اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهور کره جنوبی در راه ایران


سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی از سفر احتمالی "پارگ گون های" به تهران خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: "پارگ گون های،" رئیس جمهور کره جنوبی، موضوع سفر به ایران را در دست بررسی دارد.

به موجب این گزارش، سخنگوی رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد در صورت قطعی شدن سفر پارگ گون های به ایران، این نخستین سفر یک رئیس جمهور کره جنوبی به تهران خواهد بود.

این سخنگو با این همه درباره جدول زمانی سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران توضیح بیشتری نداد.

برچیده شدن تحریم‌های بین المللی بر ضد ایران در چارچوب اجرایی شدن توافق هسته‌ای این کشور، موجب افزایش توجه کشورهای جهان به بهره برداری از فرصت‌های بزرگ تجاری در این کشور شده است.

شی جینپینگ، رئیس جمهور چین، در این چارچوب هفته گذشته به تهران سفر کرده بود و به گفته مقامات ژاپنی، شینزو آبه، نخست وزیر این کشور نیز موضوع سفر به تهران را در دستور کار خود دارد. افزون بر آن برخی از مقامات اروپایی نیز درصدد برنامه ریزی برای سفر به ایران هستند.

خبرگزاری کیودو در ادامه نوشت:" به نظر می‌رسد برنامه سفر پارگ گون های به ایران، با هدف تشدید فشار‌ها بر کره شمالی برای چشم پوشی از برنامه تسلیحات هسته‌ای خود صورت بگیرد."


ویدیو مرتبط :
در اومدن دندون مصنوعی رئیس جمهور کره جنوبی وسط سخنرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران به هواپیمای رئیس جمهور کره جنوبی مجوز نداد



اخبار, اخبار سیاست خارجی,پارک گئون هه


اخبار سیاست خارجی - ایران به هواپیمای رئیس جمهور کره جنوبی مجوز نداد

یک رسانه کره جنوبی مدعی شد که ایران به هواپیمای حامل «پارک گئون هه» رئیس جمهوری این کشور مجوز فرود به آسمان خود را نداده است.

به ‌گزارش فارس، روزنامه «چوسان ایلبو»، چاپ سئول  مدعی شد ایران به هواپیمای حامل پارک گئون هه رئیس جمهوری این کشور مجوز فرود به آسمان خود را نداده است.

«هواپیمای «پارک گئون هه»، رییس جمهور کره‌جنوبی به‌دلیل عدم مجوز ورود به فضای ایران از سوی نیروی هوایی این کشور با 40 دقیقه تاخیر به امارات رفت.

بنابر‌این گزارش، این حادثه حدود سه هفته قبل و در تاریخ 19 مه به‌وقوع پیوسته است.

یک مقام ارشد دولت کره‌جنوبی در گفت‌وگو با این روزنامه گفت:«نیروی هوایی ایران هواپیمای رییس جمهور را جنگنده تصور کرده و به همین دلیل اجازه عبور از فضای خود را به این هواپیما صادر نکرده است. ظاهرا در این باره قطع ارتباطی ایجاد شده بود.»

وی در ادامه افزود که دولت کره ‌جنوبی پیشتر همانگی‌های لازم را در این زمینه با تهران به عمل می‌آورد.

این روزنامه در خاتمه از تاخیر ورود رییس جمهور کره جنوبی به امارات متحده عربی جهت افتتاح یک نیروگاه هسته ای ساخت این کشور خبر داد.
 اخبار سیاست خارجی - فارس