اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر:مصر برای ایجاد رابطه با ایران مردد است



 

 

 

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر:مصر برای ایجاد رابطه با ایران مردد است

 

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر:مصر برای ایجاد رابطه با ایران مردد است/از بشار اسد در مقابل مردم سوریه حمایت نکرده ایم

مجتبی امانی رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر در مصاحبه ای با یوم 7 گفت: اگرچه رابطه ی ایران و مصر پس از انقلاب 25 ژانویه بهبود یافته است اما هنوز چالش هایی در مسیر بهبود بیشتر روابط بین دو کشور وجود دارد.

مجتبی امانی گفت: مصریان در مورد ایجاد رابطه حدی با ایران مردد هستند.

وی افزود: امریکا و اسرائیل مخالف بهبود روابط ایران و مصر هستند. امانی گفت: برخی از کشورهای عربی مخالف رابطه ایران و مصر هستند، اگرچه مصر فشار از سوی این کشورها را رد کرده است.

امانی گفت: موضوع کسانی که تحت تعقیب سرویس امینی مصر هستند هنوز با این کشور مورد بحث قرار نگرفته است. امانی افزود: ایران از تحویل متهمان بدون برپایی دادگاهی عادلانه برای این افراد خودداری می کند.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر از متهم کردن یک دیپلمات ایرانی به جاسوسی توسط مصر انتقاد کرد و آن را تلاشی برای جلوگیری از ایجاد رابطه بین مصر و ایران خواند.

وی گفت: مشکل اخذ ویزا برای ایرانیان هنوز مانعی بزرگ برای بهبود روابط است و محدودیت های ویزا برای ایرانیان از زمان برکناری مبارک تغییری نکرده است.

مجتی امانی سفر احمدی نژاد به مصر را رد نکرد و گفت: احمدی نژاد امادگی خود را در دیدار با هیئت اعزامی مصر اعلام کرده است.

وی اتهامات به ایران را در خصوص قاچاق اسلحه به سوریه را رد کرد و گفت: ما از بشار اسد در مقابل مردم حمایت نکردیم. وی گفت: عناصری وجود دارند که درصدد تخریب چهره ی ایران در جهان هستند.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر گفت: ار مردم سوریه تقاضا می کنم که منتظر نتایج اصلاحات بشار اسد باشند.../تحلیل:انتخاب


ویدیو مرتبط :
سوتی رییس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر:حمله سلفیون به من باعث رنجش خاطر "جناب عایشه" شد



دفتر حافظ منافع ایران در مصر,امکان مذهبی در مصر

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر:حمله سلفیون به من باعث رنجش خاطر "جناب عایشه" شد/ سلفیون: درامد 3 خانوار ایرانی اندازه یک خانوار مصری است!

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در واکنش به اظهاراتی مبنی بر ممنوعیت بازدید از اماکن مذهبی توسط ایرانیان در مصر گفت: این حق توریست های ایرانی است که به امکان مذهبی در مصر بروند و این خنده دار است که ایران می خواهد با استفاده از مساجد شیعه را ترویج دهد...ن به مراسم تولد جناب عایشه رفتم اما گروهی از سلفی ها به من حمله کردند و خواستار خروج من از مراسم شدند و این مسئله جناب عایشه را رنج می دهد و باعث رنجش خاطر او می شود.

انتخاب : مجتبی امانی رئیس دفتر حافظ منافع ایران در گفتگو با "ام بی سی مصر" اظهار داشت که سوریه متحد استراتژیک ایران است اما تهران با استفاده از سلاح از این کشور حمایت نمی کند.

وی افزود: حکومت بشار اسد طبق توافقاتی از روسیه و چین سلاح وارد می کند.

مجتبی امانی تصریح کرد: نباید ایران را به خاطر رابطه با سوریه مقصر بدانید و در عوض باید برخی از کشورهای عریی را در این ماجرا گناهکار بدانید که به ارتش ازاد سوریه سلاح می دهند تا در مقابل حکومت بایستد.

وی در ادامه در واکنش به برخی شایعات که ایران را متهم به خرابکاری در برخی کشورهای منطقه می کنند، گفت: ایران با ورود به لبنان به دنبال ایجاد اتحاد در این کشور و پایان دادن به جنگ داخلی بین شیعیان و سنی ها و مسیحیان بود. ایرانی ها به مانند عربستانی ها که با تانک وارد بحرین شدند به لبنان ورود نکردند.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در ادامه از اظهارات نادر بکر معاون رئیس حزب سلفی "نور" انتقاد کرد. او گفته بود که « 40 درصد ایرانی ها زیر خطر فقر زندگی می کنند و و درامد سه خانواده ایرانی اندازه یک خانواده مصری است، انوقت می خواهند 11 میلیون توریست ایرانی به مصر ارسال کنند!» وی همچنین در ادامه به موفققیت های هسته ای و غیرهسته ای ایران و جایگاه دانشمندان کشورمان را به استهزا گرفته بود.

امانی افزود: من به مراسم تولد جناب عایشه رفتم اما گروهی از سلفی ها به من حمله کردند و خواستار خروج من از مراسم شدند و این مسئله جناب عایشه را رنج می دهد و باعث رنجش خاطر او می شود.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در واکنش به اظهاراتی مبنی بر ممنوعیت بازدید از اماکن مذهبی توسط ایرانیان در مصر گفت: این حق توریست های ایرانی است که به امکان مذهبی در مصر بروند و این خنده دار است که ایران می خواهد با استفاده از مساجد شیعه را ترویج دهد./انتخاب