد


پس از ۲۳ روز مداوم که هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه ها بود، بالاخره ناپایداری جوی موجب شد، هوا از شر آلودگی‌های خفه کننده، رها شود.

خبرآنلاین: پس از ۲۳ روز مداوم که هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه ها بود، بالاخره ناپایداری جوی موجب شد، هوا از شر آلودگی‌های خفه کننده، رها شود.

از ساعت ۸ صبح دیروز که گزارش شد عدد غلظت آلاینده های جوی، ۱۲۴ و هوا همچنان برای گروه های حساس، ناسالم است، تا ساعت ۸ صبح امروز، ۲۴ واحد از شدت غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کاسته شده و اکنون شاخص روی عدد استاندارد، ۱۰۰ ایستاده است.

عدد ۱۰۰ حداقل استاندارد برای سالم بودن هواست.

گفتنی است؛ سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که برف و باران در راه باشد و همین می تواند به سالم ماندن هوا کمک بسیاری کند.


ویدیو مرتبط :
با دستگاه‌های تصفیه‌هوای ایران دی اچ، یک نفس راحت بکشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هوای تهران سالم است، راحت نفس بکشید!


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 63 در شرایط سالم قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای پایتخت با ایستادن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 63 در شرایط سالم قرار گرفت.

دکتر وحید حسینی افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران از میزان غلظت تمام  آلاینده ها  نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است .

به گفته وی، به این ترتیب میانگین غلظت تمام  آلاینده ها به غیر از ایستگاههای فرمانداری شهرری، پارک قائم، شهرداری منطقه 11، پارک رازی، پاسداران و شهرداری منطقه 10 به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در سایر ایستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در  شرایط سالم است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: پیش بینی هواشناسی برای پایتخت حاکی از آسمانی نیمه ابری،  همراه با وزش باد است. به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا به غیر از مناطق پرتردد و شلوغ در سایر نقاط شهر در شرایط سالم باقی بماند .

وی تصریح کرد: اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در  منطقه ناسالم برای گروههای حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن است لذا توصیه می شود در منطقه ناسالم این افراد فعالیت های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.