اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رؤیایی که میلیون ها تومان آب خورد



 

رؤیایی که میلیون ها تومان آب خورد

مرد شیاد كه به بهانه استخدام راننده تشریفات برای فرودگاه كلاهبرداری كرده و گریخته بود تحت تعقیب كارآگاهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل راننده مسافربری با مراجعه به شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۲ تهران از مرد شیادی شكایت كرد و گفت: حدود یك ماه قبل مرد میانسالی را به عنوان مسافر سوار كردم. او که خود را كارمند یكی از سازمان های دولتی معرفی می كرد مدعی شد می تواند مرا به عنوان راننده تشریفات فرودگاه با حقوق و مزایای خوب استخدام كند.

من هم به او اعتماد كرده و مداركم را در اختیارش قرار دادم. چند روز بعد هم وقتی گفت می تواند برایم حواله خودروی دولتی بگیرد با زحمت زیاد ۱۲ میلیون تومان تهیه كرده و همراه او به بانك رفته و پول را به حسابی كه گفته بود واریز كردم. اما از آن روز به بعد ناپدید شد و تا امروز هم به تلفن هایم جواب نمی دهد.

بدین ترتیب با دستور بازپرس پرونده، كارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران ردیابی های تخصصی برای شناسایی و دستگیری متهم را آغاز كردند و با مراجعه به بانك مورد نظر موفق به كشف عكس متهم از طریق دوربین های مداربسته بانك شدند.

سرهنگ كارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: از آنجا كه هویت واقعی و مخفیگاه متهم هنوز شناسایی نشده است و احتمال ارتكاب جرایم بیشتری از سوی وی وجود دارد بازپرس پرونده با درخواست چاپ عكس بدون پوشش متهم در روزنامه از مردم خواست چنانچه از هویت واقعی وی اطلاع دارند موضوع را با شماره تلفن های ۲۱۸۶۴۸۰۲ و ۲۱۸۶۴۷۰۵ به كارآگاهان خبر دهند.... / روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
به یاد شش ماهه ارباب: کودک، چقدر می خورد از نهر آب، آب؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هندوانه ای که ۱۵۸ میلیون تومان آب خورد



 

 

 

هندوانه ای که 158 میلیون آب خورد

 

 

ایران واشقانی فراهانی درگیری دوحجره دار میدان میوه و تره بار بر سر خرید هندوانه، فلج دست یكی از آنان و خسارت ۱۵۸ میلیون تومانی به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار ما، تابستان ۸۸ مأموران پلیس كرج از نزاع دسته جمعی در میدان میوه و تره بار باخبر شدند. آنها با حضور در محل درگیری دریافتند اختلاف دو مرد حجره دار و كارگرانشان بر سر خرید بار هندوانه رخ داده است.

بنابراین پس از انتقال مرد۴۰ ساله مجروح به بیمارستان، شش تن دیگر از طرفین نزاع نیز دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفتند. حال آن كه آنها مدعی بودند علت اصلی دعوا را نمی دانند.

از سوی دیگر با نجات مرد مصدوم از مرگ حتمی، وی به بیان جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: من و «رضا» هر دو حجره داریم و همسایه هستیم. ساعت ۵ صبح روز حادثه در محل كار قصد معامله بار هندوانه یك كامیون را داشتم كه «رضا» با مداخله بیجا سعی كرد بار را بخرد.

بنابراین بر سر این موضوع با هم مشاجره لفظی پیدا كردیم اما با دخالت برادران او و كارگرانم كار بالا گرفت.

همان موقع هم او با كارد بلندی به طرفم حمله كرد كه مرا بكشد، اما مجروح شدم.

بدین ترتیب در حالی كه پزشكی قانونی بریدگی شریان، ریه و قطع عصب های انگشتان شاكی را تأیید كرده بود، بازپرس دادسرای كرج دستور بازداشت رضا و تحقیق از او را صادر كرد.

وی نیز گفت: «پس از معامله بار هندوانه قصد تخلیه آن را داشتم كه شاكی با من درگیر شد و برای دفاع از خود با چاقو به طرفش حمله كردم!»با اعتراف های متهم، در حالی كه هر یك از طرفین درگیری خود را بیگناه می دانستند قرار مجرمیت شش مرد جوان صادر و پرونده به شعبه ۱۲۴ دادگاه كرج فرستاده شد.

قاضی پرونده نیز هر یك از متهمان را به ۶ ماه زندان محكوم كرد و «رضا» نیز به پرداخت ۲۱ درصد دیه كامل مرد مسلمان به شاكی محكوم شد.

پس از صدور این حكم، شاكی به رأی دادگاه اعتراض كرد و خواستار تشدید مجازات متهمان شد.

وی گفت: «از زمان حادثه تاكنون حجره ام تعطیل است و هر ماه ۹۰۰ هزار تومان اجاره اش را می دهم. دست راست و گردنم نیز از كار افتاده و حركت نمی كند.

بابت حق العمل كاری ۳۵ میلیون تومان خسارت پرداختم و ۲۲ میلیون تومان پولم نیز نزد مشتریان مانده و نتوانستم آنها را جمع آوری كنم. ۱۲ میلیون تومان مخارج بیمارستانم شد و شش میلیون تومان میوه در حجره ام فاسد شد. ۲۷ فقره چك هایم برگشت خورد و ناچار شدم قطعه زمین ۱۲۰ میلیون تومانی ام را ۴۷ میلیون تومان بفروشم تا پاسخگوی طلبكاران باشم.

اینها همه خسارت هایی است كه در پی خرید بار هندوانه نصیبم شد و دیه ۱۰ میلیون تومانی حتی بخش كوچكی از مخارجم را جبران نمی كند.

بنابراین تقاضای رسیدگی مجدد به پرونده را دارم، چرا كه حداقل ۱۵۸ میلیون تومان خسارت به من وارد شده است.»از سوی دیگر متهمان نیز با اعتراض به حكم زندان، تقاضای تخفیف مجازات كردند..../ روزنامه ایران

روزنامه ایران