اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«رابین هود واقعی» در تلویزیون


«رابین هود واقعی» ساخته دیوید ملوین و محصول ۲۰۱۰ شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در قالب برنامه «آنسو» از شبکه مستند پخش می‌شود.

خبرگزاری مهر: «رابین هود واقعی» ساخته دیوید ملوین و محصول ۲۰۱۰ شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در قالب برنامه «آنسو» از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مستند درباره ریشه‌های تاریخی اسطوره‌ رابین هود است. افسانه‌ رابین هود همواره به بحث‌های زیادی دامن زده است. برخی بر این باورند که این شمشیرزن و کماندارِ قرن دوازدهمی، جنگجوی جنگ‌های صلیبی و از هواداران شاه ریچاردِ شیردل بوده است. ولی برخی دیگر گمان می‌کنند که او در قرن سیزدهم می‌زیسته است.

«رابین هود واقعی» به تلویزیون می‌آید

با این حال موضوعی که درباره‌ آن اتفاق نظر وجود دارد این است که او یاغی‌ای حیله‌گر از طبقه‌ متوسط بوده و باورش مبنی بر اینکه می‌تواند یک تنه و از طریق سرقت، ثروت را در محل زندگی خود دوباره توزیع کند، بن‌مایه‌ افسانه‌ای شده که نزدیک به هزار سال دوام آورده است.

«رابین هود واقعی» به تلویزیون می‌آید

«رابین‌ هودِ واقعی» مستندی است که با فراتر رفتن از باورهای عامیانه، سعی می‌کند حقایق را درباره‌ اسطوره‌ این یاغیِ اهلِ ناتینگهام روشن کند و با روشی تحلیلی به این سوال پاسخ دهد که آیا واقیت‌های ظاهراً تاریخی درباره‌ افسانه‌ی رابین‌هود واقعی هستند؟

«رابین هود واقعی» به تلویزیون می‌آید

همچنین در این مستند بخش‌هایی از فیلم داستانیِ رابین هود با بازی راسل کرو و کارگردانی کارگردان ریدلی اسکات به نمایش در می‌آید.

«آنسو» ساخته محمد حمیدی‌مقدم هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند پخش می‌شود. این مجموعه ضمن پخش بهترین مستندهای جهان که در جشنواره‌های مختلف خوش درخشیده‌اند، در هر قسمت با حضور کارشناسی متفاوت به بررسی محتوای مستند می‌پردازد.


ویدیو مرتبط :
رابین هود واقعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این مرد رابین هود واقعی است +عکس



او سال ها تلاش و تمرین کرده است تا به درجه ای بالاتر از استادی در تیراندازی با تیروکمان برسد. وی می تواند با سرعت بالایی تیر پرتاب کند و رکورد وی پرتاب 10 تیر به سمت هدف تنها در 9.4 ثانیه است.

اگر کسی در مورد تیراندازی با کمان تنها قهرمانان افسانه ای را قبول دارد باید حتما با "لارس اندرسون" آشنا شود. این مرد یک رابین هود و تیرانداز حرفه ای است که سال هاست تیرش به خطا نمی رود.

این مرد رابین هود واقعی است

او سال ها تلاش و تمرین کرده است تا به درجه ای بالاتر از استادی در تیراندازی با تیروکمان برسد. وی می تواند با سرعت بالایی تیر پرتاب کند و رکورد وی پرتاب 10 تیر به سمت هدف تنها در 9.4 ثانیه است.

او همچنین قادر است تیر خود را در هوا بزند، تیری که به سمت وی رها شده باشد را در آسمان با تیر دیگری به دو نیم تقسیم می کند و .. تمام این موارد را تنها در فیلم های مختلفی مانند رابین هود مشاهده کرده بودیم که به نظر واقعیت نداشتند.

اخبارگوناگون - باشگاه خبرنگاران