اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهوری وارد اندونزی شد


دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری دقایقی پیش به منظور شرکت در کنفرانس سران آسیا – آفریقا وارد فرودگاه جاکارتا پایتخت اندونزی شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

ایرنا: رئیس جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در اجلاس گرامیداشت شصتمین سال تاسیس کنفرانس آسیا – آفریقا که روز چهارشنبه در جاکارتا گشایش می یابد، به اندونزی سفر کرده است.

روحانی را در این سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه همراهی می کند و قرار است در حاشیه این کنفرانس با سران برخی کشورها از جمله جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و چند تن از دیگر سران کشورهای شرکت کننده دیدار و مذاکره کند.

رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه در نخستین جلسه عمومی سخنرانی می کند و ریاست یکی از شش جلسه کنفرانس سران را بر عهده خواهد داشت.

روحانی همچنین در این سفر جلسه ای با علما، متفکران اسلامی، اساتید دانشگاه و نشستی با کارآفرینان، تجار و بازرگانان اندونزی برگزار می کند.

در آیین شصتمین سالگرد برگزاری کنفرانس سران آسیا – آفریقا درجاکارتا و باندونگ اندونزی حدود 25 تن از سران این دو قاره شرکت دارند. برای نشست های کارشناسان ارشد، وزیران و سران این کنفرانس مقامات 109 کشور و 20 سازمان بین المللی و منطقه ای دعوت شده اند که حدود 80 کشور در آن شرکت می کنند.

قرار است در نشست سران آسیا – آفریقا سه بیانیه در خصوص مساله فلسطین، پیام باندونگ و تقویت همکاری های استراتژیک آسیا – آفریقا منتشر شود.

همچنین در حاشیه این اجلاس سازمان همکاری کشورهای اسلامی نشستی برگزار می کند که پیش بینی می شود در آن شرایط بحرانی یمن و تجاوز جنگنده های عربستان به این کشور مورد بررسی قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهوری یمن وارد ریاض شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهوری وارد مشهد شد



اخبار,اخبار سیاسی ,سفر حسن روحانی به مشهد

‌رییس جمهوری همزمان با ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام وارد مشهد مقدس شد.

در این سفر که برای زیارت مرقد مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) صورت گرفت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آخرین وضعیت برنامه های عمرانی، اقتصادی و فرهنگی استان خراسان رضوی را بررسی خواهد کرد.

برگزاری جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان با حضور دکتر روحانی نیز جزو برنامه های این سفر خواهد بود. 

 

اخبار سیاسی - ایسنا