اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیگر به بازداشت اسید پاش فکر نمی کنیم!


دو ماه از آن شب سیاه می گذرد. از شبی که در خیابان بزرگمهر اصفهان، سهیلا جورکش چشمانش سوخت و اسیدپاش فرار کرد. از ساعت 6 عصر چهارشنبه 9 مهر ماه که خانواده سهیلا جورکش ناامید از آینده دخترشان به بیمارستان رفتند، تا حالا که همه جراحی های لازم انجام شده، نگرانی در خانواده باقی مانده. پدر سهیلا جورکش در روزهای ابتدایی به دنبال دستگیری اسیدپاش بود، حالا دیگر تنها به سلامت دخترش فکر می کند اما وضعیت سلامت دختر او به کجا رسیده؟





هفته نامه تماشاگران امروز: دو ماه از آن شب سیاه می گذرد. از شبی که در خیابان بزرگمهر اصفهان، سهیلا جورکش چشمانش سوخت و اسیدپاش فرار کرد. از ساعت 6 عصر چهارشنبه 9 مهر ماه که خانواده سهیلا جورکش ناامید از آینده دخترشان به بیمارستان رفتند، تا حالا که همه جراحی های لازم انجام شده، نگرانی در خانواده باقی مانده. پدر سهیلا جورکش در روزهای ابتدایی به دنبال دستگیری اسیدپاش بود، حالا دیگر تنها به سلامت دخترش فکر می کند اما وضعیت سلامت دختر او به کجا رسیده؟

«دیگر به دستگیری اسید پاش فکر نمی کنیم» (فوری)

1- سهیلا جورکش حالا روی تخت بیمارستان فارابی است. دکتر هاشمی، وزیر بهداشت جراحی پیوند قرنیه را روی چشم چپ او انجام داد و سهیلا فعلا دوران نقاهت را می گذراند اما مشکلات او با این جراحی هم رفع نشد.

پدرش در گفتگویی تلفنی می گوید: «الان ما یک بحران جدی داریم و آن مشکل خونرسانی به چشم چپ سهیلاست. بعد از پیوند قرنیه هفت، هشت بار جراحی های سبکی روی چشم سهیلا انجام شده تا خونرسانی به چشم چپ قطع نشود اما هر بار یک رگ انتخاب شده و بعد از یکی دو روز خونرسانی از طریق آن رگ متوقف شده است.»

نگرانی خانواده جورکش وقتی جدی تر می شود که بدانید امید زیادی به بینایی چشم راست سهیلا وجود ندارد و از روز اسیدپاشی تا حالا، پزشکان تنها پانسمان آن را عوض می کنند.

2- دو ماه می شود که خانواده جورکش به تهران سفر کرده اند. آنها ابتدا دخترشان را به بیمارستان مطهری تهران آوردند و بعد از اینکه سوختگی صورت او درمان شد، دکتر هاشمی وزیر بهداشت قول داد خودش بینایی چشم او را برگرداند. او چند روز بعد جراحی پیوند قرنیه را با موفقیت انجام داد و پیگیری ها را به دکتر رجبی سپرد، متخصصی که پدر سهیلا تایید می کند بهترین گزینه بین پزشکان ایرانی برای مراقبت از دخترش است اما هنوز بینایی به چشمان سهیلا برنگشته.

3- پدر سهیلا که در روزهای ابتدایی اسیدپاشی تقلای زیادی برای دستگیری فرذد اسیدپاش داشت، این روزها دیگر تنها به سلامت دخترش فکر می کند: «واقعیتش را بخواهید دیگر به دستگیری اسیدپاش فکر نمی کنم. آنقدر برای درمان سهیلا نگرانی داریم که این موضوع از ذهن مان پاک شده است. الان دو ماه از ماجرا گذشته و اگر سیستم انتظامی توانایی دستگیری فرد خاطی را داشت، حتما تا الان اتفاق افتاده بود.»

این در حالی است که از روز ابتدایی حرف از پیکان سفیدرنگی زده شده بود که به حمایت از موتورسواران اسیدپاش در خیابان های اصفهان چرخ می زد و پدر سهیلا جورکش معتقد است پیگیری این پیکان سفید از طریق دوربین های ترافیکی نباید کار سختی باشد.

4- دو ماه بستری شدن سهیلا در چند بیمارستان تخصصی و چند جراحی سخت! برای هر کسی این سوال پیش می آید که دولت کمکی برای هزینه های درمان او انجام داده یا نه. پدر سهیلا می گوید: «دخترم دفترچه بیمه دارد اما این مدت کارکنان بیمارستان ها برخورد خوبی با ما داشتند و حتی باور نمی کنید که من هنوز وقت نکرده ام با بیمارستان مطهری تسویه حساب کنم. مشکلی نیست. همه لطف دارند. در روزهای آینده هم برای تسویه حساب به بیمارستان مطهری می روم.»


ویدیو مرتبط :
گرفتن اسید پاش گذشت یا انتقام!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت اسید‌پاش در کمتر از 15 دقیقه


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌ شرقی از دستگیری اسید‌پاش در کمتر از ۱۵ دقیقه بعد از ارتکاب جرم در شهرستان جلفا خبر داد.

خبرگزاری میزان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌ شرقی از دستگیری اسید‌پاش در کمتر از ۱۵ دقیقه بعد از ارتکاب جرم در شهرستان جلفا خبر داد.

علی اسمعیل‌پور اظهار داشت: برابر گزارش‌های مردمی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اسید‌پاشی در روستای «شجاع» شهرستان جلفا، ماموران پلیس به لحاظ فوریت موضوع به محل اعزام و شخصی خود را به اکیپ گشت معرفی کرده، اظهار داشت به علت اختلاف قبلی خانمی با همسر من درگیر شده و اقدام به اسید‌پاشی به همسر، دختر و برادرم کرده است.

وی ادامه داد: اکیپ گشت در یک اقدام عملیاتی سریع و منسجم موفق شد متهمه را که به اتفاق همسرش با خودرو شخصی در حین فرار بودند دستگیر و بازداشت کند.

اسمعیل‌پور بیان داشت: دو نفر از مجروحان به یکی از بیمارستان­‌های تخصصی تبریز اعزام و یک نفر دیگر که از ناحیه پا دچار سوختگی شده بود به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان شرقی یادآور شد: متهمه با تشکیل پرونده به همراه شوهرش تحویل مقام قضایی شده و از آن طریق روانه زندان شدند.