اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس مجلس نباید سابقه قصور و تقصیر در فتنه داشته باشد/ حدادعادل اولویت‌ ماست



اخبار,اخبار جدید

 

رئیس مجلس نباید سابقه قصور و تقصیر در فتنه داشته باشد/ حدادعادل اولویت‌ ماست

خبرگزاری فارس: یک عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه رئیس آینده مجلس نباید در فتنه سابقه قصور و تقصیر داشته باشد، گفت: یکی از گزینه‌های جدی جبهه پایداری برای ریاست مجلس، حداد عادل است.

صادق محصولی عضو جبهه پایداری و وزیر سابق دولت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب  خبرگزاری فارس، درباره ریاست مجلس نهم اظهار داشت: مجلس، هیئت رئیسه و رئیس مجلس باید طبق تأکیدات مقام معظم رهبری درصدد همدلی و کار مشترک با سایر قوا باشند و به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و تنش‌زا، درصدد آرام کردن فضای جامعه برای حل مشکلات مردم به خصوص در بخش اقتصادی و معیشتی و پیگیری جدی مطالبات رهبری معظم انقلاب باشند.

 

محصولی تصریح کرد: رئیس مجلس باید کسی باشد که باتوجه به سوابق و تجربه گذشته مورد اعتماد قرار گیرد و در امتحاناتی مثل فتنه قصور و تقصیری نداشته و در مجموع از قدرت مدیریتی برخوردار باشد.

عضو جبهه پایداری تأکید کرد: رئیس مجلس باید بتواند از تمام ظرفیت مجلس و کشور  برای قانون‌گذاری و نظارت مطلوب استفاده کند.

 

*از اولویت های ما برای ریاست مجلس نهم حدادعادل است

وی درباره ریاست حداد عادل بر مجلس نهم اظهار داشت: یکی از گزینه‌های جدی که در جبهه پایداری مطرح است، حدادعادل است اما طبیعتا مجلس باید شکل گیرد و آن وقت درباره ریاست آن تصمیم‌گیری شود.

محصولی در ادامه در خصوص عدم ورود 200 نماینده مجلس هشتم به مجلس نهم متذکر شد: یکی از اصلی‌ترین پیام‌های این امر عدم رضایت کافی از عملکرد مجلس هشتم بود.

 

* آرایش سیاسی مجلس نهم نشان‌دهنده عدم رضایت مردم از مجلس هشتم بود

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه ما در هر دوره مجلس شاهد تغییراتی نسبت به گذشته هستیم و این موضوع جدیدی نیست، یادآور شد: ولی این تغییرات وسیع نشان داد مجلس هشتم انتظارات مردم را برآورده نکرده است، البته این به معنای نادیده گرفتن خدمات مجلس هشتم نیست.

وی با بیان اینکه نمره مردم به مجلس هشتم نمره خوبی نبود، گفت: به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس نهم باید به این پیام از سوی مردم توجه کنند تا بتوانند در پیشگاه آنها و در محضر خداوند سربلند باشند.

محصولی ادامه داد: باتوجه به موضوعات و مصوباتی همچون وقف اموال دانشگاه آزاد، شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، نظارت بر نمایندگان و حقوق مادام العمر مردم از خروجی مجلس هشتم رضایت نداشتند.

 

* ‌هیئت رئیسه مجلس هشتم توان کار کارشناسی نداشت

محصولی افزود: در مجلس هشتم برخی طرح‌ها یک روزه تصویب و فردای آن روز ملغی می‌شد، این امر نشان می‌دهد هیئت رئیسه مجلس کار کارشناسی لازم را جهت تصویب این مصوبات انجام نداده است.

وی درباره آرایش سیاسی مجلس نهم متذکر شد: اکثر منتخبین مجلس آینده بنا بر گفته خود اصولگرا هستند و امیدواریم در عمل نیز این طور باشند تا شاهد پیشرفت و تعالی کشور باشیم.

محصولی در خصوص برتری جبهه پایداری در انتخابات اخیر خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر به سایت جبهه پایداری مراجعه کنید یک کلمه درباره اینکه ما چگونه پیروز شدیم و چه کردیم نمی‌بینید؛ با اینکه جبهه پایداری یک صدم تبلیغات رقبا را هم نداشت چراکه ما معتقد بودیم بایدبه تکلیف خود عمل کنیم و صرف رأی آوردن یا نیاوردن لزوما معیار درستی برای پیروزی یا شکست نیست.

 

* رای آوردن 16 نفر از 30 نامزد جبهه پایداری در تهران معجزه بود

عضو جبهه پایداری اظهار داشت: از 30 نفر جبهه پایداری در تهران 16 نفر رأی آورده و وارد مجلس شدند که باتوجه به حجم تبلیغات رقبا این امر بیشتر به یک معجزه شبیه است.

وی ادامه داد: حجم تبلیغات سایر گروه‌ها در تهران صدها برابر جبهه پایداری بود، همچنین باتوجه به اینکه ما در همه شهرستان‌ها نامزد معرفی نکرده‌ بودیم این نامزدهای راه یافته به مجلس در شهرستان ها بسیار قابل توجه است.

 

محصولی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از نامزدهای جبهه پایداری رأی آوردند که این امر قابل توجه است هرچند ما موفقیت را در این نمی‌دانیم که چه تعداد از نمایندگان رأی آوردند .

وزیر سابق دولت با بیان اینکه صرفاً آمار نامزدهای راه یافته به مجلس برای جبهه پایداری مطرح نیست عنوان کرد: پایداری جبهه‌ای گفتمانی است از این رو ما در فرصت انتخابات تلاش کردیم گفتمان انقلاب، امام (ره) و مقام معظم رهبری را بیان کنیم و نسبت به مردودین و ساکتین فتنه و خطر انحراف هشدار دهیم.

 

وی با تأکید بر اینکه جبهه پایداری در واقع پایداری بر اصول را مطرح کرد افزود: بیش از اینکه بگوییم تنها نمایندگان جبهه پایداری در مجلس  هشتم از حوزه تهران بودند که همگی مجددا موفق به کسب رای اعتماد مردم برای مجلس نهم شدند می گوئیم که بسط و تاکید بر گفتمان برای ما بزرگترین موفقیت بود چرا که بسط گفتمانی و توجه مردم به ارزش‌ها بیشتر از تعداد رأی آوردن نمایندگان پایداری برای ما مهم است.

محصولی گفت: با توجه به حجم تبلیغات، سایر گروه‌ها در مقایسه با جبهه پایداری این موفقیت را ندارند هرچند ما سعی داریم روی این مسائل مانور ندهیم، چرا که معتقدیم به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.

 

عضو جبهه پایداری آمار مربوط به رأی آورندگان پایداری را نشانه استقبال مردم از این جبهه دانست و افزود: باتوجه به محدودیت تبلیغات نامزدهای جبهه پایداری رای خوبی آوردند که این امر نشان می‌دهد مردم از پایداری بر اصول دفاع می‌کنند.

 

وی درباره اظهار نظر باهنر مبنی بر اینکه نمایندگان جبهه پایداری تعدادشان آنقدر زیاد نیست که در مجلس مسلط شوند اظهار داشت: گفتمان جبهه پایداری طوری است که ما به دنبال جواب دادن به افراد نیستیم و کسانی باید دنبال این مسئله باشند که هدفشان پیروزی برای کسب قدرت بوده است لذا ما مجاز نمی‌دانیم از هر روشی برای پیروزی استفاده کنیم.

محصولی گفت: تنها نامزدهایی که به دنبال قدرت هستند چنین ادبیاتی دارند.

عضو جبهه پایداری با تأکید بر اینکه باید نیروهای دلسوز نظام و کسانی که تبعیت کامل از ولایت دارند به میدان بیایند خاطرنشان کرد: بنابراین نمایندگان به جای رجزخوانی به مشکلات مردم رسیدگی کرده و از حاشیه پردازی خودداری کنند.

 

نمایندگانی که واقعاً خود را مدیون مردم و نظام می‌دانند باید مجلس را محل اجتماع فضایل کشور کنند و این امر زمانی امکان‌پذیر است که از کانون‌های قدرت و ثروت و از قبیله گرایی دوری کرده و با اخلاص عمل کنند./فارس


ویدیو مرتبط :
سابقه تاریخی فتنه،درزمان امیرالمومنین...روشنگری فتنه-قسمت80

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا : ایران اولویت شماره 1 و 2و 3 ماست



 

 

 

رییس كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا : ایران اولویت شماره 1 و 2و 3 ماست

 

رییس آتی كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریكا اعلام كرد كه مساله ایران و برنامه هسته ای این كشور اولویت شماره اول ، دوم و سوم كمیته روابط خارجی این مجلس خواهد بود .

به گزارش عصر ایران خانم  " النا رز لتیلن " نماینده جمهوریخواه از ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریكا در سخنانی در جمع نمایندگان آتی این كمیته كه از ماه ‍ژانویه ( 11 دی1389) كار خود را آغاز خواهند كرد ،  با اشاره به این موضوع به طور صریح از آنچه كه كم كاری دولت اوباما در تحریم ایران خواند ، انتقاد كرد.

وی با اشاره به این موضوع كه كمیته روابط خارجی تحت رهبری او فشارها را به دولت اوباما برای تحریم شركت ها و كشورهایی كه با ایران همكاری های اقتصادی دارند ، افزایش خواهد داد ، تاكید كرد :‌ "‌ چرا بانك ها ، كمپانی ها و كشورهای بیشتری را به خاطر همكاری با ایران تحریم نمی كنید ؟"

رز لتیلن با اشاره به نگرانی خود از همكاری های نظامی و تسلیحاتی بین ایران با  كشورهایی چون روسیه و ونزوئلا ، افزود : ‌" روابط ایران و ونزوئلا در حال گسترش است ... گسترش حوزه نفوذ ایران به منطقه آمریكای لاتین یكی از مسایل مورد توجه كمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان خواهد بود .

خانم رز لتیلن با اشاره به اینكه سیاست كنونی دولت ایالات متحده در قبال ایران نمی تواند ادامه داشته باشد و باید به زودی اقدامات جدی تری در برخورد با برنامه هسته ای این كشورمورد لحاظ قرار داده شود ، افزود :‌ " نباید زمان پر ارزش را ( در برخورد با ایران) تلف كرد و هم اكنون زمان اقدام فرا رسیده است ".

وی همچنین نسبت به فروش سامانه های نظامی از سوی روسیه به كشورهایی چون ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی كرد ...../تحلیل:عصرایران