اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ذخیره سد زاینده رود از مرز بحران گذشته است



سد زاینده رود,بحران سد زاینده رود,میزان ذخیره سد زاینده رود

ذخیره سد زاینده رود از مرز بحران گذشته است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: اگر ذخیره سد زاینده رود از 180 میلیون متر مکعب آب پایین‌تر باشد بحرانی تلقی می‌گردد، در حالی که هم اکنون ذخیره سد زاینده رود به 175 میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش ایسنا، منطقه اصفهان، سعادت بهرامی امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بهره برداری از ۱۳ پروژه عمرانی در شهرک صنعتی و نواحی استان اصفهان در هفته دولت اظهار کرد: این پروژه‌ها با سرمایه گذاری ۱۱۷هزار میلیارد ریال انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاسیسات آب‌رسانی فاز سه شهرک صنعتی رنگسازان، احداث تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب ناحیه صنعتی سعید آباد و اجرای شبکه گاز شهرک صنعتی نائین از طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت است، ادامه داد: اجرای شبکه توزیع شهرک صنعتی امیرکبیر، شبکه فاضلاب شهرک صنعتی رنگسازان و تاسیسات آب‌رسانی شهرک صنعتی بادرود نیز از دیگر پروژه‌های افتتاحی در این هفته می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با اشاره به کاهش نزولات جوی در سال گذشته در اصفهان، اضافه کرد: اگر ذخیره سد زاینده رود از 180 میلیون متر مکعب آب پایین‌تر باشد، بحرانی تلقی می‌شود، اما این در حالی است که ذخیره سد زاینده رود در حال حاضر به 175 میلیون‌متر مکعب رسیده است.

بهرامی با بیان اینکه کم آبی در بخش صنعت محسوس است، تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی چندین پروژه در جهت استفاده از پساب صنعتی در دست اقدام است.
وی افزود: تصفیه خانه پساب صنعتی مورچه خورت نیز در حال استفاده است، اما بسیاری از پروژه‌های دیگر به دلیل کمبود اعتبارات هنوز محقق نشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: قرار بود سال گذشته از محل تملک دارایی هفت میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به شهرک‌های صنعتی استان اختصاص داده شود، اما سال گذشته تنها 3 الی 4 درصد از این رقم محقق شد .

10 شهرک صنعتی استان دارای تصفیه خانه پساب صنعتی هستند
بهرامی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از طرح‌های تصفیه خانه پساب‌های صنعتی به کندی پیش می‌رود، ادامه داد: قرار است 50 درصد از اعتبار هفت میلیارد تومانی در بخش عمرانی را به شهرک‌های صنعتی اسال اختصاص دهند که با اختصاص این رقم کم آبی در شهرک‌های صنعتی از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه 10 شهرک صنعتی اصفهان دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند، خاطر نشان کرد: تصفیه خانه شهرک صنعتی جی نیز به دلیل اعتبارت هنوز تکمیل نشده است، ولی امیدواریم تا سال 1393 این تصفیه خانه تکمیل شود.

وی اضافه کرد: این شرکت تا پایان سال جاری پروژه هایی به ارزش ۳۶۰میلیارد ریال در دست اقدام خواهد داشت.
هم‌چنین رییس گروه توسعه صنعت و فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: شهرک صنعتی طلایی در نظرگرفته شده برای اصفهان شامل مجموعه‌ای از طلاسازان و طلافروشان است که در ضلع شمالی شهرک صنعتی جی قرار دارد.

علیرضا وحدت پور با اشاره به مصوبه هیئت دولت برای ایجاد شهرک طلا و جواهر در اصفهان اظهار کرد: این زمین در مالکیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و با توافق صورت گرفته بنیاد متولی ارائه زمین و ساخت شهرک صنعتی طلا شده است.

وی اضافه کرد: آغاز کار عملیاتی این شهرک منوط به همکاری طلافروشی‌ها و طلاسازی‌ها برای سرمایه‌گذاری است که در این زمینه نیز با اتحادیه این صنف مذاکراتی صورت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت 10 صبح امروز باز می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی , سد زاینده‌رود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از باز شدن دریچه‌های سد زاینده‌رود از 10 صبح امروز خبر داد.

مسعود میر محمدصادقی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر که دریچه‌های سد زاینده‌رود ساعت 10 صبح امروز باز می‌شود،  اظهار کرد: بنا بر تصمیم کمیته پنج نفره شامل نماینده‌هایی از استانداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و صنف کشاورزان اصفهان در شامگاه گذشته، باز شدن آب رودخانه زاینده‌رود از امروز صبح به تصویب رسید.

وی افزود: تصمیم اولیه رها سازی آب بنا بر نظر کمیته پنج نفره برای 20 روز است.

 

 اخباراجتماعی  - فارس