اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار کری و نتانیاهو در پایتخت ایتالیا


وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رم دیدار کردند.

خبرگزاری مهر: جان کری وزیر خارجه آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل امروز در رم پایتخت ایتالیا دیدار کردند.

این دیدار 2 روز قبل از آن اتفاق می افتد که مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی قصد دارند پیش نویس قطعنامه ای را درباره اختلافات خود با رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کند.

در پیش نویس قطعنامه تهیه شده توسط طرف فلسطینی از رژیم صهیونیستی خواسته شده است تا در یک جدول زمانی تعیین شده در مدت 2 سال از سرزمین های اشغالی کرانه غربی عقب نشینی کنند.

آمریکا پیش از ارائه این قطعنامه به شورای امنیت مخالفت خود با طرح طرف فلسطینی را اعلام کرده است.


ویدیو مرتبط :
اولین دیدار اوباما و نتانیاهو بعد از توافق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یدیعوت آحارونوت: ۷ ساعت دیدار نتانیاهو-کری درباره ایران بدون نتیجه پایان یافت



دیدار نتانیاهو-کری

یدیعوت آحارونوت: ۷ ساعت دیدار نتانیاهو-کری بدون نتیجه پایان یافت

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که هفت ساعت دیدار بین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امور خارجه آمریکا بدون نتیجه پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، یدیعوت آحارونوت نوشت که دیدار بین «بنیامین نتانیاهو» و «جان کری» در رم پایتخت ایتالیا 7 ساعت طول کشید اما اختلافات بین دو طرف همچنان به قوت خود باقی ماند.

بر اساس این گزارش کری اعلام کرد که عدم دستیابی به توافق با ایران بهتر از امضای توافقنامه بد است اما اگر به یک راه‌حل دیپلماتیک در خصوص مسئله هسته‌ای ایران دست یابیم در آن صورت برای همه بهتر خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، دیدار کری و نتانیاهو در مقر سفیر آمریکا در رم برگزار شد و 7 ساعت به طول کشید و طی آن اختلاف بین دو طرف در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بروز کرد و نتانیاهو اتخاذ سیاست تندرو در قبال ایران را درخواست کرد اما کری بر همسویی با فضای جدید در تعامل با ایران تاکید نمود.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت که نتانیاهو به کری ابلاغ کرد که با وی در خصوص ضرورت دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز موافق است اما باید تحریم‌ها و فشارها علیه ایران ادامه یابد زیرا کاهش فشارها در این مرحله اشتباه خواهد بود.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که نتانیاهو و کری در این دیدار به بررسی پرونده فلسطین و ترسیم مرزهای شرقی اسرائیل در مقابل مرزهای دولت فلسطین پرداختند و در همین رابطه نتانیاهو تاکید کرد که طرف فلسطینی باید دولت یهودی اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

/فارس