اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیپورت تاسف‌برانگیز 60 ایرانی از عربستان


ایرانی كه جعلی بودن ویزای آنها در فرودگاه جده مشخص شده بود، پس از گذراندن دو روز معطلی در فرودگاه جده، ساعاتی پیش به كشور بازگردانده شدند.

پایگاه اطلاع رسانی حج:  ۶۰ ایرانی كه جعلی بودن ویزای آنها در فرودگاه جده مشخص شده بود، پس از گذراندن دو روز معطلی در فرودگاه جده، ساعاتی پیش به كشور بازگردانده شدند.
 
این زائران از شهرهای مختلف كشورمان بودند كه از مرجع دیگری به غیر از سازمان حج و زیارت كه مرجع رسمی و مورد تأیید دریافت ویزا برای حضور در مناسك حج است، ویزا دریافت كرده و پس از ممانعت كشور عربستان از پذیرش آنها، به كشور بازگردانده شدند.
 
لازم به ذكر است، وزارت امور خارجه كشورمان طی اطلاعیه‌ای اعلام كرده است با توجه به اینكه همه امور مربوط به اخذ روادید حج در سازمان حج و زیارت صورت می‌پذیرد، لازم است هموطنان روادید سفر به عربستان سعودی به منظور ادای مناسك حج را صرفا از طریق مرجع رسمی كشور، یعنی سازمان حج و زیارت پیگیری و دریافت كنند.
 
در این اطلاعیه آمده است: كسانی كه خارج از این سازوكار به دریافت روادید مبادرت كنند، روادید آنان فاقد اعتبار است و در مبادی ورود به كشور عربستان سعودی دچار مشكل خواهند شد كه در این صورت هیچ گونه مسئولیتی متوجه هیچ یك از نهادهای داخلی نخواهد بود.


ویدیو مرتبط :
واقعا تاسف برانگیز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپورت تاسف‌ برانگیز 140 ایرانی از عربستان


رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متأسفانه در این ایام 140 زائر ایرانی به دلیل داشتن ویزای جعلی از حج امسال بازماندند و از جده به کشور بازگردانده شدند.

خبرگزاری فارس: سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت که هم اکنون در مکه مکرمه به سر می‌برد، گفت: عملیات پرواز زائران ایرانی به سوی جده بسته شد و همه زائران از مدینه وارد جده شدند و هم اکنون صد در صد زائران در مکه حضور دارند.

وی ادامه داد: عصر روز یکشنبه زائران عازم عرفات می‌شوند و با توجه به بارندگی شدیدی که چند روز گذشته در عرفات شاهد بودیم 40 درصد خیمه‌های زائران ایرانی با وزش باد شدید خوابیده شدند که با همکاری مؤسسه مطوفین قرار است که چادرها را برای آغاز اعزام زائران به عرفات آماده تحویل باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: همچنین چادرهای زائران ایرانی با فرش نو مفروش می‌شوند و در هر دو کاروان یک فریزر قرار داده شده است که آب خنک و یخ در اختیار زائران قرار دهند و همچنین برای هر 4 چادر یک کولر قرار داده شده است تا مشکل گرمازدگی برای زائران ایجاد نشود.

اوحدی ادامه داد: همایش مدیران، روحانیون و 500 نفر از امدادگران و خدمه که در ایام تشریق قرار است به زائران خدمت رسانی کنند برگزار شد تا آخرین اطلاعات و آگاهی‌ها در اختیار آنها قرار گیرد.

وی افزود: از روز 5 ذی الحجه حمل و نقل درونی اتوبوس‌ها متوقف شده است و به تمام زائران توصیه می‌شود برای رفتن به زیارت از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: بر طبق آخرین آمار میانگین تأخیر پروازها 14 دقیقه بوده است که اگر پرواز زائران کرمانی را که دچار نقص فنی شده بود را از سایر پرواز‌ها جدا کنیم متوسط تأخیر‌ها 10 دقیقه می‌شود که در بیشتر پرواز‌ها این میزان تأخیر طبیعی است.

اوحدی ادامه داد: همچنین متأسفانه در این ایام 140 زائر ایرانی به دلیل داشتن ویزای جعلی از حج امسال بازماندند و از جده به کشور بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: این زائران از طریق هواپیمایی قطر و العراقیه وارده جده شده بودند که از ورودشان به شهر جده ممانعت به عمل آمد و به کشور بازگردانده شدند.