اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس جمهوری برزیل 4 وزیر خود را بركنار كرد



اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,رئیس جمهوری برزیل

 «دیلما روسف» رئیس جمهوری برزیل، چهار وزیر كابینه خود را با این هدف كه بتوانند در رای گیری پایان هفته جاری در مجلس برای تصمیم گیری در مورد استیضاح به نفع وی شركت كنند، بركنار كرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، این بركناری ها روز پنجشنبه در روزنامه رسمی‌ برزیل منتشر شده و شامل چهار وزیری می‌ شود كه سمت نمایندگی مجلس را نیز دارند.

به گفته منابع محلی برزیل، هدف روسف از این اقدام، این است كه این چهار نفر در روز رای گیری برای اینكه رئیس جمهوری مورد استیضاح قرار نگیرد، به نفع وی رای دهند.

این چهار وزیر عبارتند از «مائورو لوپس» وزیر هواپیمایی غیر نظامی، «سلسو پانسرا» وزیر علوم ، فناوری و نوآوری، «مارسلو كاسترو» وزیر بهداشت و «پاتروس آنانیاس» وزیر توسعه كشاورزی.
این در حالی‌ است كه لوپس ، پانسرا و كاسترو از حزب «جنبش دموكراتیك برزیلی» هستند كه اعضای آن روز 29 مارس (10 فروردین )، از ائتلاف دولت خارج شدند اما برخی‌ از آنها هنوز در دولت هستند. آنانیاس نیز از حزب حاكم «كارگران» است.

كمیسیون ویژه مجلس نمایندگان، روز سه شنبه به انجام استیضاح روسف رئیس جمهوری برزیل به دلیل دستكاری در بوجه سال 2014 ، با هدف پنهان كردن افزایش هزینه های عمومی‌ در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی رای داد.

پس از این گام مهم، پرونده اكنون در معرض رای مجلس نمایندگان قرار می‌ گیرد جایی‌ كه روز یكشنبه اعضای اپوزیسیون به 342 رای از مجموع 513 رای نیاز دارند تا پرونده به مجلس سنا محول شود. مخالفان روسف اطمینان داده ا‌ند كه در حال حاضر 249 رای دارند.

در صورتی‌ كه مجلس سنا تصمیم بگیرد كه با رای اكثریت روسف را به دادگاه‌ بفرستد، رئیس جمهوری می‌ تواند از سمتش بركنار شود.

 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل ماند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس‌جمهوری سابق برزیل رسما به پولشویی متهم شد



 اخباراجتماعی  ,خبرهای اجتماعی  ,کریستیانو زانین مارتینز

وکیل رئیس‌جمهوری سابق برزیل گفت که هنوز به اتهامات وارده به موکلش دسترسی رسمی ندارد.

 دادستان‌ها در برزیل در جریان تحقیقات پولشویی، اتهاماتی علیه لولا دا سیلوا رئیس‌جمهوری سابق این کشور تنظیم کردند. وی با رد هرگونه تخلفی می‌گوید که این اتهامات انگیزه سیاسی دارند؛ اتهاماتی که بخشی از یک تحقیقات عمده فساد در شرکت نفت دولتی پتروبراس است.

به گزارش ایسنا، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا و همسرش، ماریسا لتیسیا، در ارتباط با ادعای مالکیت یک واحد پنتهاس سه طبقه در مرکز سیاحتی گوارویا، با سوالاتی روبرو هستند. این اتهامات هنوز رسما توسط قاضی پذیرفته نشده است. دادستان‌ها قرار است امروز (پنج‌شنبه) کنفرانسی خبری در این باره برگزار کنند.

کریستیانو زانین مارتینز، وکیل رئیس‌جمهوری سابق برزیل گفت که هنوز به اتهامات وارده به موکلش دسترسی رسمی ندارد.

وی گفت:‌ "این اقدام موید وجود تعصب علیه لولا در کل این فرآیند است."

دادستان‌ها می‌گویند، یکی از بزرگترین شرکت‌های عمرانی این کشور، او ای اس، مشغول نوسازی مفصل این آپارتمان بوده است. این آپارتمان رسما متعلق به این شرکت است. او ای اس (OAS) که خود موضوع تحقیقات است متهم به پرداخت رشوه به سیاستمداران و مقام‌های ارشد پتروبراس برای گرفتن قراردادهای پرسود شده است.

لولا که ۷۰ سال دارد، همه اتهامات را رد می‌کند و می‌گوید: وی هرگز مالک این آپارتمان نبوده است. وی همچنین دادستان این پرونده را متهم به خودسری کرد. رئیس‌جمهوری سابق برزیل جمعه گذشته برای بازجویی موقتا تحت بازداشت قرار گرفت. بازداشت پر سر و صدای وی نه تنها با انتقاد هوادارانش، بلکه همچنین اعتراض قضات و سیاستمدارانی که می‌گویند این اقدام لازم نبوده روبرو شده است.

هواداران لولا دا سیلوا می‌گویند، این اقدام تلاشی برای خدشه‌دار کردن وجهه وی در خلال شایعاتی دایر بر احتمال شرکت وی در انتخابات ۲۰۱۸ است. لولا در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ رئیس‌جمهوری برزیل بود. بعد از وی دیلما روسف که از متحدان لولاست، رئیس جمهور شد. خانم روسف روز شنبه در تظاهراتی در حمایت از دا سیلوا شرکت کرد.


 اخبار اجتماعی  -  ایسنا