اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهور عراق خطاب به هاشمی:شما از چهره هایی هستید که مردم عراق به آنها افتخار می کنند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مجمع تشخیص مصلحت نظام

فؤاد معصوم با قدردانی از موضع ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و راهبردی به این کشور گفت: ایران نخستین کشوری بود که فوراً و بدون پیش‌شرط در همه‌ زمینه‌ها به‌خصوص در مقابله با داعش که ریشه در حزب بعث دارد به عراق کمک کرد.

 روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داد:
 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در دیدار رئیس جمهور عراق با تأکید بر اینکه «جمهوری اسلامی ایران منافع ملی در عراق را از طریق کمک به استقرار صلح و ثبات سیاسی و تحکیم روند مردم سالاری در این کشور دنبال می‌کند»، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به دولت و مردم عراق در تمام زمینه‌ها و توسعه آن کشور و حمایت از دولت و ملت در مبارزه با تروریسم است.

هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از سازماندهی هدفمند تروریست‌ها در عراق و حمایت گسترده دشمنان مسلمانان از گروه تروریستی داعش با عنوان «دولت اسلامی»، خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت خطر تروریست‌ها فقط در محدوده عراق نخواهد ماند و دامنه‌ این‌گونه اقدامات می‌تواند ابعاد گسترده‌تری در منطقه و حتی در همان کشورهای غربی به خود بگیرد.وی با بیان اینکه مردم عراق سالیان درازی است که آرامش و امنیت واقعی نداشته‌اند، گفت: الآن زمان آن رسیده است که بخش‌های مختلف عراق اعم از شیعه، سنی و کردها با همدلی و همکاری، امنیت کامل را در تمام کشور برقرار کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه امنیت عراق پیوند محکمی با امنیت منطقه دارد، اظهار داشت: مردم و مسئولان عراقی بهتر می‌دانند که مطمئن‌ترین راه برای غلبه بر بحران امنیتی کنونی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.آقای هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: در جلوگیری و گسترش تفرقه بسیار جدی باشید و ایران را به عنوان یک دوست واقعی همواره در کنار خود ببینید.

فؤاد معصوم نیز در این دیدار با یادآوری سوابق توجهات و اقدامات خوب و نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم عراق در مراحل مختلف، خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی گفت: جنابعالی از شخصیت‌ها و چهره‌هایی هستید که مردم عراق به آنان افتخار می‌کنند.

رئیس جمهور عراق با تأکید بر اراده سیاسی کشور متبوعش برای گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، افزود: لغو روادید، حفظ محیط زیست، ارتباط ریلی، لایروبی و پاکسازی شط‌العرب و اروندرود از مباحث مطرح شده در روابط دو کشور است.

فؤاد معصوم با قدردانی از موضع ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و راهبردی به این کشور گفت: ایران نخستین کشوری بود که فوراً و بدون پیش‌شرط در همه‌ زمینه‌ها به‌خصوص در مقابله با داعش که ریشه در حزب بعث دارد به عراق کمک کرد.

رئیس جمهور عراق افزود: ایران به عنوان کشور دوست و همسایه عراق نقش مهمی برای برقراری همگرایی داخلی در عراق ایفا کرده است و ما نیازمند تجربیات ارزشمند ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.وی درخصوص بحران کنونی عراق گفت: متأسفانه هر روز بر جنایت‌ها و تفرقه‌انگیزی‌های داعش در عراق افزوده می‌شود و در شرایط کنونی نیاز به همگرایی هر چه بیشتر داریم و به دنبال برقراری آشتی سیاسی و اجتماعی در کشورمان هستیم.

آقای معصوم در پایان با ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با مقامات مختلف کشورمان افزود: دوستی ایران با عراق در مراحل و بحران‌های مختلف، برای دولت و ملت عراق به اثبات رسیده است.

 اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
دیدار رئیس جمهور عراق با آیت الله هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعبیر رئیس جمهور عراق از آیت الله هاشمی


آقای فواد معصوم نیز در این دیدار با یادآوری سوابق توجهات و اقدامات خوب و نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم عراق در مراحل مختلف، خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: جناب‌عالی از شخصیت‌ها و چهره‌هایی هستید که مردم عراق به ایشان افتخار می‌کنند.

پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس جمهور عراق با تأکید بر این نکته که «جمهوری اسلامی ایران منافع ملی در عراق را از طریق کمک به استقرار صلح و ثبات سیاسی و تحکیم روند مردم سالاری در این کشور دنبال می‌کند»، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به دولت و مردم عراق در تمام زمینه‌ها و توسعه‌ی آن کشور و حمایت از دولت و ملت در مبارزه علیه تروریسم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از سازماندهی هدفمند تروریست‌ها در عراق و حمایت گسترده دشمنان مسلمانان از گروه تروریستی داعش با عنوان «دولت اسلامی»، خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت خطر تروریست‌ها فقط در محدوده عراق نخواهد ماند و دامنه‌ی این‌گونه اقدامات می‌تواند ابعاد گسترده‌تری در منطقه و حتی در همان کشورهای غربی به خود بگیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردم عراق سالیان درازی است که از آرامش و امنیت واقعی برخوردار نبوده‌اند، گفت: الان زمان آن رسیده است تا بخش‌های مختلف عراق اعم از شیعه، سنی و کردها با همدلی و همکاری، امنیت کامل را در تمام کشور برقرار سازند.

ایشان با تأکید بر این نکته که امنیت عراق پیوند محکمی با امنیت منطقه دارد، اظهار داشت: مردم و مسؤولان عراقی بهتر می‌دانند که مطمئن ترین راه برای غلبه بر بحران امنیتی فعلی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: در جلوگیری و گسترش تفرقه بسیار جدی باشید و ایران را به عنوان یک دوست واقعی همواره در کنار خود ببینید.

آقای فواد معصوم نیز در این دیدار با یادآوری سوابق توجهات و اقدامات خوب و نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم عراق در مراحل مختلف، خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: جناب‌عالی از شخصیت‌ها و چهره‌هایی هستید که مردم عراق به ایشان افتخار می‌کنند.

رئیس جمهور عراق با تأکید بر اراده سیاسی کشور متبوعش برای گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: لغو روادید، حفظ محیط زیست، ارتباط ریلی، لایروبی و پاکسازی شط العرب و اروندرود از مباحث مطرح شده در روابط دو کشور است.

آقای فؤاد معصوم با قدردانی از موضع ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و راهبردی به این کشور گفت: ایران اولین کشوری بود که فوراً و بدون پیش شرط در همه‌ی زمینه‌ها به خصوص در مقابله با داعش که ریشه در حزب بعث دارند به عراق کمک کرد.

رئیس جمهور عراق افزود: ایران به عنوان کشور دوست و همسایه عراق نقش مهمی برای برقرای همگرایی داخلی در عراق ایفا کرده است و ما نیازمند تجربیات ارزشمند ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی در خصوص بحران کنونی عراق گفت: متأسفانه هر روز بر جنایت و تفرقه‌انگیزی‌های داعش در عراق افزوده می‌شود و در شرایط فعلی نیاز به همگرایی هر چه بیشتر داریم و به دنبال برقرای آشتی سیاسی و اجتماعی در کشورمان هستیم.

آقای معصوم در پایان با ابراز خرسندی از حضور در ایران و ملاقات با مقامات مختلف کشورمان گفت: دوستی ایران با عراق در مراحل و بحران‌های مختلف، به دولت و ملت عراق به اثبات رسیده است.