اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیوانگی، پایان مصرف معجونی از جنس توهم!


دادیار معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با هشدار به سوء‌ مصرف مواد مخدر و توهم‌زا جدید گفت: اخیرا معجونی از جنس افیون با ترکیبات توهم‌زا که اعتیادآور نیز هست در سوپر مارکت‌ها توزیع می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: دادیار معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با هشدار به سوء‌ مصرف مواد مخدر و توهم‌زا جدید گفت: اخیرا معجونی از جنس افیون با ترکیبات توهم‌زا که اعتیادآور نیز هست در سوپر مارکت‌ها توزیع می‌شود.

محمد بخشی محبی با بیان این خبر افزود: حسب گزارش حراست اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی معجونی تحت عنوان "معجون زابلی" یا "معجون بیرجندی" در سطح شهر و در مجاورت تعدادی از مدارس توسط سوپر مارکت‌ها به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این ماده اعتیادآور اظهار کرد: این ماده اعتیادآور توسط پزشکی قانونی و به روش‌های "Egmass و Hplc" مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده ترکیبات آن دارای ماده موثر موجود در حشیش (THC) است.

بخشی محبی با هشدار به نوجوانان و جوانان توضیح داد: این معجون دارای ذائقه گرم، معطر و شیرین است و در بین کسانی که از این ماده مصرف کرده‌اند به "معجون فریب" هم مشهور است چرا که با مصرف آن اختلال در قدرت تصمیم‌گیری بوجود می‌آید و انسان کارهایی دور از انتظار و اراده خودش که منطبق با عقل نیست را انجام داده و بعد از کاهش اثرات این ماده، از کرده خود پشیمان می‌شود.

دادیار معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به منافع اقتصادی افراد فرصت‌طلب هر روز مواد اعتیادآور را با نام‌ها و شکل‌های مختلف که طریق مصرف و حمل‌ونقل آن ساده باشد را عرضه و حتی برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه خود از عنوان، شیرینی تقویتی یا داروهای گیاهی برای این مواد اعتیادآور استفاده می‌کنند و خانواده‌ها باید هوشیار باشند و به فرزندان خود آموزش‌های لازم را بدهند، خصوصا کسانی که برای تحصیل یا کار در شهرستان‌های دیگر بدور از خانواده زندگی می‌کنند.

مصرف کنندگان مواد توهم‌زا رفتارهای خطرناکی از خود بروز می‌دهند که به دلیل فقدان بینش و اختلال در قضاوت اعمالی مانند پریدن از پنجبره ساختمان، تحت تاثیر این باور که می‌توان پرواز کرد را انجام می‌دهند، خیره شدن به نقطه‌ای خاص، گریه و خنده غیرطبیعی، پرخوری شدید (نشئه‌خوری)، اختلال در درک زمان، مکان و فواصل از اثرات مصرف این مواد است و مهم‌ترین عارضه طولانی مدت مصرف مواد توهم‌زا با ترکیب حشیش، اختلال در حافظه، فراموشی و توهمات عجیب و غریب بیماری‌های تنفسی مزمن و سرطان ریه، نازایی در زن و عقیمی در مرد، از بین رفتن سلول‌های مغزی (پوک شدن مغز)، تشنج، اختلال روانی شدید و پایدار، کم شدن علاقه و انگیزه برای زندگی، شغل و روابط اجتماعی و خانوادگی و در نهایت دیوانگی است.


ویدیو مرتبط :
توهم مصرف کننده ی شیشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهم غلبه بر تشویش و اضطراب‌ امتحان با مصرف مواد



تشویش و اضطراب‌ ,اضطراب‌ امتحان

 

یکی از باورهای غلط دانشجویان، مصرف مواد مخدر و روانگردان به ویژه در ایام امتحان برای بیدار ماندن، تقویت حافظه یا کاهش استرس و اضطراب امتحان است.

 

پشت سر گذاشتن مطلوبِ جلسه امتحان، توانایی ای است که برای بعد از دانشگاه هم مورد نیاز است. در این‌جا رهنمودهای موثری ارائه می‌شود که به شما در پشت سر گذاشتن موفقِ امتحان بعدی بدون هرگونه سوءمصرف مواد کمک می‌کند.

 

پیش از امتحان‌

زمان‌تان را مدیریت کنید. طوری برنامه‌ریزی کنید تا یک هفته پیش از امتحان، مطالعه را آغاز کنید. (اگر یک امتحان تخصصی دارید، زمانی بیش از یک هفته را در نظر بگیرید). از قبل آماده‌بودن اضطراب و تشویق را کاهش می‌دهد. شب امتحان، مروری اجمالی و محدود به دروس‌تان داشته باشید، شب خوب بخوابید و زود بر سر جلسه امتحان حاضر شوید.

 

از خودتان امتحان بگیرید. بر روی یک کاغذ کوچک، سه تا از دلایلی را که شما خواهید توانست امتحان‌تان را با موفقیت بگذرانید بنویسید. این برگه را همراه‌تان داشته باشید و هر وقت مطالعه می‌کنید نگاهی به آن بیندازید. بعد از این‌که از خودتان امتحان گرفتید، این سه دلیل‌تان بر روی برگة امتحانی بنویسید.

 

پیش از امتحان، غذای سبک و متعادلی بخورید. از خوردن غذاهای بسیار شیرین، سنگین یا غذاهایی که ممکن است باعث اختلال در‌ معدة شما شود اجتناب کنید‌. باید در هنگام امتحان بهترین وضعیت را داشته باشید.

 

در هنگام امتحان‌

در هنگام امتحان زمان خود را مدیریت کنید. مشخص کنید برای پاسخگویی به سوالات، مرور پاسخ‌‌ها و بازگشت به سوالات سخت‌تر‌ چقدر زمان نیاز خواهید داشت. سعی کنید به این زمان‌بندی پایبند باشید. اگر فکر می‌کنید سرعتتان کم است و به زمان بیشتری نیاز دارید، پیش از شروع امتحان با استادتان یا ناظر امتحان صحبت کنید.

منبع:سلامت نیوز