اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس سازمان غذا و دارو:سال سختی برای بیماران خاص داریم



اخبار,اخباراجتماعی ,بیماری  های  خاص

 

 اخبار  اجتماعی  - رئیس سازمان غذا و دارو: 200 میلیارد تومان کمتر بودجه می گیریم/ سال سختی برای بیماران خاص داریم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: امسال مابه‌التفاوت نرخ ارز 1830 میلیارد تومان بوده که برای سال آینده با کاهش 10 درصدی اعتبارات، 200 میلیارد تومان از بودجه غذا و دارو کاهش خواهد یافت.

رسول دیناروند، در مورد بودجه سال آینده سازمان غذا و دارو گفت: از نظر اعتباری برای سال 93 مشکلی نداریم و بودجه‌های سازمان، امسال طبق روال در حال تأمین است و مهمترین اعتباری که برای مردم مورد توجه است بحث حمایت از بیماران صعب‌العلاج و خاص است.او ادامه داد: بودجه این بیماران امسال طبق روال در حال تخصیص است و امیدواریم تا پایان سال به صورت کامل پرداخت شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای سال 94 کاهش 10 درصدی بودجه را داریم در بحث مابه‌التفاوت نرخ ارز بحث حمایت مالی از بیماران را خواهیم داشت که با توجه به سختی‌هایی که بودجه دولت دارد قابل توجه است و سال سختی پیش بینی می‌شود.

دیناروند ادامه داد: امیدواریم مشکل کمبود اعتبار پیدا نکنیم اما به هر حال باید شرایط دولت را درک کنیم در واقع ما افزایش بودجه‌ای نخواهیم داشت. امسال مابه‌التفاوت نرخ ارز 1830 میلیارد تومان بوده و برای سال آینده با کاهش 10 درصدی 200 میلیارد تومان از این بودجه کاهش خواهد یافت.او در مورد تجهیزات پزشکی گفت: این محصولات اعتبارات دولتی ندارند و عمدتاً حمایتی که از آنها می‌شود از طریق بیمه‌هاست و بودجه مستقیمی برای آن وجود ندارد.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد واکسن‌ها نیز گفت: سال آینده واکسن جدیدی در برنامه نداریم و تعهدات امسال ما سر جای خود باقی می‌ماند و در چارچوب اعتبارات موجود، اولویت‌های خود را خواهیم داشت این در حالی است که اولویت ما واکسیناسیون است و از محل اعتبارات موجود تأمین می‌شود.

دیناروند گفت: یک ردیف اعتباری دیگر وجود دارد که از یارانه دارو، شیر خشک و واکسن است. این اعتبار کاهشی نداشته و سهم سازمان حدود 500 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد اینکه آیا سال سختی را از نظر بودجه‌ای پیش‌بینی می‌کند گفت: امیدواریم سال سختی نداشته باشیم باید شرایط بودجه کشور را درک کرد چرا که اوضاع خیلی مثبت نیست و کاهش بالای قیمت نفت را داریم که بر درآمدهای دولت اثر می‌گذارد.

 اخباراجتماعی  - فارس


ویدیو مرتبط :
رییس سازمان غذا و دارو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان دارو: بیماران سرگردان دارو هستند



رسول دیناروند,رئیس سازمان دارو

رئیس سازمان دارو: بیماران سرگردان دارو هستند

وی افزود: انشاءالله حمایت از قیمت دارو را به صورتی انجام خواهیم داد تا قیمت دارو برای این گروه از بیماران به همان شیوه گذشته کاهش یابد، یعنی ما قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج را با پرداخت صحیح مابه التفاوت‌ها را به قبل از افزایش قیمت داروها برمی‌گردانیم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو به دلیل نوسانات نرخ ارز را کاملأ جبران می‌کنیم، گفت: بیماران الان در تهیه و تامین هزینه‌های دارویی واقعأ سرگردان هستند و ما آمده‌ایم که این کارها را سر و سامان دهیم.

رسول دیناروند  در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای پرداخت مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های دارویی بیماران صعب العلاج و خاص خواهید داشت، زیرا فقط یک فاز از این پرداخت مابه‌التفاوت‌ هزینه‌های دارویی بیماران صورت پذیرفت و همه آنها نیز نتوانسته‌اند این مابه‌التفاوت‌ها را دریافت کنند، اظهار داشت: شیوه قبلی درباره مابه‌التفاوت‌های هزینه داروهای بیماران عملی نبود و به همین دلیل نیز نتوانستند ادامه دهند.

وی افزود: انشاءالله حمایت از قیمت دارو را به صورتی انجام خواهیم داد تا قیمت دارو برای این گروه از بیماران به همان شیوه گذشته کاهش یابد، یعنی ما قیمت داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج را با پرداخت صحیح مابه التفاوت‌ها را به قبل از افزایش قیمت داروها برمی‌گردانیم.

دیناروند در پاسخ به این پرسش که مثلأ بیماران پیوندی که داروی «سلسپت» را در گذشته حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان تهیه می‌کردند، در حال حاضر باید بیش از ۲۵۰ هزار تومان بپردازند، با این اقداماتی که عنوان کردید مثلأ در این مورد خاص، قیمت دارو را به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان بر می‌گردانید، تصریح کرد: بله، انشاء‌الله، ببینید یک مقدار از افزایش قیمت دارو ناشی از افزایش نرخ ارز است که به طور کامل آن را جبران می‌کنیم و یک مقدار نیز ناشی از هزینه‌های دیگر است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات شما در زمینه بیماران صعب‌العلاج و خاص به این مسئله منتهی خواهد شد که بیمار دیگر پولی برای دارو نپردازد، گفت: بیمار همیشه یک مبلغی را می‌پردازد ولی مابه‌التفاوت را حتماً پرداخت خواهیم کرد تا پرداخت هزینه‌های دارویی توسط بیماران کاهش یابد. دیناروند در تشریح علت سرگردانی بیماران برای تهیه داروها، به خصوص درباره تامین هزینه‌های آن عنوان کرد: چون به خوبی عمل نشده است، زیرا بیماران الان واقعا سرگردان هستند و ما آمده‌ایم که این کارها را سر و سامان دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این پرسش که چقدر برای این اقدامات‌تان زمان نیاز دارید، بیان داشت: از من نسبت به زمان روز آن را درخواست نکنید، ما در اسرع وقت این کارها را می‌کنیم حتی اگر بتوانیم در مدت ۱۰ روز این کار را انجام دهیم، ولی به هر حال کار دولتی است و باید با جاهای مختلف هماهنگی‌های مربوطه صورت پذیرد، دستگاه‌های مختلفی هستند، باید با بیمه‌ها به توافق برسیم که این کارها در حال انجام است. /تسنیم