اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهور عازم قزاقستان شد/ همراهان روحانی چه کسانی هستند؟



اخبار,اخبارسیاسی,سازمان همکاری شانگهای


  اخبار سیاست خارجی  - رئیس جمهور عازم قزاقستان شد/ همراهان روحانی چه کسانی هستند؟

  رئیس‌جمهور با بدرقه رسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تهران را به مقصد قزاقستان ترک کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور را در سفر به قزاقستان، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت،‌ محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، محمود واعظی وزیر ارتباطات و الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مراسم بدرقه روحانی حضور داشتند.

رئیس‌جمهور پس از سفری به قزاقستان این کشور را به منظور شرکت در اجلاس شانگهای به مقصد دوشنبه پایتخت تاجیکستان ترک خواهد کرد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی است که توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان در 15 ژوئن سال 2001 تأسیس شد.

این سازمان هم‌اکنون شش عضو ثابت شامل چین، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان دارد و چهار کشور ایران، پاکستان، هند و مغولستان کشورهای عضو ناظر این سازمان محسوب می‌شوند.

 اخبار سیاست خارجی - خبر آنلاین


ویدیو مرتبط :
روحانی چگونه رئیس جمهور شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور ۳۱ شهریور عازم نیویورک می‌شود/ایرانیان مقیم نیورک به دیدار روحانی می‌روند



سفر روحانی به نیویورک

برای شرکت در شصت و ششمین اجلاس مجمع عومی سازمان ملل متحد
رئیس جمهور ۳۱ شهریور عازم نیویورک می‌شود/ایرانیان مقیم نیورک به دیدار روحانی می‌روند

حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد ۳۱ شهریور ماه راهی مقر این سازمان در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد 31 شهریور ماه راهی مقر این سازمان در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا خواهد شد.

این اولین سفر روحانی در کسوت ریاست جمهوری به ایالات متحده برای حضور در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد محسوب می‌شود.

حضور در افتتاحیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در روز صبح سه شنبه (2 مهرماه) آغاز می‌شود، اولین برنامه روحانی در نیویورک خواهد بود و پس از آن در دو نوبت روسا و مقامات بلند پایه کشورها سخنرانی خواهند کرد.

مطابق برنامه از پیش تعیین شده روحانی در بامداد سوم مهرماه و در جمع سران کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنرانی خواهد پرداخت.

همچنین روحانی در روز اجلاس خلع سلاح اتمی که در روز چهارم مهرماه برگزار خواهد شد، به عنوان رییس جنبش غیر متعدها سخنرانی خواهد کرد.

قرار است روحانی در جمع وزاری خارجه عضو جنبش عدم تعهد نیز سخنرانی داشته باشد.

برنامه‌های جنبی دیگری در حاشیه سفر روحانی به سازمان ملل متحد پیش بینی شده است که می توان به دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا و همچنین ملاقات دو جانبه با سران کشورهای حاضر در اجلاس اشاره کرد.

سفر روحانی به ایالات متحده آمریکا نزدیک به 6 روز به طول خواهد انجامید و وی پنجم مهرماه به تهران باز خواهد گشت.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد رکن اصلی، جهانی و مشورتی سازمان ملل متحد است. کلیه کشورهای عضو در این مجمع شرکت دارند و هر عضو سازمان ملل متحد در مجمع دارای یک حق رای است.

مجمع عمومی به طور منظم دوره‌های اجلاسیه سالیانه خود را از سپتامبر تا دسامبر یا ژانویه تشکیل می‌دهد.

193 کشور در سازمان ملل عضویت دارند که قرار است در این نشست روسای جمهور و وزیران خارجه و سایر مقامات این کشورها حضور یابند و دیدگاه‌های خود را درباره موضوعات مختلف بین‌المللی مطرح می‌کنند.

در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، ایران در هر هفت سال در سطح ریاست جمهوری دراین نشست شرکت کرد./فارس