اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس ائتلاف مخالفان سوریه استعفا کرد


رسانه های عربی لحظاتی پیش از استعفای معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری خبر دادند.

خبرگزاری مهر: رسانه های عربی لحظاتی پیش از استعفای معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری خبر دادند.

شبکه تلویزیونی العربیه در خبری فوری گزارش داد معاذ الخطیب از ریاست ائتلاف مخالفان سوری استعفا کرده است. این شبکه به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرده است.

اسکای نیوز عربی هم گزارش داد استعفای الخطیب برای اعضای ائتلاف غیرمنتظره بوده است. الخطیب با تشکیل دولت موقت از سوی مخالفان سوری موافق نبوده و به ناچار با انتخاب هیتو موافقت کرده است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه قطر در نشست مقامات عربی در دوحه بر حمایت مجدد کشورش از برهم زنندگان امنیت و ثبات در سوریه تاکید کرد. دوحه امروز بار دیگر به صحنه ای برای اقدامات ضد سوری تبدیل شد، این بار دوحه میزبان نشست کشورهای عربی بود، حاکمان قطر که از مسببان اصلی بحران و ناامنی و کشتار مردم سوریه هستند،  ریاست نشست عربی را تحویل گرفتند و با فشارهای خود سبب تحویل کرسی سوریه در اتحادیه عرب به ائتلاف مخالفان سوری شدند که اختلافات و دودستگی در میان اعضای آن هر روز تشدید می شود که نمونه آن، استعفای معاذ الخطیب است.

عراق با تلاشهای قطر برای دادن کرسی دولت سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان سوری مخالفت کرد. هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد عراق با هرگونه هرج و مرج در سوریه مخالف است، وی بر مخالفت صریح کشورش با هرگونه دخالت در امور داخلی سوریه تاکید کرد.

حمد بن جاسم وزیر امور خارجه قطر گفت از انتخاب هیتو به عنوان نخست وزیر موقت مخالفان سوری استقبال می کنیم. بن جبر افزود به مشارکت معاذ الخطیب و هیتو در نشست سران اتحادیه عرب چشم دوخته ایم.

نشست سران عرب روز سه شنبه این هفته در دوحه برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
ائتلاف جدید مخالفان سوریه از سقوط قریب الوقوع رقه میگوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر فوری الجزیره:به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه



به رسمیت شناختن ائتلاف مخالفان سوریه

شورای همکاری خلیج فارس ائتلاف جدید مخالفان سوری را به رسمیت شناخت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش واحد مرکزی خبر شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری اعلام کرد شورای همکاری خلیج فارس،‌ ائتلاف تازه تشکیل شده مخالفان سوری را که به عنوان نماینده سوریه در نشست های اتحادیه عرب شرکت خواهد کرد به رسمیت شناخت.

قرار است در نشست امروز شماری از وزیران امور خارجه کشورهای عربی مسئله به رسمیت شناختن ائتلاف جدید مخالفان سوری بررسی شود.

این اقدام شورای همکاری خلیج فارس درحالی صورت میگیرد که طی روزهای اخیر تشدید حملات تروریست ها در سوریه موجب مرگ شمار زیادی از سوری ها شده است. 

همچنین مخالفان دولت سوریه موسوم به شورای نظامی ارتش آزاد تمام سفرای کشورهای خارجی در دمشق را تهدید کردند در مدت 72 ساعت از این کشور خارج شوند .

مخالفان سوریه دیشب در پایتخت قطر توافقنامه ای را برای اتحاد با یکدیگر تحت عنوان ائتلاف ملی گروه های انقلابی و مخالف سوریه امضا کردند.

توافقنامه دوحه که خواستار براندازی نظام سوریه شده، با همه طرح ها و ابتکارهای بین المللی از جمله مأموریت الاخضر الابراهیمی فرستاده سازمان ملل متحد در تضاد است. در این توافقنامه برخلاف همه تلاشهای بین المللی قبلی برای گفتگو و مذاکره مخالفان با دولت سوریه، تأکید شده است که ائتلاف جدید حق هرگونه مذاکره با نظام سوریه را ندارد./تابناک