اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رئیسی که به دلیل پس گرفتن امضاء برکنار شد


«فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه تهران، «منوچهر گرجی» رئیس 9 ماهه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران که با پس گرفتن امضاء خود باعث بلاتکلیفی فیزیکی دانشگاه تهران شماره 2 شده بود را برکنار کرد.

مجله مهر: «فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه تهران، «منوچهر گرجی» رئیس 9 ماهه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران که با پس گرفتن امضاء خود باعث بلاتکلیفی فیزیکی دانشگاه تهران شماره 2 شده بود را برکنار کرد.

در واقع گرجی که با پایان زودهنگام ریاستش در پردیس کرج دانشگاه تهران روبرو شده است، قربانی توافق‌نامه‌ای شد که بر سر زمین‌های دانشگاه تهران شماره 2 امضاء کرد و سپس پس گرفت!


کمتر از یکسال از انتصاب «منوچهر گرجی» از سوی رئیس دانشگاه تهران به سمت ریاست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران می‌گذشت که مقام منصوب‌کننده‌اش تصمیم به برکناری او گرفت.

عمر مدیریتی روسای پردیسهای دانشگاه تهران دست کم سه ساله است اما پایان زودهنگام مأموریت «گرجی» در ریاست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران شاید به ماجرای «پس گرفتن امضاءاش در جریان موافقت‌نامه تأمین زمین برای احداث دانشگاه تهران شماره2» برمی‌گردد.


قرار بود «دانشگاه تهران شماره 2» بر اساس موافقت‌نامه‌ای که بین «عیسی فرهادی» استاندار البرز، «فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه تهران و «منوچهر گرجی» رئیس وقت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به امضا رسیده است، در بخشی از زمین 190 هکتاری پردیس کرج دانشگاه تهران در زمین جنوب اتوبان تهران - قزوین احداث شود اما دکتر گرجی در حالی که حدود هشت ماه از امضای این توافقنامه می‌گذشت، به تازگی در رسانه‌های استان البرز اعلام کرده بود که در واکنش به تغییر کاربری زمین‌های موصوف دست به استعفای اعتراضی می‌زند.

در ادامه این غائله، «فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه تهران دست به برکناری «این رئیس پس گیرنده امضاء» زد. به این ترتیب «دانشگاه تهران شماره 2» قربانی گرفت! اکنون «محمد جعفری» استاد گروه آموزشی احیا مناطق خشک و کوهستانی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران از سوی فرهاد رهبر جایگزین منوچهر گرجی شده است.

بر اساس موافقت‌نامه‌ای که بین «عیسی فرهادی» استاندار البرز، «فرهاد رهبر» رئیس دانشگاه تهران و «منوچهر گرجی» رئیس وقت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران (واقع در کرج) و جمع دیگری از مسئولان استانداری و مسئولان دانشگاهی به امضا رسیده، مقرر شده بود: «استانداری البرز، کاربری‌های مورد نیاز دانشگاه تهران را برای توسعه نیازهای تجاری، اداری و آموزشی بویژه دانشگاه تهران شماره 2 در زمین جنوب اتوبان (تهران - قزوین) به مساحت 190 هکتار در اختیار دانشگاه تهران قرار دهد.»

توافق‌نامه‌ای که امضاء و سپس بازگیری امضاء آن منجر به برکناری «منوچهر گرجی، رئیس وقت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران» شد در دو صفحه «در راستای توسعه استان البرز و توسعه فضاهای آموزشی، اداری و تجاری دانشگاه تهران در استان البرز» منعقد شده که تصویر آن در ادامه آمده است:

 




اکنون با برکناری گرجی و انتصاب رئیس جدید در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، ابهام و بلاتکلیفی فیزیکی «دانشگاه تهران شماره 2» تا حدی رفع شده است البته به شرط اینکه فرهاد رهبر این بار با رئیس تازه منصوب این پردیس توافق کرده باشد ...  

دانشگاه تهران شماره 2 اولین نمونه رویش مراکز آموزشی غیرانتفاعی از دل دانشگاه‌های دولتی است که با مصوبه هیئت‌امنای دانشگاه تهران و با اتکا به قانون برنامه پنجم توسعه در سال 1390 تأسیس شده است. بر اساس بند «ح» ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه، پذیرش دانشجوی پولی به عنوان یک تکلیف به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام شده که جزئیات این بند به این ترتیب است:
 
«دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی مجازند از ظرفیت مازاد بر سهمیه آموزش رایگان خود و یا ظرفیت‌های جدیدی که ایجاد می‌کنند، بر اساس قیمت تمام شده یا توافقی با بخش غیردولتی و با تأیید هیأت امناء در مقاطع مختلف دانشجو بپذیرند و منابع مالی دریافتی را حسب مورد پس از واریز به خزانه کل به حساب درآمدهای اختصاصی منظور کنند.»
 
بر این اساس، دانشگاه تهران شماره 2 با مصوبه هیئت امنای دانشگاه تهران به صورت یک مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی با اساسنامه‌ای مشخص برای پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری تأسیس شده که 51 درصد از سهام این مرکز دانشگاهی متعلق به دانشگاه تهران و 49 درصد نیز مربوط به اعضای هیات علمی و کارکنان این دانشگاه است.
 
دانشگاه تهران شماره 2 علاوه بر مصوبه هیئت امنای دانشگاه تهران دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی نیز است و از طریق بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه حضوری و در صورت لزوم از طریق برگزاری آزمون اختصاصی ورودی، دانشجوی تحصیلات تکمیلی می‌پذیرد.
 
هر چند که در اولین دوره پذیرش دانشجو در این دانشگاه که اسامی پذیرفته‌شدگانش در بهار 1391 اعلام شدند، صرفاً از طریق بررسی سوابق تحصیلی و مصاحبه نسبت به پذیرش دانشجو اقدام شد اما زمزمه برگزاری آزمون ورودی برای دور بعدی پذیرش دانشجو در این دانشگاه مطرح است.
 
دانشگاه تهران شماره 2 فعالیت خود را در نیمسال دوم سال تحصیلی 91 - 1390 با پذیرش 568 دانشجو رسماً آغاز کرد. نیمی از ظرفیت پذیرش دانشجو در اولین دوره پذیرش دانشجو در این دانشگاه به گرایش‌های مختلف MBA و مجموعه مدیریت اختصاص پیدا کرد.
 
هر چند که نصف دیگر، به بقیه رشته‌های گروه علوم انسانی، فنی مهندسی و هنر و معماری اختصاص یافت و البته هیچ ظرفیتی برای رشته‌های علوم پایه در نظر گرفته نشد.
 
دوره دوم پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران شماره 2 در مهر ماه 1391 با ظرفیت پذیرش 840 نفر در 55 رشته گرایش انجام می‌شود که در این دوره پذیرش دانشجو در دانشگاه تهران شماره 2، یک پنجم رشته گرایش‌ها به گروه مدیریت، یک پنجم به گروه فنی مهندسی، ده درصد به گروه هنر و معماری، پنج درصد به گروه علوم پایه و بقیه رشته گرایش‌ها به سایر گروه‌های علوم انسانی تعلق دارند.    


ویدیو مرتبط :
امضاء گرفتن از سید در این حد سخت!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استاندار معزول افغان : به دلیل انتقاد از ایران برکنار شدم



 

 

استاندار معزول افغان : به دلیل انتقاد از ایران برکنار شدم

 

این مقام سابق افغان گفت : دولت افغانستان و متحدان غربی آن ، همواره برای مقابله با ناامنی های این کشور به استان جنوبی و هم مرز با پاکستان توجه دارند و نقش ایران را ( در ناامنی های افغانستان ) نادیده می گیرند.

استاندار برکنار شده استان نیمروز افغانستان ، مدعی شد که به دلیل داشتن دیدگاهی انتقادی نسبت به ایران از کار خود برکنار شده است.

" غلام دستگیر آزاد " که پنج سال استاندار ولایت  نیمروز افغانستان بوده و دو ماه پیش از سمت خودبرکنار شده به طرح اتهاماتی علیه ایران پرداخت.

این مقام سابق افغانی با ادعای اینکه نیروهای بین المللی، نفوذ ایران در افغانستان را نادیده گرفته اند به رویترز گفت :" دولت افغانستان و متحدان غربی آن ، همواره برای مقابله با ناامنی های این کشور به استان جنوبی و هم مرز با پاکستان توجه دارند و نقش ایران را ( در ناامنی های افغانستان ) نادیده می گیرند".

وی با ادعای اینکه به دلیل مخالفت با نفوذ ایران همواره یکی از هدف های ترور شورشیان مسلح تحت نفوذ حکومت ایران بوده است ، افزود : " هیچ کس در افغانستان  به اندازه ای که به نقش پاکستان توجه دارد  به ایران توجه ندارد و این یک اشتباه است ... ایران در حال پبشبرد طرح  مخفی خود برای افزایش نفوذش در مناطق غربی افغانستان است".

وی افزود : " ما در استان نیمروز بیش از 90 کیلومتر مرز مشترک با ایران داریم که ایران از این مرز به راحتی اسلحه و مهمات به داخل افغانستان می فرستد".

این مقام سابق افغان در ادامه افزود : " تا زمانی که ما استحکامات مرزی مان را تقویت نکنیم امنیت در آن منطقه ( مناطق مرزی نیمروز) بدتر خواهد شد ".

دستگیر آزاد  در ادامه مدعی شد که بخشی از شورشیان افغان از سوی ایران مورد حمایت و تجهیز قرار می گیرند تا در افغانستان علیه نیروهای افغان و ناتو دست به انجام عملیات بزنند..../تحلیل:عصرایران