اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس سازمان انرژی اتمی: اخبار محرمانه ایران پس از حضور بازرسان آژانس درز می‌کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رئیس سازمان انرژی اتمی: اخبار محرمانه ایران پس از حضور بازرسان آژانس درز می‌کند

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که تمامی فعالیت‌های ما تحت نظارت دوربین‌های آژانس انجام می‌شود، گفت: جالب است که درز اخبار محرمانه ایران مدت کوتاهی پس از حضور بازرسان و اطلاع آن‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش فارس، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی گفت: مدیران آژانس باید توجه کنند که متاسفانه سیستم آن‌ها از امنیت کافی برخوردار نیست و از اینکه جمهوری اسلامی ایران این نکته را بارها گوشزد کرده، لازم است در نحوه تعامل با ایران دقت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر این‌ که ورود ایران به مذاکره پیرامون ابعاد محتمل نظامی (PMD) با وجود نبود امنیت حفظ اطلاعات محرمانه اعضاء در آژانس یک امتیاز بزرگ برای ارتقاء نقش آژانس در سطح جهانی است، گفت: ضرورت دارد در گفت‌وگوها عاقلانه‌تر بحث شود و برای رسیدن به اطمینان متقابل و ابهام‌زدایی از نکات اختلاف‌برانگیز اجتناب شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به هجمه رسانه‌های استکباری علیه برنامه‌های تحقیقاتی سازمان در دستیابی به نسل‌های پیشرفته سانتریفیوژها گفت: تمامی فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران برابر مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تحت نظارت دوربین‌های آژانس انجام می‌شود.

وی افزود: مطمئن باشید هرگونه اعلام رسانه‌ای در خصوص فعالیت‌های سازمان پس از اطلاع دقیق آژانس صورت می‌گیرد و در واقع رسانه‌ها چیزی را کشف نمی‌کنند. نکته جالب توجه اینجاست که نشت اخبار محرمانه کشورمان مدت کوتاهی پس از حضور بازرسان و اطلاع آن‌ها صورت می‌گیرد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ما از انرژی هسته ای‌ که هزاران منفعت صلح‌آمیز دارد، در تولید برق، درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، رشد کشاورزی کشور و صنایع استفاده می‌کنیم و طبق مقررات بین‌المللی همه این فعالیت‌ها را در وقت و مهلت قانونی آن به اطلاع مرجع بین‌المللی می‌رسانیم.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص نیروگاه اتمی بوشهر نیز تاکید کرد: با وجود اطمینانی که از ایمنی هسته‌‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر وجود دارد، انتظار می‌رود با حصول اطمینان از عملکرد نیروگاه، تحویل موقت آن به طرف ایرانی در آینده نزدیک صورت پذیرد.

وی با ابراز رضایت از انجام آزمایشاتی که برای رسیدن نیروگاه به قدرت کامل انجام شده است، اضافه کرد: تاکنون طبق برنامه برق تولیدی نیروگاه به شبکه سراسری وصل شده است و همکاران و متخصصان انرژی اتمی در کنار پیمانکار روس به رفع نارسایی‌ها و به‌ روزسازی آن جهت تحویل به بهره‌بردار می‌پردازند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
حضور سرزده بازرسان آژانس انرژی اتمی در وزارت کشور!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:ایران اطلاعات ساختگی ارائه داده است



فریدون عباسی در گفت و گو با الحیات

ایران اطلاعات ساختگی ارائه داده است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مقاله ای که روز پنجشنبه منتشر شده اعلام کرده است که به دلیل جاسوسی خارجی ها، دولت ایران در برخی موارد اطلاعات ساختگی ارائه داده است تا از برنامه های هسته ای اش در مقابل قدرت های غربی و اسرائیل حفاظت کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

دیپلماسی ایرانی: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مقاله ای که روز پنجشنبه منتشر شده اعلام کرده است که به دلیل جاسوسی خارجی ها، دولت ایران در برخی موارد اطلاعات ساختگی ارائه داده است تا از برنامه های هسته ای اش در مقابل قدرت های غربی و اسرائیل حفاظت کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، فریدون عباسی به ماهیت این اطلاعات ساختگی اشاره ای نکرد و مشخص نشد این اطلاعات در چه زمانی به چه کسی یا کدام سازمان ارائه شده است.

اظهارات عباسی در روزنامه الحیات چاپ شده که در تیراژ بالا در انگلیس منتشر می شود. وی که برای شرکت در اجلاس سالیانه آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته را در وین سپری کرده بود در حاشیه این نشست با این روزنامه گفت و گو کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با متهم کردن ام آی 6 (سرویس جاسوسی انگلیس) در زمینه جاسوسی از برنامه های هسته ای ایران اظهار داشت: ما در برخی موارد اطلاعات ساختگی ارائه دادیم تا از موقعیت و دستاورد های برنامه های هسته ای ایران حفاظت کنیم چرا که گزینه ای جز گمراه کردن سرویس های جاسوسی خارجی پیش رو نداریم. به گفته وی گاهی به ضعف در برنامه های هسته ای ایران اشاره شده که در واقع هیچگاه وجود نداشته و گاهی نیز از توانمندی هایی سخن گفته شده که حقیقت نداشته اند.

عباسی در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد دیگران ما را متهم می کنند و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به دنبال تصدیق این اتهامات است.  مانند آنچه در مورد صدام حسین اتفاق افتاد، آنها به دنبال چارچوبی قانونی هستند که تحریم ها و ایزوله را در آن افزایش دهند.

این در حالی است که گیل تودور، سخنگوی آژانس به اظهارات عباسی واکنش نشان نداده  است اما به گزارش نیویورک تایمز عباسی در اظهاراتش موضوع ارائه اطلاعات ساختگی را تایید کرده است. عباسی که دو سال پیش در تهران مورد سوء قصد قرار گرفت، در جریان سخنرانی خود در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز انگشت اتهام خود را به سوی آژانس اشاره رفت و اعلام کرد که اطلاعات مربوط به برنامه های هسته ای ایران از طریق آژانس در اختیار گروه های تروریستی قرار می گیرد. وی همچنین از دو انفجار در تاسیسات غنی سازی ایران پرده برداشت که اخیرا به وقوع پیوسته است.

‎این در حالی است که فریدون عباسی، در گفت و گوی اخیر خود  با پرس تی وی با طرح این پرسش که چگونه برخی نهادها به اطلاعاتی که ایران دراختیار آژانس قرار داده است، حتی قبل از آن که یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی این اطلاعات را به کنفرانس عمومی آژانس ارائه دهد، دست یافته اند.یادآور شد: به طور طبیعی چنین گزارش هایی، به ویژه آن ها که باید به شورای حکام و کنفرانس عمومی ارائه شوند، هرگز منتشر نمی شوند. اما مطلع شده ایم که حتی قبل ازآن که آمانو ، این اطلاعات را در گزارش خود به کنفرانس عمومی ارائه دهد، برخی از نهادها به این اطلاعات دست یافته اند.عباسی هشدار داد: اگر آمانو از درخواست ما برای خودداری از افشای اطلاعات مان چشم پوشی کند، وی در برابر خسارت احتمالی تاسیسات ایران چه از طریق اقدام تروریستی و یا عملیات نظامی، مسئول خواهد بود.

این مقام ایرانی همچنین یادآور شد، بیش تر این نهادها برای صهیونیست ها کار می کنند و ایران با جدیت از آمانو خواسته است تا از ارائه چنین گزارش هایی به کنفرانس عمومی خودداری کند.رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: وی (آمانو) باید در این باره، به ویژه در شرایطی که برخی از کشورها با ایران دشمن هستند، بیشتر مسئولیت پذیر باشد.عباسی یادآور شد، آژانس باید در پاسخ به حسن نیت ایران درهم کاری با بازرسان، از کشورهایی که با ایران دشمنی دارند بخواهد تا توسل به اقدامات تروریستی که امنیت هسته ای جمهوری اسلامی را به مخاطره می افکند، متوقف کنند./ایران دیپلماسی