اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس‌ جمهور آتی آمریکا باید یک زن باشد


رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا ضمن ابراز امیدواری در مورد اینکه یک زن رئیس‌جمهوری آتی این کشور شود، گفت که از همسرش در صورتی که تصمیم بگیرد نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا شود، حمایت می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا ضمن ابراز امیدواری در مورد اینکه یک زن رئیس‌جمهوری آتی این کشور شود، گفت که از همسرش در صورتی که تصمیم بگیرد نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا شود، حمایت می‌کند.

 هیلاری کلینتون که اوایل سال جاری میلادی به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا کناره گیری کرد، هنوز اعلام نکرده که آیا می‌خواهد خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی نامزد کند یا خیر.

بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا در کنفرانسی که توسط مجله اقتصادی کایجینگ، در چین سازماندهی شده بود گفت: امیدوارم که یک رئیس جمهور زن در طول مدت زندگانی‌ در کشورم ببینم. فکر می‌کنم که این یک امر خوب هم برای آمریکا و هم برای سراسر جهان است. نمی‌دانم که هیلاری نامزد می‌شود یا نه. هیچ چیز در سیاست حتمی نیست.

بیل کلینتون، هیلاری را توانمندترین خدمتگزار مردم خواند که تاکنون با وی همکاری کرده و اعلام کرد که اگر همسرش تصمیم بگیرد برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود، از وی حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا برای دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهوری کنونی چین در پکن بود تا درباره تحکیم همکاری این کشور با بنیاد بشردوستانه خود مستقر در نیویورک با وی گفت‌وگو کند.

بیل کلینتون در جریان جلسه پرسش و پاسخ یک ساعته خود هیچ اشاره‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نکرد که میزان محبوبیتش به خاطر رویدادهای اخیر و برنامه خدمات درمانی دولت واشنگتن به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

وی همچنین به انتقاد از ادوارد اسنودن، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نپرداخت و گفت که معتقد است این حق قانونی و مشروع دولت آمریکا برای جست‌وجو در میان حجم وسیعی از داده‌هاست تا اگر روابطی میان گروه‌های تروریستی و اشخاص وجود دارد، آن‌ها را رهگیری کند.


ویدیو مرتبط :
آیا این زن رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا آماده پذیرش رئیس‌ جمهور زن است


میشل اوباما در اظهاراتی گفت، آمریکا آماده برای پذیرش یک رئیس‌جمهور زن است، اما درخصوص این دورنما که هیلاری کلینتون این پست را بر عهده بگیرد، اظهار نظر نکرد.

خبرگزاری ایسنا: میشل اوباما در اظهاراتی گفت، آمریکا آماده برای پذیرش یک رئیس‌جمهور زن است، اما درخصوص این دورنما که هیلاری کلینتون این پست را بر عهده بگیرد، اظهار نظر نکرد.

 وقتی از میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس جمهوری کنونی آمریکا سوال شد آیا او گمان می‌کند که آمریکا در دوران او یک رئیس‌جمهور زن را به خود ببیند، وی گفت: بله، من گمان می‌کنم کشور آماده آن است. تنها پرسش این است که چه شخصی برای این پست بهترین است.


این در حالی است که او نپذیرفت درخصوص دورنماهای انتخاباتی برای هیلاری کلینتون در انتخابات سال 2016، اظهار نظر کند.

هیلاری کلینتون، سناتور پیشین آمریکایی و وزیر امور خارجه دولت اوباما در دوره اول ریاست جمهوری‌اش مردد است که آیا در پی عالی‌ترین مقام این کشور باشد یا خیر. او در ماه فوریه پست خود را که دیپلمات ارشد آمریکا بود ترک کرد و نظرسنجی‌های منتشره توسط مجمع نامزدهای دموکرات، سه سال مانده به انتخابات، حاکی از این است که او چه در پست نامزدهای دموکرات و چه در انتخابات سراسری در مقام نظر- پیشگام است.

در خصوص دورنماهای انتخاباتی کلینتون، میشل اوباما گفت: او هنوز چیزی اعلام نکرده، بنابراین من قطعا قصد ندارم از او پیشی بگیرم.