اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس سازمان پدافند غیر عامل:حمله سایبری مساوی است با حمله نظامی



رئیس سازمان پدافند غیر عامل مطرح كرد

حمله سایبری مساوی است با حمله نظامی

 سردار غلامرضا جلالی در گفت و گو با برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو اندیشه ها تاکید کرد: حمله سایبری امریکا به تاسیسات هسته ای ایران تبعات حمله نظامی را خواهد داشت.با اقدامات خوب تدافعی که در زمینه سایبری شکل گرفته است، توانسته ایم بخش زیادی از آسیب پذیری خود را مدیریت و کنترل كنیم.

 

 در پی اعلام خبری از سوی مدیر موسسه علم و امنیت بین المللی امریکا مبنی بر امکان انفجار در مراکز هسته ای ایران از طریق جنگ سایبری، رادیو گفتگو در مصاحبه ای تلفنی با رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به بررسی این موضوع پرداخت.

 

سردار دکتر غلامرضا جلالی در آغاز گفت: «با اقدامات خوب تدافعی که در زمینه سایبری شکل گرفته است، توانسته ایم بخش زیادی از آسیب پذیری خود را مدیریت و کنترل كنیم.»

وی افزود: «امریکا مدعی بود که توانسته است یکسال تا 18 ماه، برنامه توسعه هسته ای ایران را به تعویق اندازد، اما شاهد هستیم که هیچگونه توقفی در این زمینه نداشته و برنامه ها را مدیریت کرده ایم.»

 

سردار جلالی تصریح کرد: «با استفاده از پروتکل های داخلی امنیتی و زیرساخت های منطقه ای قادر خواهیم بود بخش زیادی از دسترسی های آنان را کاهش دهیم؛ ضمن اینکه نظام مند کردن دسترسی ها در هر حوزه آسیب پذیری ها را کاهش می دهد.»

 

وی اظهار داشت: «فرماندهی سایبری امریکا استراتژی حمله را بر عهده گرفته ولی تلاش می کند خود را قربانی نشان دهد؛ در صورتی که خود آن ها مهاجم و تهدیدگر هستند.»

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: «اخیرا شاهد بودیم که وزرای امنیت اتحادیه اروپا جنگ سایبری را جنگی با تمدن توصیف کرده اند و ما در مقابل بایستی آمادگی خود را افزایش داده و در برابر این تهدید، پایداری شبکه های خود را حفظ کنیم.»

 

وی با اشاره به دو حوزه تولید قدرت بازدارندگی و مختل کردن بخش دفاعی در بحث بازدارندگی سیستم پدافند غیر عامل گفت: « قابلیت اختفا و انکار در فضای مجازی این اجازه را به دشمن می دهد که به زیرساخت های سایر کشورها هجوم برند؛ در حوزه دفاع سایبری می بایست مباحث حقوق بین الملل در دفاع سایبری را ساماندهی کنیم.»

 

سردار جلالی تاکید کرد: «ادعای امریکا مبنی بر حمله سایبری و انفجار برخی زیرساخت ها مساوی است با اقدام نظامی و تبعات حمله نظامی را خواهد داشت.»

وی در پایان گفت: «این تهدیدات قابل پیگیری است؛ در حوزه داخلی از طریق پلیس فتا و در بعد بین الملل از طریق بخش سایبری وزارت خارجه می توان این موضوع را دنبال کرد.»/جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
پدافند غیر عامل و دفاع سایبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با رد كمك فنی از مترو تهران در حمله سایبری به صنعت نفت جانشین وزیر نفت در پدافند غیرعامل: خسارت چندانی نداشتیم



 ,سایت اینترنتی وزارت نفت,سایت‌های وزارت نفت,حمله سایبری به سایت وزارت نفت,اخبار

 

با رد كمك فنی از مترو تهران در حمله سایبری به صنعت نفت

جانشین وزیر نفت در پدافند غیرعامل: خسارت چندانی نداشتیم

» سرویس: اقتصادی - انرژی

جانشین وزیر نفت در حوزه پدافند غیرعامل با تاكید بر این كه حمله سایبری روز گذشته به شبكه مخابراتی و رایانه‌ای وزارت نفت خسارت زیادی نداشته است، كمك برخی از سازمان‌ها برای رفع این اختلال را رد كرد.

 

حمدالله محمدنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این كه حمله سایبری روز یك‌شنبه به شبكه مخابراتی و رایانه‌ای وزارت نفت و شركت‌های تابعه خسارت آنچنانی نداشته است، كمك تیم مهندسین آی تی شركت بهره‌برداری مترو تهران به وزارت نفت را رد كرد.

 

این در حالی است كه علی محمد قلی‌ها ـ معاون فنی و اطلاعات شركت بهره‌برداری مترو تهران ـ اعلام كرده بود كه از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح امروز یك تیم 50 نفره از مهندسین آتی تی این شركت به وزارت نفت اعزام شده‌اند.

به گفته محمدنژاد از صبح امروز با حضور مسوولان مربوطه كمیته‌ای برای بررسی شرایط پیش آمده تشكیل شده است.

به گزارش ایسنا، جلسه این كمیته تا زمان ارسال این خبر همچنان ادامه دارد.

روز گذشته یك حمله سایبری به سایت اینترنتی وزارت نفت و برخی شركت‌های تابعه آن انجام شد كه ظاهرا این اتفاق تنها مربوط به سایت‌های وزارت نفت نبوده و برخی از سایت‌های صنعتی را هم شامل شده است.

 

گفته می‌شود این حمله سایبری كه از اسفند 90 دراین حوزه اتفاق افتاده و در روز گذشته به اوج خود رسیده ناشی از ورود ویروسی به نام "وایپر" است كه اطلاعات برخی از رایانه‌های این شركت‌ها را پاك كرده و سرور آنها را از كار انداخته است.

 

در این زمینه یك كارشناس امنیت شبكه به ایسنا گفت: ممكن است این اتفاق به وسیله ویروس "وایپر" انجام شده است، البته با توجه به اینكه تعدادی از كامپیوترها و سرورها به یكباره دچار مشكل شده‌اند این احتمال كه یك حمله سازمان‌دهی شده سایبری نیز باشد وجود دارد.

در خبرها همچنین آمده بود كه پلیس فتا نیز برای بررسی بیشتر این موضوع وارد عملیات شده است كه گویا پلیس این موضوع را رد كرده است./ایسنا