اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهور: برخی فراموشکارند و انتشار فکت شیت ما را نادیده می‌گیرند



اخبار,اخبار سیاسی , حسن روحانی

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در پاسخ به سئوالی پیرامون انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: فکت‌شیت ایرانی قبل از آمریکا منتشر شد. شبی که تفاهم بین ایران و 1+5 انجام شد و بیانیه‌ای که در لوزان اعلام شد، یک ساعت قبل آن خبرگزاری‌ها فکت‌شیت ایرانی را منتشر کردند؛ همه خبرگزاری‌ها ما یک فکت شیت را اعلام کردند و همان را هم رسانه‌های خارجی اعلام کردند.

به گزارش انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در پایان سفر به شیراز با بیان اینکه برخی فراموشکارند و انتشار فکت شیت ما را نادیده می‌گیرند، تاکید کرد: نمی‌دانم برخی حافظه‌شان ضعیف شده است چراکه قبل از آمریکایی‌ها ما فکت شیت خود را اعلام کردیم. بنابراین ما اعلام کردیم و روشن است، منتها برخی شبهه‌‌ای ایجاد و مسائلی را مطرح کردند، ضمن اینکه ما نظرات خود را ما به صراحت گفتیم. وزیر امور خارجه ما و رئیس سازمان انرژی اتمی به تفصیل نظرات ایران را اعلام کردند، حال اگر می‌خواهید مصاحبه‌های آنان را دوباره منتشر کنید تا فکت شیت دوم منتشر شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کلید حل مشکل همه استان‌ها به صحنه آمدن مردم و کارآفرینان است. روز گذشته بسیار خوشحال شدم که در شیراز بیش از 70 نفر از کارآفرینان از کشور‌های مختلف به شیراز آمده بودند. باید زمینه‌ها را برای سرمایه‌گذاری در این استان فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه عمر دولت 20 ماهه است، گفت: در دولت کارهای بسیار زیادی انجام شده است. البته سیاست خارجی چون فعالیت آن برجسته شده و بسیار هم مهم است، مردم با هوشیاری و دقت و چشم تیزبین روزانه شاید مسئله دیپلماسی را دنبال می‌کنند. باز هم باید از دیپلمات‌ها تشکر کنیم کار بسیار بزرگی و قابل تقدیری را انجام می‌دهند.آنها افتخار کشور هستند.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: بخش‌های دیگر نیز در کشور کارهای زیادی را انجام دادند، در بخش سلامت کار عظیمی در کشور تحقق پیدا کرد. در حاشیه سازمان ملل با روسای جمهور و مقامات ملاقات داشتیم، می‌گفتند چگونه این اقدام عظیم را در عرصه سلامت انجام دادید. در اردیبهشت سال گذشته شروع و بعد از 7 و 8 ماه در بخش سلامت کار عظیمی صورت گرفت آن هم در شرایطی که قیمت نفت نصف شده بود. در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت از رکود خارج شدیم و تورم را مهار کردیم.

وی در بخش دیگری پیرامون موجودی انبارهای کالاهای اساسی گفت:‌ در هیچ زمانی بعد از انقلاب، به اندازه امروز و 2 تا 4 ماه گذشته، انبار‌های کالاهای اساسی ما پر نبوده است درحالی که در زمانی که رئیس جمهور شدم انبارها خالی بود و حتی موجودی گندم برای برخی استان ها تنها 3 روز بود درحالی که امروز باید اعلام کنیم انبار کالاهای اساسی ما تا 6 ماه آینده هم موجودی دارند.

 

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
سخنان صالحی درباره الزام تیم مذاکره به انتشار فکت شیت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح سوال از رئیس‌ جمهور به خاطر فکت شیت


نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که حدود 35 نماینده سؤال از رئیس‌جمهور را به امضاء رساندند.

خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه سؤال از رئیس‌جمهور در چه مرحله‌ای است و چند امضاء دارد گفت: در حال پیگیری موضوع هستیم البته فعلاً بنا نیست اسامی امضاء کنندگان را اعلام کنیم و همچنین اصراری نداریم تا در صحن چرخیده و امضاء جمع کنیم.

وی با اعلام اینکه حدود 35 نفر از نمایندگان سؤال از رئیس‌جمهور را امضاء کرده‌اند اظهار داشت: برخی همکاران معتقدند ما این هفته را به دولت مهلت دهیم تا آنها که در حال رایزنی هستند شاید فکت‌شیت یا جزئیات مذاکرات را که مطالبه مقام معظم رهبری است، منتشر کنند اما اگر این موضوع محقق نشد در هفته بعد از تعطیلات سؤال را پیگیری می‌کنیم.

«شایعه‌ای مطرح کردند مبنی بر اینکه به نمایندگان پیگیر سؤال از رئیس‌جمهور تذکر داده شده که صلاح نیست که موضوع پیگیری شود یا گفته شده رهبری چنین مطالبه‌ای ندارد که من این مسائل را تکذیب می‌کنم یعنی چنین تفکری به ما داده نشده و چنین موضوعی نیز به گوش ما نرسیده است.»

نایب‌رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبه مقام معظم رهبری درباره انتشار فکت‌شیت در ملأ عام عنوان شده است و ایشان بارها بر انتشار آن تأکید کرده‌اند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که وقتی من یک چیز را می‌گویم دیگر حرف درگوشی نداریم، در نتیجه اگر لازم باشد مقام معظم رهبری خودشان موضوعی را به اطلاع مردم خواهند رساند.

رسایی با تأکید بر اینکه مطالبه مقام معظم رهبری برای انتشار جزئیات مذاکرات در دفاع از حقوق ملت است اظهار داشت: کمترین نتیجه انتشار جزئیات این است که تیم مذاکره‌کننده را در چارچوب خطوط قرمز نگه می‌دارد. علاوه بر اینکه فشارها به مذاکره‌کنندگان در میز مذاکرات خنثی می‌شود.

وی اضافه کرد: مطالبه مقام معظم رهبری غیرعلنی بود و آقای صالحی در مجلس گفتند رهبری تأکید داشته‌اند که فکت‌شیت را منتشر کنیم، مقام معظم رهبری مطالبه غیرعلنی خود را در جایی به صورت علنی مطرح کردند بنابراین این مطالبه پیگیری می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما به هیچ وجه سؤال را از دستور کار خود خارج نکردیم، خاطرنشان کرد: به صورت جدی پیگیر مطالبه رهبری و مردم خواهیم بود تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری جزئیات ریزتر از فکت‌شیت است یعنی فکت‌شیت یک چیز کلی است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اظهارات وزیر امور خارجه در مصاحبه تلویزیونی خود فکت‌شیت نیست، گفت: اگر چنین است دولت این سخنان را نوشته و زیر آن را امضاء کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل90 مجلس همچنین خاطرنشان کرد: وقتی آقای ظریف در تلویزیون صحبت کرد، رهبری بعد از آن سخنان از دولت خواست جزئیات را منتشر کند یعنی آن اظهارات فکت‌شیت نیست.