اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار معاونان ظریف با ریابکوف و اشمید



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,عباس عراقچی

 

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه کشورمان در نشست‌هایی جداگانه با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا دیدار با ریابکوف بیش از یک ساعت به طول انجامید.

پیش از این دیدار عراقچی و روانچی با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل ماندارین ژنو دیدار کردند.

عراقچی در حاشیه این دیدارها به واحد مرکزی خبر گفت: روز یکشنبه ساعت 11صبح، نشست رسمی ایران و گروه 1+5 در محل نمایندگی اتحادیه اروپا برگزار می شود.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در حالی از امروز 28 دی (18 ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته درهمین شهر به دست آمد، قرار بود طرفها در مدت یک‌سال، یعنی تا سوم آذر 93 (24 نوامبر 2014)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، 9 تیر ماه 94 (30 ژوئن 2015) اعلام شده است. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی یادگار امام در دیدار با معاونان استانداری ها و

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاونان اشتون و ظریف دیدار کردند



اخبار,سید عباس عراقچی و هلگا اشمید


اخبار سیاست خارجی - معاونان اشتون و ظریف دیدار کردند

سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونین محمد جواد ظریف و کاترین اشتون دیدار و درباره چارچوب مذاکرات ایران و 1+5 در روز سه شنبه گفتگو کردند.

به گزارش مهر، در پی لغو ضیافت شام کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در واکنش به دیدارهای اشتون در تهران با زنان فعال حقوق بشر در تهران و طرح ادعای در جریان بودن وزارت خارجه ایران صورت گرفت ، سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاونین ظریف و اشتون برای تعیین چارچوب مذاکرات فردا امشب دیدار کردند.

بر اساس این گزارش ، در دورهای گذشته مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو  و وین معمولا یک شب پیش از آغاز مذاکرات کاترین اشتون و محمد جواد ظریف در ضیافت شام مشترک دستور کار مذاکرات و چارچوب نشست ها را تعیین می کردند.

در این دور از مذاکرات به دلیل لغو این ضیافت شام ؛ عراقچی و اشمید در دیدار مشترک چارچوب مذاکرات فردا را معلوم خواهند کرد.

مذاکرات ایران و 1+5 از فردا در وین آغار می شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در راس تیم مذاکره کننده هسته ای ایران برای انجام دور دوم مذاکرات با 1+5 برای گام نهایی به وین سفر کرده است در بدو ورود به فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوعاتی که قرار است مورد مذاکره قرار بگیرد چند موضوع است که فعلا در حد تبادل نظر است.

وی افزود: غنی سازی اورانیوم، راکتور آب سنگین اراک، همکاری صلح آمیز هسته ای،رفع تحریم ها موضوعات گفتگو است.

ظریف ادامه داد: امیدواریم با جمع شدن بحث های این دور و دورهای بعدی بتوانیم برای شروع تدوین طرح جامع آماده شویم.
اخبار سیاست خارجی - مهر