اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رابطه احمدی نژاد با مظلومیت!



رابطه احمدی نژاد با مظلومیت

رابطه احمدی نژاد با مظلومیت!

حكایت سیاست در ایران حكایت غریبی است. هر كس با عزت می آید و با ذلت می رود. می‌گویند مردم ایران خوش استقبال و بد بدرقه اند، اما این حكایت درباره محمود احمدی نژاد صدق نمی كند چرا كه اساسا وی را نباید بدرقه كرد.

احمد توكلی، نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید دعا كنیم مدت باقی مانده از دولت او زودتر سر بیاید.

اما پروین احمدی نژاد در یک متن عاطفی و مبالغه آمیز در مراسم تقدیر از برادرش با به بازی گرفتن باورهای مذهبی مردم در دل‌نوشته‌ای، برادرش را مظلوم و غریب دانسته و غربت و مظلومیت او را با غربت و مظلومیت پیامبر(ص) و ائمه و شهید بهشتی و شهید رجائی مقایسه کرده است. خواهر، برادر را شهید تهمت می نامد و هرگز هم به خاطر نمی آورد كه او خود در این زمینه ید طولایی دارد. البته این اولین بار نیست که در وصف احمدی نژاد غلو می‌شود، در مسابقه مدح رئیس دولت، محمدرضا رحیمی و غلامحسین الهام هم البته کم نگذاشتند، یکی او را «پیامبری چون یوسف» می‌دانست و دیگری او را «یار رجعت کننده با امام زمان(عج)».

 او یک سال پس از ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، در اجلاس سالانه مدیران دیوان محاسبات گفت: «در سوریه یکی از مسلمانان به من گفت که من معتقدم اگر بنا بود بعد از پیامبر، پیامبری دیگر بیاید، آن احمدی‌نژاد بود. این ابراز احساسات برای ما افتخار بزرگی است و به برکت وجود شما، ما را مورد نوازش و احترام قرار می‌دادند.» ما نمی توانیم مانع ابراز احساسات خواهرانه شویم. مردم ایران عاطفی اند و از عاطفی ترین روابط، مناسبات خواهرها با برادرهاست و طبیعی است که خواهرِ آقای احمدی نژاد، پاره ای انتقادها نسبت به عملکرد برادر را تاب نیاورد و از دور شدن او از کانون قدرت و تاثیر گذاری ، دل تنگ شده باشد. اما اگر بخواهیم متنی عاظفی در نقد احمدی نژاد بنویسیم از شیرین و فرهاد پر سوز و گداز‌تر خواهد شد.

 

پس بیایید از دایره احساس خارج شویم كه در این زمینه اشك چشم مردمان ایران زمین از شرایط موجود به قول حسین شریعتمداری همچون سیل شما را با خود خواهد برد.  در این که آقای احمدی نژاد در حق خانواده بدی و سستی نکرده هیچ تردیدی نیست. پس اگر سرکار خانم پروین احمدی نژاد زبان به ستایش گشاید جای سرزنش نیست اما می‌توان پرسید چه کسی را « شهید تهمت» می‌خواند؟ رئیس جمهور مظلوم یعنی چه؟ از کدام مظلومیت سخن می‌گویید؟

 این چه نوع مظلومیتی است كه فردی در مسند ریاست جمهوری اسلامی ایران بنشیند و هر چه در توان دارد در راستای تخریب منتقدان خود هزینه كند و تخریب خود توسط یاران دیروز را نكوهش كند؟ این كدام مظلومیت است كه شخصی تمامی توان كشور را هزینه منافع جریان و گروه خود كند و مظلوم هم باشد؟

خانم احمدی نژاد از جایگاه خواهر رئیس دولت پایین آمده و كنار ما بیایید تا با هم دقایقی در خیابان قدم بزنیم و معنای مظلومیت را با گوشت و پوست خود حس كنیم. كودكی را ببینیم كه برای لقمه ای نان به جای مدرسه سر چهار راه برای مردم گردن كج می كند. كارگری را ببینیم كه خانه برایش صرفا خوابگاهی است كه بعد از 16 ساعت كار طاقت فرسا دمی در آن چشم بر هم بگذارد. روزنامه‌نگارانی را ببینیم كه در 8سال صدارت برادر شما در پس توقیف تریبونشان خانه نشین شده‌اند. زنان و مردانی را ببینیم كه ...این داستان مثنوی هفتاد من كاغذ است. بگذریم. نكته صریح تر این که مظلوم نمایی اساسا به احمدی نژاد نمی آید که همین حالا هم فرصت پیدا کند هل من مبارز می‌طلبد. شما تلاش كردید تاریخ جمهوری اسلامی را نیز از ۱۳۸۴ آغاز کنید.


بحث بر سر شخص محمود احمدی نژاد نیست که قصه غربت و مظلومیت او در میان باشد. پرسش درباره شخصیت حقوقی او و رئیس دولتی است که ۸ سال پیش با تورم ۱۰ درصدی آمد واکنون با تورم ۴۰ درصدی می‌رود.

دولتی که با ۷۰۰ میلیارد دلار نفتی میراث ۳ میلیون بیکار مطلق و ۸ میلیون اشتغال ناقص را برای جانشین خود بر جای می‌گذارد.

 

مهم تر اما این که باورهای مذهبی را چرا برای توجیه کاستی‌ها و خود شیفتگی‌ها هزینه می‌کنید؟ اینک ، نه وقت مظلوم نمایی که زمان پاسخگویی و حساب پس دادن است ولی کسی که پاسخی نداشته باشد ، حکماً وارد حاشیه عاطفه می‌شود و می‌کوشد با مرثیه سرایی، این چند روز را هم پشت سر بگذارد ولی آیا با تاریخ نیز می‌توان چنین کرد؟! تا كجا می خواهید فرار به جلو كنید؟

برادر مظلوم شما بلایی بر سر كشور آورد كه رئیس‌جمهور منتخب مردم باید در اولین دیدار خود با مجلس نشینان از وضعیت اسفناك اقتصادی بگوید؛ از رشد منفی اقتصاد. خانم احمدی نژاد! باور كنید كه هم دوره این سخنان عوام فریبانه گذشته است و هم این حرف‌ها برازنده برادر شما نیست./روزنامه قانون

 

 


ویدیو مرتبط :
می خواهی برای مظلومیت احمدی نژاد گریه كنی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد: ایران، آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است می‌توانیم با یکدیگر رابطه داشته باشیم



احمدی‌نژاد: ایران، آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است می‌توانیم با یکدیگر رابطه داشته باشیم/واقعا رژیم صهیونیستی به کجای ایران می‌خواهد حمله کند

- رییس‌جمهور گفت: جامعه انسانی راهی جز رفتن به سوی گسترش دوستی‌ها و همکاری‌ها ندارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه سفر خود به نیویورک در دیدار با جمعی از نخبگان آمریکایی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان چارچوبی برای نزدیک کردن ایران و آمریکا به یکدیگر ایجاد کرد، گفت: شرایط موجود در روابط بین ایران و آمریکا به ضرر هر دو کشور و شاید به ضرر همه دنیا است، اما برای بهبود آن باید نگاهی به سیر تحولاتی که روابط را به وضعیت امروز رسانده است، داشته باشیم و به این نکته توجه کنیم که ایالات متحده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مقابل ایران ایستاده است.

اهم سخنان رییس جمهور در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می‌آید:

از دولتمردان آمریکا انتظار می‌رفت که از انقلاب اسلامی ملت ایران که با شعار آزادی به پیروزی رسیده بود، استقبال و حمایت کنند. آمریکایی‌ها در مقابل، ملت ایران را تحت فشار قرار داده و تحریم‌های متوالی علیه ایران اعمال کردند و اگر چه ایران همواره از این تحریم‌ها با موفقیت عبور کرده است، اما در نظر داشته باشید که اگر روابط دو کشور بجای تقابل بر تعامل متکی بود، چقدر مسائل به نفع دو کشور تمام می‌شد.

تصور کسانی که خیال می‌کنند، ایران بر اثر تحریم‌ها در هم خواهد شکست  غلط است. این تحریم‌ها فقط ذهنیت منفی مردم ایران را نسبت به آمریکا تشدید می‌کند.

موضوع هسته‌ای ایران کاملاً سیاسی شده است. این موضوع بین ایران و آمریکاست و اگر امروز آمریکا خود را از آن کنار بکشد، دیگر کسی در جهان ادعایی علیه ایران ندارد و لذا معتقدم باید در عرصه‌ای جدا از مذاکرات هسته‌ای آن را حل و فصل کنیم.

دیگر زمان آن گذشته که کشوری بخواهد دنیا را به تنهایی اداره کرده و دیگران از او تبعیت کنند باید با تعامل و همکاری همگانی امور را به پیش برد و ایران و آمریکا باید بر همین مبنا مشکلات خود را حل و فصل کنند.

اینکه چرا ایرانیان اسرائیل رسمیت نمی‌شناسند، سوال مهمی است. به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایران چه ربطی به رابطه ایران با آمریکا دارد؟ ایران، آمریکا را به رسمیت می‌شناسد و معتقد است می‌توانیم با یکدیگر رابطه داشته باشیم اما موضوع به رسمیت شناختن و یا نشناختن رژیم صهیونیستی هیچ ارتباطی به روابط ایران و آمریکا ندارد.

برای بهبود شرایط بین ایران و آمریکا باید با نگاهی کلان‌تر به موضوع نگاه و ذهنیت‌ها را اصلاح کرد. آمریکایی‌ها باید بدانند که هر اتفاقی هم بیفتد دوران حکومت سابق در ایران تکرار نخواهد شد و باید با شرایط امروز خود را تطبیق دهند. این در حالی است که دولت‌های آمریکا 33 سال فرصت را برای تعامل با ایران از دست دادند.

تمامی اعتراضات صورت گرفته در کشورهای اسلامی علیه فیلم موهن ساخته شده درباره پیامبر اسلام(ص) متوجه دولت آمریکا است. سوال این است که آیا دولت آمریکا این فیلم را ساخته است و یا دولت آمریکا مستقیماً دستور ساختن آن را داده است؟

به نظرم امروز اولین مساله در سیاست خارجی ایالات متحده باید چاره‌اندیشی برای رفع همین ذهنیت‌های منفی درباره دولت آمریکا باشد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا چنانچه دولت آمریکا قدمی برای ایجاد تفاهم بین دو کشور بردارد در ذهنیت منفی خود نسبت به آمریکا تامل کرده و کمک کند تا سریع‌تر روابط دو کشور بهبود یابد.    واقعاً رژیم صهیونیستی به کجای ایران می‌خواهد حمله کند و کدام نقطه از ایران را مورد هدف قرار دهد؟ ایران کشور بسیار بزرگی است و باید در نظر داشت اگر بخواهد به تهدیدات و یا اقدامات خصمانه واکنش نشان دهد آن موقع چه اتفاقی خواهد افتاد؛ اما صرف‌نظر از همه این مسائل خیلی خوب بود دولت آمریکا و گروه‌های سیاسی، اجتماعی این کشور این تهدیدها را محکوم می‌کردند تا صهیونیست‌ها فکر نکنند که اجازه دارند هر کاری که خواستند بر علیه دیگران انجام دهند.

بهتر نیست دولت آمریکا به این نکته توجه کند که وقتی ملت ایران ده‌ها سال با دیکتاتوری مبارزه و ده‌ها هزار شهید در این راه قربانی کرد انتظار داشت پس از پیروزی، آمریکایی‌ها اگر از انقلاب آنها حمایت نکردند حداقل در مقابل او نیز قرار نگیرند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها نه تنها این انقلاب را به رسمیت نشناختند بلکه توطئه‌هایی را نیز علیه آن ترتیب دادند و این تلقی برای ملت ایران پیش آمد که این توطئه‌ها از سفارت آمریکا طراحی و مدیریت می‌شود و باید به ملت ایران حق داد چرا که تلاش کرده است تا کشور و انقلاب خود را حفظ کند بویژه آنکه پس از تسخیر سفارت اسنادی به دست آمد که نشان می‌داد واقعاً در سفارت آمریکا خبرهایی بوده است.

ایران برنامه‌های بلندمدت و مسلسلی برای تولید برق از نیروگاه‌های هسته‌ای دارد. از اینکه آمریکایی‌ها در ساخت این نیروگاه‌ها و تامین سوخت مورد نیاز آنها مشارکت کنند، استقبال کرده و آن را گامی اعتمادساز از سوی آمریکا ارزیابی خواهیم کرد.

یکسری از اقدامات دولت آمریکا هیچ نفعی را نصیب آنها نکرده و فقط باعث تشدید ذهنیت‌های منفی علیه خودشان می‌شود. دولت ایران اگر می‌خواست اثبات کند که آمریکایی‌ها استانداردهای دوگانه‌ای در مواجهه با مباحثی چون تروریسم دارند، باید هزینه‌ گزافی پرداخت می‌کرد اما آمریکایی‌ها با خارج کردن نام گروهی که خودشان 30 سال آن را تروریستی می‌دانستند تنها بدنامی را برای خودش دریافت کردند.    ایران بیش از آنکه برای امروز سوریه نگران باشد نگران آینده این کشور است چرا که وقوع جنگ در کشوری که نظام اجتماعی آن طایفه‌ محور است، پایان نخواهد داشت و سالیان طولانی ناامنی را به آن تحمیل خواهد کرد که این به زیان منطقه و همه کشورهای جهان است.

تلاش جمهوری اسلامی معطوف به پایان درگیری‌ها در سوریه و ایجاد روند تفاهم ملی است. یقیناً آمریکا از جنگ در سوریه نفعی نخواهد برد و معتقدیم می‌تواند به حل بحران در این کشور کمک کند.    اگر نیروهای بیگانه از خلیج فارس خارج شوند جمهوری اسلامی ایران تضمین می‌کند تا بدون شلیک حتی یک گلوله و با هزینه‌های بسیار کمتر امنیت کامل را با کمک کشورهای منطقه در خلیج فارس تأمین کند./خبرآنلاین