اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهور در نشست سیکا حضور می‌یابد



اخبار,اخبار سیاسی,نشست سیکا


اخبار سیاسی - رئیس جمهور در نشست سیکا حضور می‌یابد

منابع مطلع خاطر نشان کردند که روحانی همچنین در این سفر احتمالا با شماری از رهبران کشورهای آسیای مرکزی و شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین دیدار و مذاکره می کند.

رادیو بین المللی چین روز سه شنبه گزارش کرد که رییس جمهوری اسلامی ایران ماه جاری میلادی در سفر به این کشور در یک نشست بین المللی در شانگهای شرکت می کند و با سران بسیاری از کشورها مذاکره خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی چین گفت که رییس جمهوری اسلامی ایران اواخر اردیبهشت ماه به منظور شرکت در چهارمین نشست سران کنفرانس تعامل و اقدامات جهت اعتمادسازی در آسیا (سیکا) به شانگهای سفر می کند.

دکتر حسن روحانی در جریان سفر خود به چین علاوه بر سخنرانی در این اجلاس با تعدادی از مقامات شرکت کننده در این اجلاس از جمله ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

منابع مطلع خاطر نشان کردند که روحانی همچنین در این سفر احتمالا با شماری از رهبران کشورهای آسیای مرکزی و شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین دیدار و مذاکره می کند.

پیش بینی شده است که رییس جمهور ایران روز سی ام اردیبهشت وارد چین شود.

ایران و چین روابط دیرینه ای دارند و تاریخ مناسبات آنها به بیش از دو هزار سال قبل در زمان احیای جاده ابریشم باز می گردد.

روابط تجاری دو طرف پس از انقلاب اسلامی توسعه چشمگیری داشته و میزان تبادلات تجاری دو کشور در سال های اخیر به مرز 40 میلیارد دلار رسیده است.

چین یکی از بزرگترین واردکنندگان منابع انرژی از ایران محسوب می شود.

مواضع دو کشور در امور و رویدادهای بین المللی بسیار نزدیک است و رایزنی های بلندپایه ای میان آنها جریان دارد.

ایده تشکیل سازمان سیکا یا کنفرانس تعامل و اقدامات، تدابیر و راه های دستیابی به اعتمادسازی در آسیا در سال 1992 و به ابتکار سلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان مطرح و در سال 1996 رسما تشکیل شد.

نشست سران سیکا هر چهار سال یک بار و اجلاس وزرای خارجه هر دو سال یک بار برگزار می شود.
اخبار سیاسی - ایرنا


 


ویدیو مرتبط :
نشست دولت با بخش خصوصی با حضور معاون اول رئیس جمهور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور هاشمی، خاتمی و عارف در منزل حبیبی/ تماس تلفنی دفتر رئیس جمهور



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

حضور هاشمی، خاتمی و عارف در منزل حبیبی/ تماس تلفنی دفتر رئیس جمهور

با اعلام خبر درگذشت دکتر حسن حبیبی چهره های سیاسی و مسئولان فعلی و سابق نظام با حضور در منزل وی با خانواده دکتر حبیبی ابراز همدردی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، دفتر رئیس جمهور در تماسی تلفنی با همسر دکتر حسن حبیبی متن پیام رئیس جمهور به مناسبت درگذشت وی را قرائت کردند.

هم چنین آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت الاسلام سید محمد خاتمی، روسای جمهور سابق کشورمان، محمدرضا عارف معاون اول دولت هشتم و سیدحسن خمینی نوه امام(ه) با حضور در منزل دکتر حبیبی در ملاقات با خانواده ایشان ضمن تسلیت درگذشت وی با ایشان ابرازهمدردی کردند.

اساتید داشگاه، دانشجویان و فعالان عرصه علم و فرهنگ نیز از صبح امروز در منزل دکتر حبیبی حضور پیدا کرده اند./مهر