اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

راجر فدرر تهدید به مرگ شد


راجر فدرر هنوز به چین نرسیده به مرگ تهدید شده، به نظر می رسد هفته ای پرالتهاب در انتظار اوست

تماشا: راجر فدرر هنوز به چین نرسیده به مرگ تهدید شده، به نظر می رسد هفته ای پرالتهاب در انتظار اوست

مرد شماره یک توسط یک کاربر اینترنتی تهدید به مرگ شد؛ راجر فدرر که این هفته در رقابت های مسترز 1000 شانگهای به میدان می رود قرار است با تشریفات امنیتی کامل پا به این کشور بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تهدیدات توسط شخصی به نام «گربه سیاه» در یکی از سایت های ورزشی چین در 25 سپتامبر در بخش انجمن سایت عنوان شده و حالا مسئولان برگزارکننده این رقابت های مهم امیدوارند همه چیز در حد یک شوخی باشد.

راجر فدرر تهدید به مرگ شد

در این تهدید آمده: «شما می دانید که من می خواهم فدرر را بکشم؟» حالا مسئولان امنیتی قرار است تصمیمی اتخاذ کنند تا راجر فدرر روز سه شنبه در امنیت کامل به فرودگاه شانگهای برسد. یکی از مسئولان برگزارکننده این تورنمنت به AFP در این باره گفت: «تحقیقات در این زمینه شروع شده و در جریان است. فدرر با این حال به شانگهای می آید و قصد نداریم فضا را بیش از چیزی که باید امنیتی کنیم. از طرفی امیدواریم که این تهدید فقط در حد حرف باشد؛ با این حال از آنجایی که مطمئن نیستیم باید از فدرر و البته خانواده اش محافظت ویژه کنیم، تصمیم گرفته ایم تا فدرر پس از پایان بازی در زمین مسابقه نماند. از همین جا از همه هواداران عذرخواهی می کنم و می خواهم بگویم فدرر نمی تواند در پایان دیدارهایش بماند و به تماشاگران امضا بدهد.»

البته این تمام ماجرا نیست؛ قرار است تمرینات مرد شماره یک دنیا در طول هفته پشت درهای بسته برگزار شود و در طول تورنمنت هم پلیس چین در تمام راهروهای ورزشگاه حضور خواهد داشت.

این شرایط برای این تنیس باز سوییسی که قصد دارد با حضور در این رقابت ها اختلاف امتیازاتش با سایر رقبا را بیش از پیش کند و با اطمینان خاطر در صدر رنکینگ جهانی بماند نمی تواند ایده آل باشد.

فدرر، قهرمانی در رقابت های مسترز شانگهای را در کارنامه کم دارد. او در این رقابت ها فقط یک بار حضور داشته که آن هم در فینال برابر اندی ماری مغلوب شده است. فدرر پس از این تورنمنت در رقابت های بازل، برسی و مستر کاپ به میدان خواهد رفت.


ویدیو مرتبط :
مسی و راجر فدرر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات جدید از ترور ابراهیم تاتلیسس ؛ سه بار به مرگ تهدید شده بود



 

جزییات جدید از ترور ابراهیم تاتلیسس ؛ سه بار به مرگ تهدید شده بود

 سعید قدیر به این خبرگزاری تركیه ای گفته است كه ابراهیم به او اطلاع داده بود كه در انتخابات آتی پارلمانی در تركیه قصد نامزدی دارد. در حالی كه بیش از 24 ساعت از ترور ابراهیم تاتلیسس خواننده مشهور تركیه ای می گذرد ، رسانه های تركیه  جزییات جدیدی از این ترور ارایه می دهند.

به گزارش عصر ایران برخی رسانه های تركیه ، گمانه زنی های خود درباره دلایل و انگیزه های این ترور را آغاز كرده اند و در این گزارش ها از مسایل و مشكلات موجود درباره سرمایه گذاری گسترده ابراهیم در شمال عراق و اختلافات موجود بین سرمایه گذاران در پروژه های بزرگ مسكن سازی در اربیل خبر می دهند.

ابراهیم تاتلیسس به همراه برخی دیگر از شركای تجاری كرد و عرب خود، پروژه ای بزرگ برای ساخت 70 هزار واحد مسكونی در شهر اربیل و دیگر شهرهای شمال عراق را در دست اجرا داشت.

از سوی دیگر " رشدی سعید قدیر " شریك تجاری ابراهیم تاتلیسس در شمال عراق در مصاحبه با خبرگزاری رسمی آناتولی تركیه اعلام كرد كه 9 روز پیش برای گفتگو با ابراهیم تاتلیسس به استانبول سفر كرده بود.

سعید قدیر به این خبرگزاری تركیه ای گفته است كه ابراهیم به او اطلاع داده بود كه در انتخابات آتی پارلمانی در تركیه قصد نامزدی دارد.

از سوی دیگر " سرپیل ییلماز " خبرنگار روزنامه " ملیت " تركیه نیز در گفتگو با سی ان ان ترك از  اختلافات با شركت های كردی شریك در شمال عراق در پروژه مسكن سازی اربیل به عنوان یكی از انگیزه های اصلی ترور ابراهیم خبر داد.

وی همچنین احتمال دیگر را به دست داشتن پ.ك.ك در این ترور معطوف كرد.

همچنین بر اساس خبری جدید در سال گذشته یك فرد ناشناس درتماس با "شركت تاتلیسس " سه بار ابراهیم را تهدید به مرگ كرده بود كه گفته می شود تاتلیسس پس از دریافت  این پیام های تهدید آمیز به مراجع قضایی شكایت كرده بود .

ابراهیم خود یك كرد تركیه ای است كه در شهر " شانلی عورفا " به دنیا آمده است.

گفتنی است در سال های پیش نیز ابراهیم دو بار هدف سوء قصد قرار گرفته بود كه از این ترورها جان سالم به در برد.

همچنین بنا به اعلام پزشكان تیم جراحی ابراهیم وضعیت این خواننده تركیه ای رو به وخامت است و احتمال مرگ او وجود دارد.

بنا به اعلام فرماندار استانبول ابراهیم در ساعت 30 دقیقه بامداد دوشنبه پس از خروج از شبكه تلویزیونی " بیاض تی وی " در محله شیشلی استانبول از سوی دست كم دو فرد ناشناس كه داخل یك خودروی مشكی رنگ بودند ترور شد.

مهاجمان پس از شلیك 11 گلوله كه دو تا از آنها به سر ابراهیم برخورد كرد ، به سرعت از محل متواری شدند.

پلیس اعلام كرده است كه اتومبیل ضاربان را شناسایی كرده است ، اما تا كنون موفق به شناسایی مهاجمان نشده است ..... / تحلیل:عصر ایران