اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس سابق ام‌آی‌۶: ماهیت انقلابی‌گری ایران در دوره 15 ساله برجام تغییر می‌کند



اخبار,اخبارسیاست خارجی,جان ساورز

«جان ساورز» رئیس پیشین سرویس اطلاعات خارجی انگلیس در مصاحبه‌ای ادعا کرد که طی ۱۰ تا ۱۵ سال اجرای برجام، ماهیت انقلابی‌گری ایران تغییر می‌یابد.

به گزارش فارس، مقام ارشد پیشین سرویس جاسوسی انگلیس مدعی شد که ماهیت انقلابیگری ایران طی 10 تا 15 سال اجرای برجام تغییر می‌یابد.

رئیس پیشین ام‌آی 6 انگلیس در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان ادعاهایی بی اساس درباره مواضع مردم ایران در قبال دولت این کشور و تغییر ماهیت انقلابی جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

«جان ساورز» در پاسخ به سوال فرید زکریا مجری برنامه جی‌پی‌اس درباره برجام گفت: «من فکر می‌کنم آنچه ما داریم می‌بینیم یک کشوری است که در حال دوران گذار و انتقال از یک پایه و اساس انقلابی‌گری به یک کشور عادی‌تر و نرمال‌تر است».

وی که عضو تیم انگلیس در مذاکرات هسته‌ای سال‌های ابتدایی دهه اول سال‌های 2000 بود، مدعی شد: «البته تنشها و درگیریهایی در داخل کشور(ایران) وجود دارند. صادقانه بگویم من وقتی به عنوان تیم مذاکره‌کننده به تهران رفتم، در آنجا این حس را از مردم ایران به ویژه جوانان دریافت کردم که آنها احترام زیادی برای مفهوم انقلاب و دولت انقلابی در ایران قائل نیستند. آنها خواهان داشتن یک زندگی عادی هستند. آنها خواهان قادر بودن به تجارت، سفر،‌ استفاده از آیفون‌هایشان و دسترسی به اینترنت شبیه به آنچه در دیگر کشورها است، هستند».

ساورز همچنین ادعا کرد: «من فکر می‌کنم ما نیاز به قدری صبر استراتژیک در قبال ایران داریم تا به آن، زمان برای توسعه و تکامل ظرف 10 تا 15 سال پیش رو بدهیم. البته اگر ایران سعی به گریز هسته‌ای بکند، ما همچنان یک ضامن نهایی که همان حمله محتمل نظامی است، داریم. اما من فکر می‌کنم این احتمال وجود دارد که ایران طی 10 تا 15 سال آینده به کشوری عادی تر و نرمالتر تبدیل شود و ما باید این احتمال را تقویت کنیم».


  اخبار سیاست خارجی - فارس


ویدیو مرتبط :
خبر فوری-نصیحت انقلابی چگوارا به رئیس جمهور ایران-حسن ر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا رئیس جمهور دو دوره ایران فتنه گر است ؟



اخبار,اخبار سیاسی,عامل اصلی فتنه در ایران

 
 اخبار سیاسی - تنور فتنه یکبار دیگر داغ شد؛ فرزندان نظام یا عاملان و آمران فتنه؟!

خاتمی در میانه هجمه های تازه/ هاشمی مرد در سایه/ شریعتمداری در مقام مدعی العموم/ فتنه پرونده ای مفتوح!

بی گمان این وضعیت بینابینی که دستمایه مجادلات سیاسی و تسویه حساب های طیفی شده نمی تواند تا ابد ادامه داشته و هر چقدر که به درازا انجامد جز آسیب از آن برون نخواهد آمد. بالاخره باید مشخص شود که رئیس جمهوری دو دوره ایران فتنه گر است یا سرمایه نظام، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمر و عامل اصلی فتنه است یا استوانه انقلاب و.....

در گوشه شمالی تهران در یکی از زوایای این ابر شهر بی در و پیکر، آرام و فارغ از هر جنجالی دفتری دارد و روی بازی به سوی مشتقان، اگر بگذارندش.

نه اهل مجادله و منازعه بی فرجام است نه اهل جنجال افکنی و هوچی گری؛ از آن جنس مردمانی است که ورودش به وادی سیاست و شهرگی اش نیز نتوانسته خصلت و خوی مردمداری و مردم نوازی و اندیشه گری اش را کم رنگ و بلاموضوع کند. او مردی از جنس خردورزی و فرهنگ و تعامل و مداراست.

مردی از جنس خردادهای خاطره انگیز، فرزند فاضل امام که جلوه گر اسلام رحمانی نه در محدوده جغرافیایی ایران که در گستره جهانی است. او را به عنوان منادی قرائتی اصیل و مردم نوازانه از جمهوری اسلامی می دانند همانی که پارادیم همیشگی اش یک کلام بوده " جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم"

در آن هنگامه که مخاطرات و مناقشات صحنه سیاسی ایران را در نوردیده بود و انشقاق ها و گسل ها در حال دامن گستری بود با نگاه به آینده با خیر اندیشی همیشگی اش و از همه فراتر با عشقی که به انقلاب و بر افراشتن سازه ای داشت که نقد جوانی برایش داده و آن را از جان خوش تر می داشت، دو طیف منتقد و حاکمیت را دعوت به گذر از چالش ها و پیمودن مسیری تازه برای آینده روشن کرد.

 " محمد خاتمی" همو که ملامت کشید و حرف شنید و هیچ گاه از انقلاب و آرمان های مردم سالاری دینی دست نکشید. حال او که در پیدایش و خلق حماسه 24 خرداد نقشی غیر قابل انکار داشت و به استحکام و قوام دوچندان ساختار نظام در ورای همه تلاطم ها کمک شایان توجهی کرد اما بازهم مورد هجمه نامنصفانه و ناخیر خواهانه تندروهاست.
 
او در گوشه ای از این شهر پر هیاهو بی هیچ آرایش و پیرایشی دردفتری که موهبتی است و موقتی، تنها  به اندیشه ورزی مشغول است و گاه و بیگاه پذیرای دوستدارانش، اما باز هم او را بر نمی تابند و آماج تندروی های نامنصفانه اش قرار می دهند.

 

او که جایگاه و پایگاهی رفیع نه  تنها در داخل که در خارج از ایران و در نزد اندیشمندان و صاحب نظران جهانی دارد، خواست که در بحبوحه خطیر شرایط فعلی به کمک دستگاه دیپلماسی آمده و از ظرفیت و سرمایه ای که به پشتوانه انقلاب، اطمینان و اقبال و استقبال مردم بدست آورده، برای جمهوری اسلامی و به نام ایران هزینه کند اما خبر بهت آور ممنوع الخروجی اش پایانی بود بر تمامی اهتمام و کوشش وی.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

حال چند روز از این اتفاق نگذشته عزیزان سازمان تبلیغات اسلامی در اقدامی که بواقع نمی توان توجیح منطقی برای آن یافت تصویرش را به عنوان سران فتنه! "بر روی جلد دائره المعارف فتنه 88" می نشانند. آنانی که گویا پیام دوری جویی از انشقاق های گذشته و افراط و تفریط ها را که مردم با صوت جلی در حماسه 24 خرداد فریاد زدند و گامی باند در جهت هم افزایی و گذر از خاطرات ناخوشایند گذشته برداشته اند را نشینده و مدام بر طبل تندروی و ارجاع به مخاطرات آن دوران می کوبند.

از این نیز بگذریم که آن مرد سایه دار در روی جلد این دایره المعارف با توجه به سوابق و عقبه گفتاری و رفتاری این قشر اشاره واضح و مبرهنی دارد به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مردی که با حضورش در عرصه انتخابات همه معادلات از پیش طراحی شده این دوستان را در هم شکست و در راستای خلق حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب، کاری کارستان رقم زد و شور و نشاط را یکبار دیگر با کنش راهبردی خود به صندوق های رای بازگرداند.

 از آن سوی دیگر سردار قلم! باز عنان صبر از کف بدر داده و درباره دیدار محتمل خاتمی با مراجع عظام تقلید شرحیه نگاشته و جالب آنکه خود را در مرتبه ای چنان بس رفیع دیده که برای مراجع بزرگوار تقلید تعیین تکلیف کرده و برای آن باید و شاید رج کرده که مختار و مجاز نیستند که یکی از سران فتنه را به حضور بطلبند. فارغ از چرایی و چگونگی و صحت و سقم این دیدار و شخص محمد خاتمی نکته کلیدی در این میانه آنست که این خط و نشان کشی بی گمان توهینی بس بزرگ به جایگاه و شان مرجعیت است.

نگارنده خود به یاد ندارد که در چند دهه اخیر فردی این جسارت و جرات را به خود داده باشد که برای مراجع تقلید تعیین تکلیف کرده و به آنان امر و نهی کند. گفتاری که در تضاد و تناقض آشکار با جایگاه و ساحت مرجعیت است. آیات عظام به آن مرتبه ای از شناخت و آگاهی و تسلط رسیده اند که ملجا و پناه مردم و نشان دهنده راه و خطوط سیر و سلوک معنوی و مذهبی هستند. حال چگونه فردی مدعی به خود اجازه می دهد که برای یک موضوع ساده آنان را مخاطب قرار داده و راه به مراجع تقلید بنمایاند؟؟!!

البته بدیهی است که آقای شریعتمداری خود را برخوردار از مصونیت ویژه فرض می کند و گمانش این است که کسی را یارای مواخذه وی نیست اما به نظر می رسد این نگاه ناموزون و توهین آمیز وی به ساحت مراجع تقلید نیازمند پاسخی متقن و قاطعانه از سوی این بزرگواران و دلسوزان نظام و انقلاب باشد.....

در پایان باید گفت که این دست اقدامات تندروانه و افراطی که مروجان آن تنها در گذشته سیر کرده و حال و آینده را نیز قربانی این رجعت های ناموزون می کنند، بالاخره باید حد یقفی داشته باشد.  به نظر می رسد پرونده حوادث سال 88 یا به قول دوستان فتنه یا هر آنچه هست و عاملی و آمری و مسببینی دارد لازم است تا مورد رسیدگی همه جانبه و  قانونی قرار گرفته و تعیین تکلیف شود.

اخبار سیاسی - خرداد