اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهور چین وارد تهران شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری چین به دعوت رسمی همتای ایرانی خود، لحظاتی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای دو روز وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال وزیر امورخارجه قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری های مشترک در زمینه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و پکن، از جمله اهداف دیدار رسمی 'شی جین پینگ' از جمهوری اسلامی ایران است.

در این سفر علاوه بر مذاکره روسای جمهوری و هیاتهای دو طرف؛ اسناد متعدد همکاری و موافقت نامه هایی در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، حقوقی و فرهنگی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به چین و پس از حدود 14 سال از سفر رئیس جمهوری اسبق چین (جیانگ زمین) به ایران انجام می شود.
رئیس جمهوری چین را در این سفر علاوه بر سه معاون نخست وزیر و 6 وزیر، هیات بزرگی از بازرگانان و رسانه های چینی همراهی می‌کنند.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهور اتریش وارد تهران شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور چین وارد تهران می‌شود


رئیس‌جمهور چین در ادامه سفر منطقه‌ای خود به عربستان و مصر امشب وارد کشورمان می‌شود. به گزارش مشرق، شی جین پینگ رئیس جمهور چین قرار است امشب وارد تهران شود. وی پیش از این به کشورهای عربستان و مصر رفت و با مقامات ارشد این کشورها ملاقات کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور چین در ادامه سفر منطقه‌ای خود به عربستان و مصر امشب وارد کشورمان می‌شود.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین قرار است امشب وارد تهران شود. وی پیش از این به کشورهای عربستان و مصر رفت و با مقامات ارشد این کشورها ملاقات کرد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در یادداشتی که امروز در روزنامه ایران چاپ شد تأکید کرد که «در سفرم به تهران اعتماد سیاسی متقابل را تقویت و پایه همکاری را  مستحکم‌تر می‌سازیم».

وی در این یادداشت همچنین عنوان داشت که «آمادگی داریم  با تشریک مساعی با ایران چشم انداز روشنی در آینده روابط چین و ایران را ترسیم کنیم».

قرار است در سفر رئیس جمهور چین به تهران سند راهبردی میان ایران و چین امضا شود.