اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

دیدار عراقچی با نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه 1+5



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - دیدار عراقچی با نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه 1+5

معاون وزیر خارجه کشورمان با نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه 1+5 دیدار کرد.

به گزارش ایسنا اعزامی به وین، سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز سه‌شنبه در ادامه مذاکرات هسته‌ای با معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی آلمان ، فرانسه و انگلیس دیدار و دو طرف درباره نقطه‌نظراتشان بر سر دستور کار مذاکرات در گام نهایی گفت‌وگو کردند.

بنابر این گزارش، پس از دیدار با سه کشور اروپایی،‌ معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا درباره مساله هسته‌ای و آخرین نقطه نظرات یکدیگر بر سر دستور کار مذاکرات گام نهایی گفت‌وگو می‌کنند.

پس از دیدارهای دو جانبه و چندجانبه نمایندگان کشورهای اروپایی و آمریکا در گروه 1+5 مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 عصر روز سه‌شنبه در سطح کارشناسی و با حضور معاونان ظریف واشتون در مقر سازمان ملل دنبال می‌شود. 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نمایندگان اقتصادی 10 کشور اروپایی این هفته به تهران می

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اظهارات عراقچی پیش از نشست چهارجانبه با سه کشور اروپایی



اخبار,اخبارسیاست خارجی, دور جدید مذکرات در نیویورک


 اخبار سیاست خارجی - اظهارات عراقچی پیش از نشست چهارجانبه با سه کشور اروپایی

عراقچی تصریح کرد: فضای روانی علیه ما شکسته و چارچوب تحریم ها شکاف های عظیم برداشته است.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه تصویر نادرست از ایران در اثر مذاکرات و دیپلماسی یک سال گذشته شکسته، گفت: اگر طرفهای مقابل حسن نیت داشته باشند و از برخی خواسته های غیر معقول دست بردارند، این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در گفت وگویی پیش از برگزاری مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلستان) در وین پایتخت اتریش، با اشاره به نشست امروز - پنجشنبه - گفت: امیدواریم از طریق دیدارهای دوجانبه به درک و تفاهم بیشتری برسیم تا انشاءالله در دور جدید مذکرات در نیویورک به پیشرفت برسیم.

وی در خصوص اینکه اگر پس از سوم آذر ماه و تمدید چهار ماهه به توافق جامع دست نیابید چه رخ خواهد داد؟ عنوان کرد: بعد از 4 ماه حتی اگر به توافق نرسیم، شرایط ایران هرگز به شرایط قبل برنخواهد گشت و دیگر کسی نمی تواند ایران را به عنوان تهدید بیان کند.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه تصویر نادرست از ایران در اثر مذاکرات و دیپلماسی تقریبا یک سال گذشته شکسته، گفت: اگر طرف های مقابل حسن نیت داشته باشند و از برخی خواسته های غیر معقول دست بردارند این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید.

عراقچی تصریح کرد: فضای روانی علیه ما شکسته و چارچوب تحریم ها شکاف های عظیم برداشته است.

لازم به ذکر است نشست چهارجانبه ایران و سه کشور اروپایی در گروه 1+5 قرار است ساعت 12:30 به وقت تهران (10 به وقت محلی) در مقر سازمان ملل در شهر وین برگزار شود.

هفتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته ای 27 شهریور ماه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار خواهد شد.

  اخبار سیاست خارجی - فارس