اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس سابق سیا: ترامپ رئیس‌جمهور شود، ارتش آمریکا سرپیچی می‌کند



اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,مایکل هایدن

رئیس سابق سازمان سیا گفت، این احتمال وجود دارد که در صورت روی کار آمدن دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور، ارتش آمریکا از اجرای برخی از دستورات وی سرپیچی کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مایکل هایدن، رئیس سابق سیا که بین سال‌های 1999 تا 2005 ریاست آژانس امنیت ملی آمریکا را هم در دست داشت، گفت که اظهارات دونالد ترامپ جمهوری‌خواه که برای رسیدن به پست ریاست جمهوری تلاش می‌کند، سوالات بسیاری را بر می‌انگیزد.

وی در مصاحبه با بیل ماهر، تحلیل‌گر و مجری مشهور آمریکایی گفت: اگر ترامپ بخواهد پس از پیروزی هم مطابق سخنانش در کارزارهای انتخاباتی عمل کند، من شخصا بسیار نگران می‌شوم.

ترامپ اوایل همین ماه در کارولینای جنوبی گفته بود که وی از روش بازجویی غرق مصنوعی (القای حس خفگی با ریختن آب بر سر مظنون) و تکنیک‌های بازجویی مشابه آن حمایت می‌کند چرا که منجر به دریافت اطلاعات حیاتی از تروریست‌ها می‌شود.

وی در مصاحبه با یو اس ای تودی از اقدام هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه دولت اول اوباما برای استفاده از سرور شخصی انتقاد کرد و گفت که آژانس‌های اطلاعات خارجی هم احتمالا به این نکته پی‌برده و همین آن را به هدفی با اهمیت تبدیل می‌کند.

رئیس سابق سیا همچنین گفت که خود را به آب و آتش می‌زند تا به ایمیل‌های سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دسترسی پیدا کند.

وی افزود: اگر من هنوز رئیس آژانس امنیت ملی بودم و فردی به من می‌گفت که می‌توانم به ایمیل‌های سرگئی لاوروف دسترسی پیدا کنم، من چه میزان انرژی بابت آن صرف می‌کردم؟ قطعا خودم را به آب و آتش می‌زدم.

اخبار بین الملل - ایسنا


ویدیو مرتبط :
شوت ترین رئیس جمهور دنیا(فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترامپ تهدید کرد اگر رئیس جمهور آمریکا شود آوارگان سوری را اخراج می کند



اخبار,اخباربین الملل ,دونالد ترامپ

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد اگر رئیس جمهور شود همه آوارگان سوری را که در آمریکا زندگی می کنند به کشورشان باز می گرداند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ترامپ با انتقاد از دولت آمریکا برای میزبانی آوارگان سوری گفت اگر در انتخابات ریاست جمهوری آینده پیروز شوم همه این آوارگان را به سوریه باز می گردانم .

دونالد ترامپ همچنین از تصمیم باراک اوباما برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق انتقاد و تاکید کرد با کاهش نظامیان آمریکایی در عراق باعث تشدید حملات شورشیان مسلح شد.


اخباربین الملل  - صدا و سیما