اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیس‌جمهور آذربایجان به ایران می‌آید



اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,رئیس جمهور آذربایجان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان از سفر الهام علی اف، رئیس‌جمهور آذربایجان به کشورمان در اواخر ماه فوریه(اوایل اسفند) خبر داد.

محسن پاک‌آئین، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان در حاشیه مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در باکو در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این سفر به دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان از الهام علی اف انجام خواهد شد.

وی افزود: در این سفر چندین سند همکاری بین دو طرف در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی و انرژی امضاخواهد شد.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
وزیر دفاع ایران با رئیس جمهور آذربایجان دیدار کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس جمهور:هیچ قدرتی در دنیا جرات ندارد علیه ملت ایران غلطی كند



رئیس جمهور:هیچ قدرتی در دنیا جرات ندارد علیه ملت ایران غلطی كند

 

احمق ها گمان می كنند با سپر موشكی می توانند جلوی پیشرفت فرهنگی ملت ایران را بگیرند. بدون ولایت اسلام، خداشناسی، نماز، حج، روزه معنا ندارد. هر روز كه می گذرد فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین پربارتر می شود.

 

رئیس جمهور تاكید كرد : به لطف ایثار ایثارگران و ایثارگری ملت ایران امروز هیچ قدرتی در دنیا جرات ندارد علیه ملت ایران غلطی بكند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به زنجان ، محمود احمدی نژاد در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان زنجان، اظهار داشت : تاریخ و فرهنگ این استان سرشار از ایمان واراده استوار و قدم های مستحكم و اندیشه های بالاو قلب های مالامال عشق به اهل بیت است.

او ادامه داد: اعطای نشان ملی ایثار به پدر و مادر شهدا معانی گوناگونی دارد. اول اظهار ارادت به خانواده معظم شهدا و ما با افتخار اعلام می كنیم برای همیشه تاریخ ملت ایران همه عظمت ها و داشته هایش را مدیون شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده های آنها می دانند.

رئیس جمهور گفت: به واسطه ایستادگی ایثارگران بوده كه امروز فرهنگ ایثارگری و فداكاری در بین ملت ایران موج می زند.

او ادامه داد: خون شهیدان ما در روح و اندیشه تك تك این فرزندان تا ابد جریان خواهد داشت و طوفانی از عشق و ایمان و شجاعت برپا خواهد كرد و هر روز كه می گذرد فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین پربارتر می شود.

احمدی نژاد گفت: اگر روزی برای دفاع از میهن و آرمان ها و اعتقادات ملت ایران دو تا سه میلیون داوطلب عازم جبهه های جنگ می شدند باید بگوییم امروز میلیون ها جوان شجاع و آگاه آماده مجاهدت در راه آرمان های الهی هستند.

رئیس جمهور گفت: چیزی كه دشمنان ما از آن می ترسند بمب اتم و سلاح نیست، قدرت اقتصادی و سیاسی هم نیست، آنچه دشمنان ما از آن می ترسند حضور پررنگ فرهنگ ایثار در بین مردم بزرگ ایران است. آنها از فرهنگ ایثارگری ملت ایران می ترسند چون می دانند یك ملت بزرگ مانند ایران دارای ریشه های عمیق تاریخی و فرهنگی است و وقتی این ملت اهل ایثار هم باشد، بزرگ ترین قدرت تاریخی انسان شكل می گیرد.

احمدی نژاد گفت: در سفر آذربایجان خبرنگاری از من سوال كرد ناتو تصمیم گرفته در كشورهای همسایه شما سپر موشكی نصب كند و اعلام كرده این اقدام را در مقابل هجمه موشكی ایران انجام می دهد آیا از این قضیه احساس خطر نمی كنید؟ كه من به او پاسخ دادم نه ما احساس خطر نمی كنیم، چرا باید احساس خطر كنیم؟ اولا به لطف ایثار ایثارگران و ایثارگری ملت ایران امروز هیچ قدرتی در دنیا جرات ندارد علیه ملت ایران غلطی بكند.

رئیس جمهور گفت: آنها می خواهند با سپر دفاع موشكی جلوی چیزی را بگیرند؟ آنها به گونه ای سخن می گویند كه انگار ایران با موشك دارد در جهان پیشرفت می كند در حالی كه با سپر موشكی نمی توان جلوی اندیشه الهی مردم ایران را گرفت چقدر احمق هستند آنها كه گمان می كنند با سپر موشكی جلوی پیشرفت فرهنگی ملت ایران را بگیرند.

احمدی نژاد گفت: ایران به دنبال نفوذ در هیچ كجا نیست، اما در عین حال اندیشه و فرهنگ انسان ساز ملت ایران در همه جا گسترش یافته آنها از این می ترسند و با سپر موشكی می خواهند جلوی گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی را بگیرند، اما این شدنی نیست. ملتی كه ده ها میلیون بسیجی آرمانی در آن زندگی می كند را نمی توان نابود كرد.

وی تاكید كرد: پیام ملت ایران از طریق موشك به كشورهای دیگر نرفته است كه با سپر موشكی بخواهند جلوی آن را بگیرند با موشك نمی توان ایمان را از دلها بیرون كرد.

احمدی نژاد گفت: این هفته هفته ولایت است اما ولایت یعنی چه؟ آن را حقیقتی جز ولایتی در دنیا وجود دارد؟ آیا حلقه اتصال بین انسان و خدا جز ولایت است؟ آیا بدون ولایت می توان به جایی رسید؟ هرگز! آنقدر ولایت مهم است كه وقتی پیامبر عزیز مامور به ابلاغ پیام ولایت می شود خداوند متعال به او می فرماید نگران نباش من تو را از توطئه ها و خباثت ها حفظ خواهم كرد و سنگین ترین بخش ماموریت پیامبر اكرم ابلاغ پیام ولایت بوده است.

او ادامه داد: بدون ولایت اسلام، خداشناسی، نماز، حج، روزه معنا ندارد همه این ها تجسم و تجلی ولایت هستند. خوارج به ظاهر متدینانی بودند كه مسائل عبادی را رعایت می كردند اما ولایت را تحمل نكردند و نماز روزه و شب زنده داری اشان بدردشان نخورد.../ایلنا