اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رائول به تیم ملی اسپانیا برمی‌گردد


سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا اعلام کرد که ممکن است از رائول برای حضور در ترکیب این تیم در رقابت های یورو 2012 دعوت کند.

ایسنا : سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا اعلام کرد که ممکن است از رائول برای حضور در ترکیب این تیم در رقابت های یورو 2012 دعوت کند.

 رائول مهاجم سابق باشگاه رئال مادرید که در حال حاضر برای شالکه آلمان بازی می‌کند، در فصل جاری رقابت عملکرد خوبی داشته و در 43 بازی 20 گل برای تیمش به ثمر رسانده است.



اخیرا برخی رسانه‌های اسپانیایی از احتمال دعوت این بازیکن 34 ساله به تیم ملی این کشور خبر داده‌اند. رائول از سال 2006 تاکنون به تیم ملی اسپانیا دعوت نشده است. ویسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا در واکنش به این موضوع گفت: احتمال اینکه از رائول دعوت شود وجود دارد.

وی همچنین درباره داوید ویا مهاجم بارسلونا که در حال طی کردن دوران مصدومیت است گفت: آرزوی ما این است که ویا را برای یورو 2012 در اختیار داشته باشیم ولی وضعیت او هنوز روشن نیست. تا حد امکان صبر خواهیم کرد تا ببینیم که آیا او آماده بازی می شود یا خیر.

اسپانیا در مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2012 با تیم های ایتالیا، کرواسی و جمهوری ایرلند هم گروه شده است.


ویدیو مرتبط :
بهترین گل های رائول در تیم ملی اسپانیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد



 

 

دولت اسپانیا دستور انحلال تیم ملی موسوم به كاتالونیا را صادر كرد

 

سه‌شنبه، روز بزرگی برای مردم ایالت استقلال طلب کاتالونیا بود اما در نهایت طبق آنچه که پیش‌بینی می‌شد دستور لغو فوتبال ملی این ایالت صادر شد.

مردم ایالت جدایی طلب و تمامیت‌خواه کاتالونیا یکی از نماد‌های بسیار پررنگ و جدی خود را تیم ملی فوتبال موسوم به کاتالونیا می‌دانند و معتقدند با فوتبال به اهداف سیاسی خود نیز به راحتی دست پیدا می‌کنند.

تیم ملی کاتالونیا متشکل از اکثر بازیکنان کلیدی و بومی تیم فوتبال بارسلونا قرار است برای حضور مستقل در جام جهانی 2014 برزیل اعلام آمادگی کند اما از دو هفته پیش تلاش نمایندگان پارلمان اسپانیا این آرزوی قدیمی را به یک رویای کودکانه و بی اساس مبدل کرد.

احزابی چون سوسیال - دموکرات، مردم، کارگر، گالیسیا، آندلوس و صلح با قاطعیت به انحلال این تیم رای داده‌اند ولی اکثریت مجلس اسپانیا برای جلوگیری از شورش مردم یا پیامدهای غیر قابل پیش بینی این تصمیم ناگهانی دستور به تمدید فرصت تحقیق در این مورد را صادر کردند.

این دستور پارلمانی از سوی دولت اما هرگز جدی گرفته نشد و روز گذشته دستور انحلال قطعی این تیم با کلیه تشکیلات و اعضایش رسما صادر شد.

بسیاری بر این باورند که می‌شود به صورت نمادین تیم‌هایی با نام منتخب یک ایالت داشت اما نام‌گذاری تیمی به صورت تیم ملی غیر از تیم ملی اسپانیا خلاف قانون اساسی اسپانیا و تهدیدی برای تمامیت ارضی این کشور است.